Archiwum kategorii: Nissan

Nissan Figaro 1991 – 25000 PLN – Wisła

Nissan Figaro narodził się jako studium stylistyczne w 1989 roku i okazał się być tak udany, że dwa lata później zdecydowano się wyprodukować 20 tysięcy egzemplarzy. Chętnych było tak wielu, że aby rozdysponować samochody, były one sprzedawane przez loterię. W stylistyce można było odnaleźć echa takich klasyków, jak Nissan Fairlady czy Autobianchi Bianchina. Figaro powstały w czterech kolorach symbolizujących japońskie pory roku, samochód połączył stylistykę retro z nowoczesną mechaniką z miejskiego modelu Micra, był niezawodny i dzięki turbodoładowanej litrowej jednostce sprzężonej z automatyczną skrzynią biegów jeździł niezwykle przyjemnie. Co ciekawe, nie umieszczono na nim ani jednego logo Nissan, za to na wyposażeniu były takie udogodnienia, jak ABS, aluminiowe felgi, klimatyzacja, radio z odtwarzaczem CD i skórzane fotele. Choć wszystkie egzemplarze otrzymały kierownicę z prawej strony i nigdy oficjalnie nie oferowano go w Europie, sporo egzemplarzy zostało tu sprowadzonych, zwłaszcza do Wielkiej Brytanii, skąd pochodzi prezentowany egzemplarz. Choć wymaga kosmetycznych poprawek, rekompensuje to dobra cena. Po pełnym przygotowaniu z pewnością autko będzie wiernie służyć, szczególnie wiele radości dostarczając w ciepłe dni, po odsunięciu materiałowego dachu.
Czytaj dalej Nissan Figaro 1991 – 25000 PLN – Wisła

Nissan Skyline 2000 GT-R 1969 – SPRZEDANY

Nissan Skyline 2000 GT-R zwany Hakosuka miał tradycyjną formę trójbryłowego sedana, ale był czystej krwi samochodem wyścigowym. Prawdziwym klejnotem był jego silnik – sześć cylindrów, 2 litry pojemności, 2 wałki rozrządu, 3 gaźniki i wysokoobrotowa charakterystyka, z czerwonym polem sięgającym 7500 obr./min. Jednostka S-20 pochodziła wprost z wyścigowego Nissana R380, który zasłynął pobiciem Porsche 906 podczas japońskiego Grand Prix w 1966. Skyline 2000 GT-R oprócz niezwykłego serca zaoferował tylny napęd, zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu i niezależnym zawieszeniem tylnych kół, brak wspomagania kierownicy i hamulców – zapewniało to prawdziwie czyste doznania z jazdy i poskutkowało 33 zwycięstwami w klasie osiągniętymi w japońskich seriach wyścigowych. Skyline GT-R wydany został na świat w jedynie 2029 sztukach, z czego jedynie 832 otrzymały 4-drzwiowe nadwozie, jak ten z aukcji Bonhams. Ten przepiękny egzemplarz otrzymał modyfikacje silnika, przeprowadzone w tradycyjny sposób i w duchu epoki. Prezentowany Skyline był przedstawiony w znanym programie Jay’a Leno, który niezwykle wychwalał jego egzotyczne korzenie i wyścigową duszę. Sprzedany został podczas aukcji za 130 tysięcy dolarów, czyli ponad 498 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Nissan Skyline 2000 GT-R 1969 – SPRZEDANY

