Opel Ascona B 1980 – SPRZEDANY

Opel Ascona B to ostatnia, która ma tylny napęd. W czasach inwazji przedniego napędu uczyniło to z niej idealną podstawę do budowy fabrycznego auta rajdowego. Od roku 1980 do 1982 tacy kierowcy, jak Walter Röhrl czy Ari Vatanen święcili nią triumfy w najtrudniejszych rajdach świata, jak Rajd Monte Carlo czy Safari. Walter Röhrl zdobył nawet tytuł w całym cyklu Rajdowych Mistrzostwach Świata Kierowców 1982. O ile wersja Ascona 400 jest przedmiotem kolekcjonerskiego obrotu, to z mniejszymi silnikami przez szereg lat było to przeciętne auto średniej klasy. Dziś już jednak nikt w ten sposób na to auto nie spojrzy. Dwudrzwiowa sylwetka jednoznacznie kojarzy się ze sportem, a chromowane zderzaki dodają jej szlachetności. Zestawienie pomarańczowego lakieru i beżowo-brązowego wnętrza idealnie wpisuje się w modę lat 70-tych. Cena tego egzemplarza jest niska, ale uwzględnia mankamenty blacharskie i brak badania technicznego.

Opel Ascona B
Rocznik: 1980
Przebieg: 208614 km
Pojemność: 1600 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 75 KM

Wyposażenie:
– uchylne tylne szyby,
– tapicerka welurowa,
– dwukolorowa deska rozdzielcza,
– chromowane listwy nadwozia,
– ogrzewanie tylnej szyby,
– radio z epoki.

Opel Ascona B coupe z roku 1980 – ostatni rok produkcji wersji z chromowanymi zderzakami. Wersja wyposażeniowa Berlina, cechująca się dwukolorowym wnętrzem, welurową tapicerką oraz chromowanymi elementami karoserii. Cywilna wersja sportowej legendy lat 80-tych. Nasz egzemplarz od 13 lat jest w jednych rękach. Drugi właściciel w Polsce. Auto po pracach lakierniczych przeprowadzonych w latach 90-tych. Sprawne i dobrze się prezentujące, jednak wymagające remontu blacharskiego. Posiada obniżone zawieszenie – żółte amortyzatory Koni przód, MS technik tył.

Nadwozie: stan blacharski karoserii dobry-. Auto prezentuje się bardzo dobrze, jednak większość elementów posiada rysy, odpryski, bądź nieznaczną rdzę (oprócz pasa przedniego, gdzie widocznej rdzy jest więcej). Karoseria jest równa oraz prosta, brak śladów kolizji. Elementy strukturalne podwozia w tylnej części auta w stanie dobrym. Kolana podłużnic przód wraz z przednimi punktami lewarowania do wymiany – zaawansowana rdza. Prawe drzwi obwieszone na zawiasach. Progi w stanie bardzo dobrym, podłoga w miejscu nóg kierowcy i pasażera wymaga ingerencji. Poprzedni właściciel w połowie lat 90-tych wykonał prace lakiernicze – auto posiada 2-gi lakier.

Wnętrze: w stanie dobrym. Dywany, tapicerka w kolorze miodowym, przednie fotele bez przetarć, tylne oparcie posiada uszkodzenie materiału spowodowane słońcem. W aucie nie działają zamki w drzwiach. Klapa, korek wlewu sprawne. W zapasie dokładam 1 dodatkowy zamek drzwi.

Mechanika: silnik 1,6 l R4, 75 KM, skrzynia manualna. Auto mechanicznie sprawne, wyposażenie elektryczne, poza spryskiwaczami przedniej szyby w pełni działające.