PISTA Motors

Przez wiele lat zajmując się prywatnymi kolekcjami i usługami concierge dla swoich klientów, postanowiłem wyjść poza hermetyczne grono, tworząc Pistę. Mamy dostęp do bardzo wyjątkowych samochodów z wielu kolekcji, samochodów, które wcześniej nie były oferowane.
Specjalizuję się w motoryzacji z przełomu lat 90 do współczesnych. Priorytetem jest najwyższa jakość i absolutna transparentność przy transakcjach – przez wszystkie lata w branży, właśnie to doprowadziło do posiadania tak szerokiego grona zadowolonych klientów.

Abarth 695C Rivale 175th anniversary 2017 – 172000 PLN – Warszawa

Ci, którzy kochają pięćsetki we współczesnej formie wiedzą, że to jest jedna z najbardziej poszukiwanych kolekcjonersko wersji. Jeżeli ktoś nie rozumie fenomenu i podejdzie bez uprzedzeń, też może się zafascynować tym samochodem. Abarth 695C Rivale jest pełny wigoru, ale też wykonany w fantastyczny sposób, z pięknymi detalami. Hołd oddany luksusowej marce Riva nie mógł prezentować się jak produkt masowej motoryzacji i Włosi doskonale wiedzieli, jak stworzyć wyrafinowaną wersję, która również stanie się synonimem stylu i powodzenia. Ten egzemplarz to wersja cabrio z manualną skrzynią ze specjalnej serii 175th anniversary – czyli najlepsza z możliwych. Ten numer 45 ze 175 wyprodukowanych od początku służył jako element kolekcji i ma aktualnie tylko 3425 km przebiegu.
Czytaj dalej Abarth 695C Rivale 175th anniversary 2017 – 172000 PLN – Warszawa

Mercedes CL 63 AMG C216 2008 – 299000 PLN – Warszawa

Mercedes CL 63 AMG C216 to luksusowe coupe Mercedesa, wyposażone w mocarny, wolnossący, ręcznie składany silnik V8. Można tu operować liczbami – 6,2 l pojemności i 525 KM robią wrażenie, choć ważniejsze niż liczby jest odczucie, dźwięk i charakter. To z jednej strony niezwykle komfortowy środek lokomocji, a z drugiej prawdziwa bestia, gdy obudzona, zdolna poruszyć ziemię. Jednocześnie to ostatni Mohikanin, znak odchodzącej już ery silników wolnossących, które moc rozwijały liniowo, przewidywalnie, a kres swoich możliwości osiągały na samym szczycie skali obrotów. Ten egzemplarz ma już 16 lat, ale tylko niecałe 18 tys. km przebiegu.
Czytaj dalej Mercedes CL 63 AMG C216 2008 – 299000 PLN – Warszawa

Toyota Supra Turbo Targa 15th Anniversary Limited Edition Mk4 1997 – 499999 PLN – Warszawa

Toyota Supra Mk4 to bez wątpienia jeden z najbardziej kultowych modeli japońskiej marki, a to jest jej wersja szczególna. Oto limitowana wersja na 15-lecie modelu Supra, wyróżniająca się emblematami na błotnikach przednich i konsoli centralnej. Napędzana jest legendarnym silnikiem 2JZ-GTE z dwiema turbosprężarkami, wyposażona w 6-biegową manualną skrzynią biegów i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, czyli szperę. Wyposażenie obejmuje zdejmowany panel dachu (Targa), tylne skrzydło i felgi OZ. Samochód wyprodukowano w 1997 roku, a już rok później zadecydowano o zakończeniu produkcji, co było spowodowane spadającym popytem. Niemal 30 lat po wyprodukowaniu, egzemplarz w dobrym stanie i z niewielkim przebiegiem kosztuje prawie dwa razy więcej, niż jak był nowy. To najlepiej odzwierciedla fenomen Supry, którą po prostu warto mieć, niezależnie od ceny.
Czytaj dalej Toyota Supra Turbo Targa 15th Anniversary Limited Edition Mk4 1997 – 499999 PLN – Warszawa

Honda NSX 1991 – 549000 PLN – Warszawa

Są samochody, które starzeją się lepiej, są takie, które starzeją się gorzej i są takie, które stają się prawdziwymi legendami. Do tej ostatniej z pewnością należy już dziś Honda NSX. Dość powiedzieć, że sam Gordon Murray (projektant bolidów Formuły 1 oraz supersamochodu McLaren F1) uznał NSXa za „monumentalny projektu samochodu sportowego”. Co ciekawe, jako wzór podczas tworzenia McLarena F1 odrzucił Porsche 959, Bugatti EB110, Ferrari F40 i Jaguara XJ220, którymi miał okazję jeździć – ze względu na braki funkcjonalne. Według Murraya prawdziwy supersamochód powinien po prostu bezpiecznie, szybko i komfortowo przenieść kierowcę z jednego końca Europy na drugi, i Honda robiła to wówczas najlepiej. Miała fantastyczne zawieszenie, świetnie brzmiący silnik i fenomenalnie sztywną karoserię. NSXa zresztą Murray kupił prywatnie i przejechał nim przez 7 lat ponad 70 tysięcy kilometrów, co najlepiej mówi o tym, jak świetne jest to auto.
Czytaj dalej Honda NSX 1991 – 549000 PLN – Warszawa