Nissan 240SX S14 1995 – SPRZEDANY

Każdy powinien pełnić swoją rolę w życiu. Podobnie jest z kołami w samochodzie. Przednie służą do nadania kierunku, tylne do napędu, i tylko w takim układzie czerpać możemy przyjemność z najbardziej klasycznego układu napędowego w samochodzie. Pod względem przyjemności z jazdy, żaden hot hatch nie da tyle radości, co Nissan 240SX S14. To zasługa również masy (Nissan jest o 150 kg lżejszy niż najnowsza Honda Type R), a w tym egzemplarzu dodatkową radość da również skrzynia manualna, zawsze dobrze widziana w aucie sportowym. Nissan 240SX S14 to model przygotowany z myślą o rynku północnoamaerykańskim, dostępny w latach 1995-98, napędzany wolnossącym silnikiem KA24E o pojemności 2,4 l. 160 KM to mało? W samochodzie, który projektowano z myślą o torowej jeździe, jest już się czym bawić, a z czasem może to być po prostu punkt wyjścia. S14 to doskonała baza do tuningu i modyfikacji, choć pozostawionych w seryjnej specyfikacji egzemplarzy na rynku jest już śladowa ilość, i może to wpłynąć na wzrost ich cen w przyszłości. A ilość frajdy, jaką zapewni sportowy Nissan, z pewnością jest trudna do zmierzenia.
Czytaj dalej Nissan 240SX S14 1995 – SPRZEDANY

Nissan 300ZX Twin Turbo Z32 1992 – SPRZEDANY

Nissan 300ZX Twin Turbo Z32 w europejskiej specyfikacji, z manualną skrzynią biegów, nadwoziem 2+2, z dwiema turbinami Garretta wraz z dwoma intercoolerami, to najbardziej kultowa i poszukiwana wersja kultowego 300ZX-a drugiej generacji. To jeden z tych rzadkich przypadków w motoryzacji lat 90-tych, gdzie wprost ciężko ocenić, czy bardziej efektowna jest sylwetka samochodu, czy jego osiągi, sposób prowadzenia i oddawania mocy. Wszystko zgodnie z japońska filozofią i dążeniem o perfekcji złożyło się tutaj w doskonałą całość. To wóz, który może sprawdzić się znakomicie zarówno, gdy planujemy w spokojnej podróży poczuć wiatr we włosach (zdejmowane panele dachu typu T-Top), jak i wtedy, gdy potrzebujemy pojechać naprawdę szybko.
Czytaj dalej Nissan 300ZX Twin Turbo Z32 1992 – SPRZEDANY

Nissan 300ZX Convertible 1995 – 64000 PLN – Łódź

Nissan 300ZX Convertible to nie jest codzienny widok na polskich drogach. O ile wersje coupe oraz targa są na tyle znane, że większość miłośników motoryzacji od razu rozpozna ich sylwetkę, to tutaj… zazwyczaj na twarzach widzów pojawi się zadziwienie i konsternacja. To to wychodziło w cabrio? I owszem, ale jedynie w Japonii i Stanach Zjednoczonych. Wszystkie miały 3-litrowe wolnossące V6 pod maską, a w specyfikacji z kierownicą po lewej stronie powstało ich w latach 1993-96 zaledwie 3846 sztuk. W 1995 roku, z którego pochodzi prezentowany egzemplarz, zbudowano zaledwie 292 sztuki. To bardzo ciekawa propozycja, jeżeli myślimy o cabrio, które sprawdzi się dla dwóch osób na turystycznej wyprawie. Może propozycje w rodzaju MX-5, Z3, Boxster czy SLK były tańsze, lecz nie miały tej klasy, rozmachu i komfortu wynikającego z budowy samochodu na większej platformie. To prawdziwe rasowe gran turismo, szczególnie w tak dopieszczonym stanie warte polecenia.
Czytaj dalej Nissan 300ZX Convertible 1995 – 64000 PLN – Łódź

Nissan Maxima 1992 – SPRZEDANY

Nissan Maxima trzeciej generacji był pierwszym japońskim samochodem, który przekroczył lokalny limit szerokości wynoszący 67 cali. Pozwoliło to uzyskać komfortową przestrzeń dla pasażerów, co wraz z zastosowaniem silników V6 było znaczącymi argumentami w segmencie samochodów E (executive cars), znaną u nas klasą wyższą-średnią. Zastosowana jednostka to silnik znany również ze sportowego modelu 300 ZX, który tutaj umieszczony został poprzecznie i napędzał przednie koła. Ten wyposażony w automatyczną skrzynię biegów egzemplarz ma przepiękną konfigurację kolorystyczna i niski przebieg, wynoszący zaledwie 40 tys. km.
Czytaj dalej Nissan Maxima 1992 – SPRZEDANY

