Archiwum kategorii: Panhard

Panhard PL 17 Tigre 1959 – 115000 PLN – Boguchwała

Panhard et Levassor to firma będąca jednym z pionierów motoryzacji, której historia sięga 1887 roku. W tym modelu nawiązanie do pierwotnej nazwy firmy skryte jest w skrócie „PL 17”, siedemnaście z kolei to suma cyfr 5, 6 i 6 – moc 5 koni fiskalnych, miejsce dla sześciu pasażerów i obiecane spalanie w postaci 6 l na 100 kilometrów. Ta niewielka limuzyna była oferowana w latach 1959-65 jako następca modelu Dyna Z. Rozwiązania techniczne były pokrewne, lecz czterodrzwiowe nadwozie bardziej aerodynamiczne, nawiązujące do mody „streamline”. Wersja Tigre to ta mocniejsza z dwóch dostępnych, generująca 50 KM z niewielkiego, 0,8 l dwucylindrowego silnika w układzie bokser, chłodzonego powietrzem. Ten układ znany jest również z Citroena 2CV, hitu firmy, która wkrótce przejęła kontrolę nad marką Panhard i zakończyła jej istnienie. Urok tego samochodu jest niepodważalny, a stan odrestaurowanego egzemplarza pierwszorzędny. Auto z pewnością wyróżnia się na zdominowanym przez niemieckie marki rynku klasyków w Polsce.
Czytaj dalej Panhard PL 17 Tigre 1959 – 115000 PLN – Boguchwała

Panhard PL17 Confort S Break 1965 – SPRZEDANY

Panhard et Levassor to francuskie przedsiębiorstwo założone w 1887 roku. Pierwszy pojazd firma zbudowała już w 1891 roku. Do sukcesu na rodzimym rynku dochodziła latami, a prawdziwy rozkwit firmy nastąpił po roku 1945. Następca Panharda Dyna Z, PL17, nazwę wziął od skrótu „Panhard et Levassor” czyli pierwotnej nazwy producenta, i sumy 5 + 6 + 6 (moc 5 koni fiskalnych, 6 siedzeń i spalanie 6 l/100 km). Zaprezentowany w 1959 roku model długo nie musiał czekać na wersje nadwoziowe, już dwa lata później do czterodrzwiowej limuzyny dołączył kabriolet, a prototyp kombi został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 1962 roku. Przez trzy lata produkcji tego typu nadwozia wyprodukowano go w mniej niż 4000 egzemplarzach. Prezentowany Panhard PL17 Confort S Break został wyprodukowany w 1965 roku. Przygotowany w pięknym zestawieniu zieleni Kongo z brązową skórą wewnątrz, prezentuje się bardzo elegancko. Wersja Comfort S wyróżniała się kanapą zarówno z przodu, jak i z tyłu. W latach 2014-16 samochód był w rękach entuzjasty marki Panhard, który polakierował samochód w oryginalnym kolorze, wymienił uszczelki drzwi i szyby przedniej oraz odnowił układ hamulcowy. PL17 zmienił właściciela w 2016 roku, a w 2017 roku przeszedł remont silnika. Dziś to rzadkie kombi jest w znakomitym stanie. Znalezienie drugiego takiego wydaje się wręcz niemożliwe, nie dziwi więc przedaukcyjna wycena opiewająca na 15 – 20 tysięcy euro i cena za jaką wylicytowano samochód na poziomie 24120 EUR.
Czytaj dalej Panhard PL17 Confort S Break 1965 – SPRZEDANY