Novanta Classics

NOVANTA Classics pozyskuje i dostarcza samochody, które już otrzymały miano kultowych. Doświadczenie zdobyte dzięki sprzedaży aut w całej Europie, pasja oraz ambicja pozwala nam codziennie wyszukiwać dla Was pojazdy najwyższej jakości z całego świata.

W NOVANTA Classics wszystkie pojazdy są własnością naszą lub naszych klientów. Nie sprzedajemy aut przykładowych, wirtualnych a jedynie te, które fizycznie znamy i selekcjonujemy.

Specjalistyczna wiedza nabywana przez lata budowania kilku motoryzacyjnych brandów w Polsce w połączeniu z ludzkim, empatycznym podejściem pozwala nam spełniać Wasze marzenia, spełniając codziennie największe nasze ➡ praca = hobby = praca.

Chevrolet Corvette C3 1974 – 149800 PLN – Poznań

Chevrolet Corvette C3 wzorowany był na prototypie „Shark II” Larry’ego Shinody. Żywot rozpoczął w 1968 roku, będąc w produkcji aż do 1982 roku. Zmiany przychodziły w każdym roku produkcyjnym, ale zawsze kluczowa była moc pochodząca z silnika V8, napęd na tył i maksymalnie wyciągnięty przód auta przypominający pędzący pocisk. Czarny, matowy lakier, maska z wybrzuszeniem sugerująca, że napędza go solidny big block, to są elementy, dzięki którym ten Chevrolet Corvette C3 z 1974 roku prezentuje się szczególnie bojowo. Pod maską pracuje tu standardowa w tym roczniku jednostka L48 o pojemności 350 cali sześciennych, przekazująca niespełna 200 koni mechanicznych na tylną oś za pośrednictwem 4-stopniowej skrzyni manualnej.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C3 1974 – 149800 PLN – Poznań

Chevrolet Corvette C4 1985 – 69800 PLN – Poznań

Chevrolet Corvette C4 to prawdziwa ikona amerykańskiej motoryzacji, jak i całych lat 80. Ma świetną, sportową sylwetkę, maskę kilometrowej długości, przednie światła w formie pop-up’ów i tylne w postaci 4 drapieżnych, schowanych luf. Do tego cyfrowe wskaźniki, pięknie gadający silnik V8 i… prowadzenie zdecydowanie lepsze, niż powszechna opinia o autach amerykańskich. Od strony technicznej był to etap pośredni pomiędzy konstrukcją ramową a nadwoziem samonośnym, tzw. uniframe, gdzie o sztywność dbała tradycyjna rama zespolona z ramą przedniej szyby i ramą słupka B. We wnętrzu to czyste szaleństwo lat 80., z kanciastymi kształtami i cyfrowymi zegarami przypominającymi gry zręcznościowe z 8-bitowych komputerów. Ten egzemplarz z 1985 roku zachowany jest w dużym stopniu w oryginalnym stanie, ale przeszedł szeroko zakrojony serwis mechaniczny, dzięki czemu zdaje się być bardzo ciekawą propozycją.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C4 1985 – 69800 PLN – Poznań

Bentley Continental GT3-R 2015 – 164800 EUR – Poznań

Marka Bentley stała się sławna dzięki swoim osiągnięciom na torach wyściowych w latach 20. i 30. XX wieku. Później zdecydowanie zaczęła ciążyć bliżej luksusu, ale ten samochód w tej specyfikacji był zdecydowanie powrotem do najlepszych tradycji marki. GT3-R stanowił zdecydowane odejście od przytulnego, standardowego Continentala. Wyposażony w sztywniejsze zawieszenie i stabilizatory zapewniające bardziej responsywne prowadzenie, a także 420 mm przednie węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, tytanowy układ wydechowy Akrapovič, lekkie kute felgi aluminiowe i panele z włókna węglowego w całej kabinie, zdecydowanie zmienił swój wizerunek. Uzyskana redukcja masy to około 100 kg, zestawiając ze standardowym Continentalem GT. Prezentowany egzemplarz wykończony jest w kolorze Glacier White, w połączeniu z karbonowymi dokładkami, oklejeniem GT3-R oraz wnętrzem skórzanym Beluga z zieloną nicią i Alcantarą prezentuję się doskonale. Wnętrze ocieka włóknem węglowym, przy czym jest nadal niezwykle luksusowe i komfortowe. Napis na progach informuje nas przy wejściu, że jest to jedna z 300 sztuk na świecie, a zegarek Breitling zamontowany na desce przypomina, że jedziemy marką absolutnie premium.
Czytaj dalej Bentley Continental GT3-R 2015 – 164800 EUR – Poznań

