Nissan Sunny GTI-R 1992 – 193000 PLN – Warszawa

Nissan Sunny GTI-R to jedna z legend japońskich lat 90-tych. Turbodoładowany, czteronapędowy, przygotowany specjalnie z myślą o rajdowej grupie A Rajdowych Mistrzostw Świata, w której zespół fabryczny Nissana uczestniczył w 1991 i 1992 roku. Choć był zbudowany na bazie popularnego hatchbacka serii N14, z zewnątrz rozpoznawalny jest natychmiastowo dzięki ogromnemu tylnemu spojlerowi i potężnym wlotom na masce. Posiada turbodoładowany 2-litrowy silnik SR20DET o seryjnej mocy 220 KM, którą w wersjach rajdowych podnoszono do 300 KM, a gdy nie trzeba było korzystać z regulaminowych zwężek… „only sky is the limit”. Ten mały, niepozorny samochód otrzymał przydomek „baby godzilla” i miał ku temu solidne podstawy. Przykładowo ten egzemplarz legitymuje się mocą 528 koni mechanicznych zmierzonych na kołach. To szczególne połączenie maszyny o wspaniałych osiągach, z dużym potencjałem kolekcjonerskim. Najwięcej powstało ich w specyfikacji z kierownicą po prawej stronie, pod nazwą Pulsar GTI-R. W Europie Sunny GTI-R oferowany był wyłącznie od lutego 1992 do października 1993, z kierownicą po lewej stronie zbudowano zaledwie 668 sztuk, czyli o wiele mniej od wymaganego homologacyjnego minimum 5000 sztuk, które uzyskał Pulsar. To jeden z tych 668, i jest wyjątkowy.

Nissan Sunny Gti-R
Seria: 1b Europa LHD
Kolor: oryginalny KH3 czarny, nowy lakier
Model roku: 1992-02
Moc: 528 WHP, 600+ NM przy 2,3 BAR (dostępne są arkusze Dyno)
Skrzynia biegów: Quafie 5-biegowa

Cena: 193000 PLN

Zarządzanie silnikiem: Maxxecu Pro z połączeniem Bluethoot z tabletem Samsung. Pokazuje wszystko w czasie rzeczywistym.

Specyfikacje silnika:
– CP tłoki + 0,50 mm
– Śruby tłokowe HD
– Wędki Eagle
– Eagle korba
– Łożyska ACL (wszystkie łożyska)
– Wały krzywkowe Kelford
– Zawory Supertech + 1 mm Inconel
– Sprężyny zaworowe Kelford
– Cometic uszczelka głowicy
– Śruby z łbem walcowym ARP
– AEM tarcza czujnika kąta krzywki
– Greddy zawór obejściowy
– Apexi turbo timer
– Wtryskiwacze Bosch EV14
– Zestaw kolektora OEM, woda i pompa
– Walbro 400lph pompa paliwa
– Filtr paliwa AEM
– Regulator ciśnienia paliwa w laboratorium paliwa
– Nuke Performance szyna paliwowa
– Turbosmart 45mm wastegate
– Turbosmart regulator ciśnienia doładowania
– Japspeed kolektor
– Borgwarner EFR turbo
– Maxxecu Pro Ecu z tabletem Samsung i połączeniem Bluetooth
– Większy intercooler montowany z przodu
– Osłona wentylatora z dwoma wentylatorami zamontowanymi na większej chłodnicy.

Napęd:
– Skrzynia Quafie
– Zestaw wzmacniający skrzynię biegów Stracher Motorsports
– Zestaw sprzęgła Clutch Masters
– Koło zamachowe Clutch Masters
– Zawieszki gwintowane Yellow Racing
– Tuleje Powerflex Black do całego podwozia, mocowania silnika i mocowania skrzyni biegów
– koła 17×8
– K Sport duży hamulec, zestaw 330 mm 6 hamulców typu pison

Dołączone dodatki:
– 2 skrzynie biegów OEM
– 1 skrzynia rozdzielcza OEM
– hamulce OEM
– Kompletny zestaw zupełnie nowych syncros dla Quafie box.

Jest też wiele innych dodatków, których nie wymieniłem.
Są pokwitowania za wszystkie części i robociznę, które zostały wykorzystane przy budowie tego samochodu.
Wszystkie części zostały zakupione jako nowe.

Samochód ma bardzo ładnie zachowane wnętrze i nowy lakier.
Jest to oryginalna wersja Eu LHD.

Telefon: +48 601 612 755
Miejscowość: Warszawa