Archiwum kategorii: Novanta6Classics

Novanta6Classics – garaż marzeń, w którym możesz kupić, sprzedać czy przetestować całą starannie wyselekcjonowaną gamę aut klasycznych.

Jeśli posiadasz auto klasyczne/egzotyczne/wyścigowe lub po prostu dla Ciebie ciekawe na sprzedaż – zadzwoń – przygotujemy dla Ciebie ofertę!

Mercedes SL 63 AMG R230 2009 – 199900 PLN – Poznań

Mercedes SL 63 AMG został zaprezentowany wraz z liftingiem w 2008 roku. Oprócz kultowego, 6,2-litrowego wolnossącego silnika M156, wyróżnia go szereg zmian konstrukcyjnych. Należą do nich przyciemnione reflektory i tylne światła, przeprojektowane części nadwozia (maska, przedni i tylny fartuch, progi, wloty powietrza, lusterka zewnętrzne, felgi). Pojawiło się w nim sporo nowinek technicznych, ale jego główna zaleta to wciąż dwoista natura. Z jednej strony SL 63 AMG może być łagodny i komfortowy, ale jeżeli zdecydujemy poigrać z pedałem gazu, będziemy zadziwieni jego przyczepnością, zdolnością do przyspieszeń i dźwiękiem. Nie bez kozery ostatnie wolnossące V8 od AMG, silnik M156 i jego bardziej drapieżna odmiana M159, często określane są mianem najlepszego silnika AMG w historii.
Czytaj dalej Mercedes SL 63 AMG R230 2009 – 199900 PLN – Poznań

Citroen 2CV 6 Club 1987 – 84800 PLN – Poznań

Pierre Boulanger, ówczesny dyrektor Citroena, wpadł na nowatorski pomysł: stworzenie TPV (TPV to Toute Petite Voiture czyli Bardzo Mały Samochód). W 1936 roku opracował specyfikację, którą można podsumować słowami: „cztery koła pod parasolem” zdolne do „przewozu przez pole kosza jajek bez stłuczenia choćby jednego”. Model TPV przyjął swoją ostateczną formę w 1948 roku i zrobił furorę podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, gdzie został zaprezentowany pod nazwą 2CV. W ten sposób zaczęła się rekordowo długa kariera samochodu. Do lipca 1990 roku wyprodukowano 5 milionów sztuk 2CV. Czy koncepcja popularnego samochodu na wiejskie drogi może istnieć w wersji o mało co luksusowej? Okazuje się, że tak. Wystarczy spojrzeć na to, jak został odrestaurowany egzemplarz prezentowany w ogłoszeniu.
Czytaj dalej Citroen 2CV 6 Club 1987 – 84800 PLN – Poznań

Porsche 911 Carrera 4S 996 2002 – 199800 PLN – Poznań

Generacja 996 długo była najbardziej niedocenianą, lecz aktualny trend mówi dosadanie, że czasy te już się skończyły. Pierwsze Porsche 911 Carrera wyposażone w silnik chłodzony cieczą już nie jest ubogim krewnym swoich braci, zwłaszcza w wersji takiej jak ta. Porsche 911 Carrera 4S ma wizualne cechy wersji Turbo, a nawet coś więcej. Poszerzane nadwozie, lepsze hamulce, sportowe zawieszenie M030 i także charakterystyczną wyłącznie dla wersji 4S tylną blendę między światłami. Do tego 320-konny, wolnossący silnik M96/03, manualna skrzynia biegów, napęd na 4 koła i przepis na ponadczasowe auto gotowy.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4S 996 2002 – 199800 PLN – Poznań