MG MGB 1977 – SPRZEDANE

Historia dwuosobowych roadsterów dla MG rozpoczyna się w latach 20. od modelu Midget. Od tamtego czasu nieprzerwanie przez kilka dekad w ofercie marki pojawiały się kolejne wydania tych małych, zwinnych i charakternych kabrioletów. MGB wszedł do sprzedaży w roku 1962 zastępując MGA i wyróżniał się, nowatorską jak na swoje czasy, samonośną konstrukcją. Modele konkurencyjne wciąż w dużej mierze opierały się na ramie. MGB posiadał także, jako jeden z pierwszych pojazdów na rynku, kontrolowane strefy zgniotu, mające uchronić kierowcę podczas uderzenia w nieodkształcalną barierę nawet przy prędkości 48 km/h. Początkowo dostępna była jedynie wersja ze zdejmowanym dachem i właśnie taką dziś prezentujemy.

Czytaj dalej MG MGB 1977 – SPRZEDANE

Austin-Healey 3000 1960 – 299800 PLN – Poznań

Austin-Healey 3000 należy, obok takich legend jak Jaguar E-Type czy Aston Martin DB5, do ekstraklasy brytyjskich klasyków. Ten efektowny roadster był wytwarzany w latach 1959 – 1967 przez Austin Motor Company, a jego oznaczenie modelowe pochodzi od zaokrąglonej wartości pojemności skokowej silnika. Mocna jednostka napędowa i lekka karoseria zapewniają bardzo dobre osiągi. 6-cylindrowy silnik z niezwykle poszukiwanymi trzema gaźnikami SU chętnie wkręca się na obroty dostarczając 132 konie mechaniczne. Długi przód i tył z wysoko poprowadzoną linią błotników to kwintesencja sportowego sznytu z tamtych lat. Samochód był dostępny w konfiguracji dla dwóch lub czterech pasażerów, Novanta Classics prezentuje wersję w układzie 2+2.
Czytaj dalej Austin-Healey 3000 1960 – 299800 PLN – Poznań

Oldsmobile Toronado 1966 – 159800 PLN – Poznań

Oldsmobile Toronado to luksusowy fastback coupe z segmentu samochodów sportowych. Oferuje trzysta osiemdziesiąt pięć koni mechanicznych uzyskane z niemal siedmiolitrowej V-ósemki karmionej gaźnikiem Rochester. Osiem sekund do setki, prędkość maksymalna dwieście dwadzieścia kilometrów na godzinę. Ma „kompaktowy” rozmiar 535,9 cm na 199,4 cm i wysoki jest na zaledwie 134 centymetry. Ponad dwie tony stali, chromu i skóry. Jedni was usłyszą, inni zobaczą, ale na pewno wszyscy zauważą, kiedy zajedziecie po kawkę i croissanta do ulubionej lokacji. Trzeba jeszcze dodać, że wtedy absolutną nowością, a dziś nie lada gratką jest napęd na przód!
Czytaj dalej Oldsmobile Toronado 1966 – 159800 PLN – Poznań