Nissan Primera eGT 1993 – SPRZEDANY

Japońskie samochody lat 90-tych miały w sobie szczególnego ducha. Zwarte, dobrze wykonane, nawet w klasie średniej miały charakter, który szczególnie mocno odczuwalny był w topowych, usportowionych wersjach. Nissan Primera eGT to przedstawiciel pierwszej serii modelu, obecnej na rynku w latach 1990-98. Następca Bluebirda wyróżniał się bardziej opływową sylwetką i wszedł na rynek w mocnym stylu, zdobywając drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku 1991. W odmianie eGT wyróżniał się nie tylko czerwonymi oznaczeniami na karoserii i spojlerem na tylnej klapie, ale również bardziej sportowymi nastawami zawieszenia i wolnossącą jednostką SR20DE o pojemności 2 l i mocy 150 KM. Dziś idealnie zachowany egzemplarz to ogromna rzadkość na rynku. Temu nieco brakuje, lecz jest dobrą bazą, by przywrócić go do imponującej formy.
Czytaj dalej Nissan Primera eGT 1993 – SPRZEDANY

Nissan Bluebird Grand Prix 1990 – SPRZEDANY

Nissan Bluebird Grand Prix to podróż w przełom lat 80-tych i 90-tych japońskiej motoryzacji. To rzadka, limitowana wersja sportowa japońskiego sedana. Od zwykłej wersji cywilnej wyróżnia się ciekawym pakietem stylistycznym, 15-calowymi obręczami lekkimi, a co najważniejsze nowoczesną jednostką napędową 1.8 DOHC o mocy prawie 130 koni mechanicznych. W połączeniu z niską wagą auta samochód staje się godnym konkurentem w sprincie spod świateł dla samochodów młodszych o 2 dekady od siebie.
Czytaj dalej Nissan Bluebird Grand Prix 1990 – SPRZEDANY

Nissan Silvia S12 1985 – 25000 PLN – Białystok

Nissan Silvia S12 to kultowe japońskie sportowe auto z lat 80-tych – z napędem na tylną oś, turbodoładowanym silnikiem, chowanymi reflektorami. Stworzone do zabawy i tak najczęściej używane, w większości nie dotrwały do naszych czasów. Jednak ten egzemplarz to prawdziwy ewenement. Bezwypadkowy, bez korozji, z pięknie zachowanym wnętrzem i przebiegiem zaledwie 90 tys. km, wprost przenosi nas w lata 80-te.
Czytaj dalej Nissan Silvia S12 1985 – 25000 PLN – Białystok

Nissan Micra 1991 – SPRZEDANY

Nissan Micra pierwszej generacji, z fabrycznym oznaczeniem K10, swoją premierę na rodzimym rynku miał w październiku 1982 roku. Mały Nissan zaprojektowany został tak, aby zużywał tak mało paliwa jak to tylko możliwe. Ciekawostką jest, że stylistyka karoserii oryginalnie zaprojektowana została przez Giorgetto Giugiaro dla następcy Fiata 127 (późniejszego Uno). W Europie Micra zadebiutowała w ’83 roku, a stawić musiała czoła takim konkurentom jak Peugeot 205, Opel Corsa czy Fiat Uno. Okaz z ogłoszenia to przedstawiciel pierwszej serii po drugim liftingu, w którym model otrzymał nowy grill, głębiej osadzone zderzaki, a także zmienione lampy i kilka nowych detali wnętrza. Zadbana Micra z niewielkim przebiegiem, piękną konfiguracją kolorystyczną i automatyczną skrzynią biegów to nietuzinkowy samochód do miasta, który może okazać się ciekawszym rozwiązaniem niż nowy samochód z salonu.
Czytaj dalej Nissan Micra 1991 – SPRZEDANY