Alfa Romeo Spider 1983 – 99800 PLN – Poznań

Alfa Romeo Spider to jedno z tych aut, które w motoryzacji zapisały się w niezwykle trwały sposób, pozostając w modzie przez wiele lat. Zaprojektowany przez Battistę Pininfarinę model był ostatnim, który wyszedł spod rąk włoskiego designera uznawanego za twórcę sportowego wizerunku Ferrari. Wystarczy spojrzeć na Alfę… wyciągnięty strzelisty przód auta, długa maska i smukła sylwetka, zakończona tyłem, którego koncepcja zmieniała się trzykrotnie, aby dostosować się do nowej mody i nowej dekady. Odsłona trzecia to propozycja na lata 80. Zwana była Aerodynamica i oferowana była w latach 1983-90. Spider w kolorze Alfa Rosso to kwintesencja wycieczek wzdłuż Morza Śródziemnego, ale co ważne… nie musi to być spokojna przejażdżka, bo 2-litrowa, niemal 130-konna, lekka Alfa z napędem na tył potrafi być sportowcem z krwi i kości.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 1983 – 99800 PLN – Poznań

Mercedes 600 SEL W140 1991 – 89800 PLN – Poznań

Na początku lat 90. próżno było szukać luksusu większego kalibru. Mercedes 600 SEL W140 wrażenie robił wszędzie, a ten egzemplarz już swoją młodość spędził w Polsce. Dwunastocylindrowy silnik, automatycznie domykające się drzwi i klapa bagażnika, elektrycznie sterowane wszystkie trzy lusterka, zawieszenie obniżające się po przekroczeniu 160 km/h, wspomaganie kierownicy zmieniające siłę wspomagania w zależności od prędkości czy wreszcie atermiczne szyby o grubości 10 mm, zapewniające doskonałą izolację akustyczną.
Czytaj dalej Mercedes 600 SEL W140 1991 – 89800 PLN – Poznań

Mitsubishi 3000GT VR4 1991 – SPRZEDANE

Mitsubishi 3000GT VR4, w Japonii zwane jako GTO, to bez wątpienia jeden z najbardziej imponujących samochodów sportowych całej dekady lat 90. Napęd na cztery koła i trzylitrowa jednostka z dwiema turbosprężarkami już wyjściowo oferowała 286 KM, ale dla wielu użytkowników była dopiero punktem wyjścia. Tak też było w przypadku tego egzemplarza, którego przebudową zajął się według informacji podanej przez sprzedającego renomowany warsztat Koraszewski Auto Sport. Warsztat słynący z budowy słynnych B-grupowych Audi Quattro S1 i tu pokazał, jak należy budować maszynę zdolną do osiągania fantastycznych osiągów. W ślad za zwiększeniem mocy silnika poszła również modyfikacja zawieszenia, a duże, 20-calowe felgi zastosowano są tu też nie od parady, skrywając znacznie większy i bardziej wydajny układ hamulcowy. Puryści oczywiście mogą narzekać na fakt, że w nadwoziu pierwszej serii zastosowano przód z serii trzeciej, ale tu nie o zgodność z fabryką chodziło, a o przydatną redukcję masy i uproszczenie tego, co nie jest przydatne do możliwie szybkiej jazdy. W tym przypadku określenie „japońskie Ferrari” z pewnością nie będzie na wyrost.
Czytaj dalej Mitsubishi 3000GT VR4 1991 – SPRZEDANE

BMW 525i E34 1994 – SPRZEDANE

BMW 525i E34 to bez wątpienia samochód z duszą, jazda nim daje dużo satysfakcji i pozwala przenieść się w czasie. Prezencja tego egzemplarza z pewnością przykuwa uwagę. M Pakiet i kolor Kaschimirbeige Metallic to połączenie niebanalne i nieoczywiste, i z pewnością piękne. Podobnie wspaniała jest praca jego sześciocylindrowej jednostki – to 24-zaworowe M50, jedna z najlepiej ocenianych jednostek w historii marki. To prawdziwa klasyka gatunku, a BMW ze wspaniałych lat 90., zachowane w bardzo dobrym stanie, zawsze jest godne uwagi. Ten egzemplarz ma jedynie 80 tysięcy kilometrów przebiegu, a do Polski przybył z Japonii 5 lat temu.
Czytaj dalej BMW 525i E34 1994 – SPRZEDANE