Volkswagen 1200 Faltdach Garbus 1962 – 199800 PLN – Poznań

Volkswagen Beetle to zdecydowanie jedno z najbardziej popularnych aut w historii, a morał historii z nim związanych był zawsze prosty – ma być dobrym ambasadorem niemieckiej motoryzacji, gdziekolwiek się pojawi. Należy pamiętać, że Garbus to dzieło pomysłu Ferdinanda Porsche – założyciela marki Porsche – oraz jego syna Ferrego, który był odpowiedzialny za zbudowanie w ’48 roku Porsche 356. Czemu to takie istotne? Ponieważ podobnie jak Porsche, Garbus potrafił mieć całkiem sportowy charakter, a szczególnie kiedy w grę wchodziły wersje takie jak ta. Pomysłów na to, by niewielki chrabąszcz jeździł i brzmiał bardziej rasowo było sporo, najbardziej trafnym okazało się rozwiercenie silnika oraz gaźniki Webera, które po dołożeniu podnosiły moc, ale także odpowiadały za znacznie lepszy dźwięk. Osiągi poprawia jeszcze krótka skrzynia biegów, a sprawnie zatrzymywać się pomogą tarczowe hamulce. W tym egzemplarzu wrażenia z jazdy znacznie poprawia oryginalny faltdach, czyli rozsuwany materiałowy dach. Kolorystyka i wnętrze tego pięknie odrestaurowanego egzemplarza to czysta poezja.
Czytaj dalej Volkswagen 1200 Faltdach Garbus 1962 – 199800 PLN – Poznań

Buick Wildcat 1967 – 124800 PLN – Poznań

Amerykańskie full size były prawdziwą oazą luksusu, lecz nieczęsto wydawały się być optycznie zwiewne, lekkie, idealnie proporcjonalne. Buick Wildcat (oraz jego brat, La Sabre) z lat 1967-68 przez wielu miłośników amerykańskiej motoryzacji uważany jest za najdoskonalsze zrealizowanie linii fastback coupe w tej klasie. Rocznik ’67 przyniósł również powiew świeżości w postaci nowej jednostki napędowej. 430-calowy V8 z czterogardzielowym gaźnikiem i mocą znamionową 360 KM (według normy SAE) oddychał lepiej dzięki większym zaworom niż w przypadku poprzednika 401/425 Nailhead, pochodzącego jeszcze z pierwszego V8 Buicka z 1953 roku. Tu jest się czym odpychać, a patyna tego egzemplarza zdecydowanie ma swój urok.
Czytaj dalej Buick Wildcat 1967 – 124800 PLN – Poznań

MG MGB 1970 – 99800 PLN – Poznań

MG MGB to prawdziwa esencja tradycyjnej, brytyjskiej motoryzacji. Historia dwuosobowych roadsterów MG rozpoczęła się w latach 20. XX wieku od modelu Midget i trwała nieprzerwanie przez kilka dekad, kiedy w ofercie marki pojawiały się kolejne wydania małych, zwinnych i charakternych kabrioletów. MGB wszedł do sprzedaży w roku 1962 zastępując MGA i wyróżniał się, nowatorską jak na swoje czasy, samonośną konstrukcją. Modele konkurencyjne wciąż w dużej mierze opierały się na ramie, a MGB posiadał także, jako jeden z pierwszych pojazdów na rynku, kontrolowane strefy zgniotu, mające uchronić kierowcę podczas uderzenia w nieodkształcalną barierę nawet przy prędkości 48 km/h. Początkowo dostępna była jedynie wersja ze zdejmowanym dachem i właśnie taką dziś prezentujemy.
Czytaj dalej MG MGB 1970 – 99800 PLN – Poznań

Jaguar E-Type S2 1969 – 599800 PLN – Poznań

Jaguar E-Type to auto legenda, ikona stylu i elegancji lat 60. Projektantem tej wybitnej karoserii był Malcolm Sayer. Charakteryzuje się ona lekkim i opływowym kształtem z maską, która ciągnie się niemal po horyzont. Sam Enzo Ferrari nazwał E-Type’a „najpiękniejszym autem w historii”. II seria Jaguara E-Type została wprowadzona w 1968 roku, choć pierwsze zmiany, takie jak brak osłon lamp, zastosowano już rok wcześniej. Modernizacje obejmowały także tylny zderzak, większy wlot powietrza, zmianę umiejscowienia przednich kierunkowskazów i restyling deski rozdzielczej. Wtedy też pojawił się większy, 4,2-litrowy silnik o wyższym momencie obrotowym, a także nowa, w pełni zsynchronizowana przekładnia ręczna. To jeden z najwspanialej jeżdżących samochodów swojej epoki.
Czytaj dalej Jaguar E-Type S2 1969 – 599800 PLN – Poznań