Mercedes C55 AMG W203 2004 – 149999 PLN – Warszawa

Produkowany tylko w latach 2004-2007 C55 zastąpił wersję dotychczasową C32 AMG. Tym razem nie zdecydowano się na mechaniczne doładowanie powietrza, stosując tradycyjny, wolnossący silnik. Choć obawiamy się, że te czasy już nie wrócą, zdecydowanie uważamy, że piękne to były lata, w których stosowano filozofię większe = mocniejsze. To nie księgowi tworzyli samochody, lecz inżynierowie i fascynaci motoryzacji. Większy, 8-cylindrowy silnik wymusił tu zastosowanie przedniej części nadwozia z modelu CLK, ale to przecież nie problem. Nowy, dłuższy przód bardzo zgrabnie został wkomponowany w bryłę samochodu. Wóz wciąż pozostaje dyskretny, do tego stopnia, że wiele osób może nawet się nie zorientować, że to nie jest zwykła c klasa.
Czytaj dalej Mercedes C55 AMG W203 2004 – 149999 PLN – Warszawa

Mitsubishi Lancer Evolution IX 2007 – 329000 PLN – Warszawa

Mitsubishi Lancer Evolution to legenda japońskiej marki i nazwa, która zawsze elektryzowała fanów. Napęd na cztery koła, turbodoładowana 2-litrówka pod maską i możliwie niska masa, tak wyglądały podstawy przepisy auta tworzonego pod homologację FIA, aby móc sięgać po tytuły w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Evo IX to finalna edycja z kultowym silnikiem 4G63, przez wielu uważana za kwintesencję serii. Dziś taki samochód w idealnym stanie to jak cofnięcie się w czasie. Prezentowane auto godne jest każdej kolekcji i w takim stanie jest absolutnie niespotykane. Model wyprodukowany był łącznie w liczbie 8201 sztuk, z czego tylko część trafiła do Europy.
Czytaj dalej Mitsubishi Lancer Evolution IX 2007 – 329000 PLN – Warszawa

Audi S8 D4 2014 – 219000 PLN – Warszawa

Audi S8 D4 to supersportowa i luksusowa limuzyna, która ma dwie twarze. Z jednej strony wykorzystywana na maksimum potrafi zrobić użytek z napędu na cztery koła i podwójnie doładowanej jednostki V8, która z pojemności 4 l potrafi wykrzesać moc 520 koni mechanicznych, katapultując się do setki w 4,2 sekundy. Z drugiej wyposażone jest w technologię „cut-off”, pozwalającą używać przy spokojnej jeździe jedynie czterech cylindrów. Owocuje tu niesamowicie niskim zużyciem paliwa jak na silnik o takim potencjale, gdyż średnie zużycie paliwa wynosi tu około 10 l na 100 km. Warunki w środku są tu królewskie, co jest następstwem rozstawu osi sięgającego niemal 3 metrów oraz bogatego wyposażenia wnętrza. Ten egzemplarz przybył do Polski z rynku japońskiego. Jego przebieg to tylko 90 tys. km.
Czytaj dalej Audi S8 D4 2014 – 219000 PLN – Warszawa

Mercedes C63 AMG Performance W204 2012 – 299000 PLN – Warszawa

Produkowana w latach 2007 – 2014 seria W204 była i na zawsze zostanie jedyną klasą C wyposażoną w absurdalny, wolnossący silnik o pojemności 6,2 l. Czysta, atmosferyczna, wspaniale wspinająca się na obroty jednostka napędowa, kręcąca się wyżej, niż jakikolwiek inny silnik o tej pojemności. To pierwszy i ostatni taki przypadek w historii Mercedesa – wcześniej było tylko ładowane kompresorem C32 i słabsze o 100 KM C55 AMG, później pod nazwą C63 AMG ukryto doładowaną 4-litrówkę. Ten egzemplarz dodatkowo zachęca niskim przebiegiem, a wigoru dodaje opcjonalny pakiet Performance P30, czyli fabrycznie zamontowana szpera, zmodyfikowane zawieszenie oraz wzmocnione hamulce wraz z lakierowanymi na kolor czerwony zaciskami. Jako, że jest to model poliftowy, dodatkowym bonusem Performance Package jest zwiększenie mocy maksymalnej z 457 do 487 KM. Ten egzemplarz ma ciekawą kombinację kolorystyczną i niezwykle niski przebieg, wynoszący ledwie 37 tys. km.
Czytaj dalej Mercedes C63 AMG Performance W204 2012 – 299000 PLN – Warszawa

Honda Legend Coupe 1994 – 95900 PLN – Warszawa

Honda Legend Coupe debiutowała w 1987 roku, a już 3 lata później zastąpił ją model drugiej generacji. W związku z zastąpieniem jednostki 2,7 l większą, o pojemności 3,2 l, na rodzimym rynku przylgnęło do niej określenie „Super Legend”. To piękne GT z Kraju Kwitnącej Wiśni jest cudowną alternatywą dla samochodów niemieckich z tego samego okresu. Smukła linia, V6 pod maską i absolutnie kompletne wyposażenie, niekiedy wykraczające poza swój segment. W jakim innym aucie z tego segmentu znajdziecie chociażby domykanie drzwi?
Czytaj dalej Honda Legend Coupe 1994 – 95900 PLN – Warszawa