Mercedes 350 SLC C107 1973 – SPRZEDANY

Piękny kolor lakieru, częściowa stylizacja AMG w postaci felg Penta z rotorami malowanymi w kolor karoserii i charakterystyczną dokładką przedniego zderzaka to są elementy, które sprawiają, że stylowe coupe zaświecić może jeszcze większym blaskiem. Mercedes 350 SLC C107 fabrycznie wychodził na stalowej feldze z deklem albo na felgach Barock – to wszystko elementy charakterystyczne dla Mercedesa, mocno osadzające go w rzeczywistości przełomu lat 60. i 70. AMG zrobiło kilka prostych tricków, dzięki którym auto stało się ponadczasowe. W końcu jeszcze 2 lata wcześniej fabrykę Mercedesa opuszczały Pagody i rubensowskie w kształtach W111, a tu mamy auto, które do dziś nie wygląda archaicznie, a czaruje od zawsze, nie tylko swoją sylwetką, ale i temperamentem solidnej V8-mki, którą zamontowano tu pod maską. Takie auto po kompleksowej renowacji to radość na wiele lat. Ten był gwiazdą miesięcznika Classicauto… 14 lat temu. Mało kto pamięta tamte czasy, a auto wciąż wygląda świetnie.
Czytaj dalej Mercedes 350 SLC C107 1973 – SPRZEDANY

Rolls Royce 25/30 Hooper Sports Saloon 1936 – SPRZEDANY

Rolls Royce to synonim luksusu, firma z blisko 120-letnią tradycją, słynąca z najwyższej jakości materiałów i wykonanania. Rolls-Royce 25/30 powstawał w latach 1936-38, wyposażony został w 6-cylindrowy, górnozaworowy silnik o pojemności zwiększonej do 4,3 l względem poprzednika (20/25) oraz czterobiegową skrzynię z synchronizacją na dwóch wyższych przełożeniach. Podwozie wyposażono w sztywne osie zawieszone na półeliptycznych sprężynach z hydraulicznymi amortyzatorami, a hamowanie odbywa się na wszystkich czterech kołach i jest wspomagane przez mechanizm serwo. Charakterystycznym elementem jest ogromna atrapa chłodnicy z pionowymi żaluzjami, a kształt reszty nadwozia zależał od firmy karosującej, która tworzyła nadwozie. W tym wypadku był to Hooper & Co z Londynu, firma której korzenie sięgają początku XIX wieku i którą powszechnie nazywano „The King of Coachbuilders”. Nadwozie to „sport saloon”, czyli według ówczesnej nomenklatury – przewidziane do prowadzenia bez szofera, nie wyposażone w ścianę oddzielającą przestrzeń pasażerską od miejsca kierowcy.
Czytaj dalej Rolls Royce 25/30 Hooper Sports Saloon 1936 – SPRZEDANY

Chevrolet Corvette C4 1987 – SPRZEDANY

Chevrolet Corvette C4 różnił się od swojej poprzedniczki C3 znacznie, stając się bardziej nowoczesny, bardziej aerodynamiczny oraz bardziej przestronny, nie tracąc przy tym ani trochę ducha sportowego auta… o czym nie daje zapomnieć dźwięk jednostki V8 generującej 280 koni mechanicznych przenoszonych na tylną oś. Co ważne C4 zbudowana jest na tak zwanej Uniframe, która łączyła cechy klasycznej ramy z nadwoziem samonośnym. Rama wykonana jest ze stali, a producent chwalił się, że jest tak przygotowana, aby wytrzymać 20 lat bez korozji. Szczęśliwie, te zadbane egzemplarze lat mają już o wiele więcej, wciąż prezentując się wyśmienicie. Zewnętrzne panele to formowany kompozyt, w tym przypadku w przykuwającym uwagę czerwonym lakierze, z równie ognistym wnętrzem.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C4 1987 – SPRZEDANY