Panhard PL 17 Tigre 1959 – 115000 PLN – Boguchwała

Panhard et Levassor to firma będąca jednym z pionierów motoryzacji, której historia sięga 1887 roku. W tym modelu nawiązanie do pierwotnej nazwy firmy skryte jest w skrócie „PL 17”, siedemnaście z kolei to suma cyfr 5, 6 i 6 – moc 5 koni fiskalnych, miejsce dla sześciu pasażerów i obiecane spalanie w postaci 6 l na 100 kilometrów. Ta niewielka limuzyna była oferowana w latach 1959-65 jako następca modelu Dyna Z. Rozwiązania techniczne były pokrewne, lecz czterodrzwiowe nadwozie bardziej aerodynamiczne, nawiązujące do mody „streamline”. Wersja Tigre to ta mocniejsza z dwóch dostępnych, generująca 50 KM z niewielkiego, 0,8 l dwucylindrowego silnika w układzie bokser, chłodzonego powietrzem. Ten układ znany jest również z Citroena 2CV, hitu firmy, która wkrótce przejęła kontrolę nad marką Panhard i zakończyła jej istnienie. Urok tego samochodu jest niepodważalny, a stan odrestaurowanego egzemplarza pierwszorzędny. Auto z pewnością wyróżnia się na zdominowanym przez niemieckie marki rynku klasyków w Polsce.

Panhard PL 17 Tigre
Rocznik: 1959
Przebieg: 64510 km
Pojemność: 851 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 50 KM
Numer VIN: 2013019

Cena: 115000 PLN

Panhard PL17 Tigre po kompleksowej renowacji. Samochód w pełni sprawny. Samochód posiada opinie polskiego rzeczoznawcy motoryzacyjnego świadczącą o jego unikatowości i wartości. Jest to jedna z 2500 wyprodukowanych sztuk, co sprawia, ze auto jest świetną lokatą kapitału.

Pojazd przeszedł gruntowna renowację, która trwała ponad 1,5 roku. Wymieniono i zregenerowano wszystkie części i podzespoły tak, aby auto mogło cieszyć następne pokolenia. Nadwozie zostało odnowione, położony nowy lakier.
Wszystkie części użyte do renowacji były oryginalne.

Dla zainteresowanych obszerna dokumentacja fotograficzna ze szczegółowo opisanym zakresem przeprowadzonych prac.
Pojazd przed renowacją był sprawny i na chodzie.

Przeprowadzone prace:
– piaskowanie,
– zabezpieczony podkładem epoksydowym,
– naprawy blacharskie dwoje drzwi od strony lewej oraz niewielkie uszkodzenia tyłu,
– ponowne piaskowane po naprawie blacharskiej, następnie malowane podkładem epoksydowym,
– częściowe szpachlowanie,
– malowanie oryginałem,
– tapicerka jedna i druga oryginał, pozostała odnowiona,
– sklejki nowe pod pokryciem,
– podsufitka nowa,
– listwy ozdobne są odnowione, cześć chromowana (np. klamki),
– uszczelki gumowe 100% nowe,
– śruby od najmniejszej do największej nierdzewne (wszystkie),
– drobne sprężyny itd. ocynkowane,
– przy hamulcach wymiana wszystkich tłoczków oraz pompy hamulcowej,
– silnik sprawdzony – w lewym cylindrze było niższe ciśnienie z powodu pęknięcia jednego pierścienia,
– wymiana wszystkich pierścieni na nowe, ciśnienie jest równe 8,5 atmosfery,
– silnik na dotarciu, odnowiony osprzęt silnika,
– wszystkie profile wewnętrzne są zakonserwowane i podłoga od spodu również.

W mojej kolekcji posiadam kilka aut klasycznych. Nie jestem handlarzem, a klasyczna motoryzacja to moja pasja. Na wszelkie pytania odpowiem i chętnie udzielę każdej informacji.

Telefon: +48 660 551 185
Miejscowość: Boguchwała