Plymouth Savoy 1954 – 69000 PLN – Pobiedziska

Plaza, Savoy, Belvedere – choć linia modeli marki Plymouth na rok 1954 składała się z trzech modeli, wciąż było to samo auto, na tej samej ramie, z tym samym silnikiem, różniące się jedynie sposobem wykończenia detali i wyposażeniem. Plymouth Savoy wyróżniał się dwukolorowym lakierowaniem, miał lepiej wykończone wnętrze i więcej chromu na elementach ozdobnych nadwozia niż podstawowa Plaza. Do wyboru były 4 rodzaje nadwozia – club coupe, 2-drzwiowy i 4-drzwiowy sedan oraz 2-drzwiowe kombi. W ogłoszeniu ten najpopularniejszy – 4-drzwiowy sedan, wyprodukowany w tym roku w ilości 139383 sztuk. Jego silnik to Powerflow Six – duma koncernu Chryslera od 1950 roku. Silnik należący do rodziny „flathead”, gładko pracujący, cichy, mocny już z samego dołu i zdecydowanie bardziej ekonomiczny od wszelkich V8. Jazda dziś takim samochodem to wciąż ogromna przyjemność, a na dodatek ogromne zainteresowanie na ulicy.

Plymouth Savoy
Rocznik: 1954
Przebieg: 58700 mil
Pojemność: 3569 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 102 KM

Cena: 69000 PLN

Na sprzedaż Plymouth Savoy z 1954 roku. Silnik to słynąca z niezawodności i trwałości jednostka o pojemności 3,6 litra – płaska, rzędowa szóstka o mocy 102 KM. Skrzynia manualna z biegami przy kierownicy. 6 miejsc. Instalacja 6V.

Samochód spędził całe życie w posiadaniu jednej rodziny, w miejscowości liczącej 200 mieszkańców w stanie Oklahoma w USA. Auto kupione bezpośrednio od 81-letniego właściciela jako w pełni jezdne, a nie tzw. projekt, wyciągnięty z kurnika. Przebieg na dziś to około 58700 mil. Samochód po dużym serwisie i usunięciu mankamentów: świeży olej w silniku, skrzyni biegów i moście; nowe filtry; świeży płyn chłodniczy i hamulcowy; nowy układ wydechowy; renowacja rozrusznika i prądnicy; poprawiona elektryka tam gdzie tego wymagała (masy, klemy, nowy przekaźnik, żarówki itp.); nowe opony; nowy akumulator; nowe świece, kable i kopułka; nowa pompa paliwa; nowy pływak paliwa; gaźnik poddany przeglądowi i kompleksowej obsłudze na częściach importowanych z USA (usługę wykonała Pani Stefania z Wrocławia zajmująca się gaźnikami od kilkudziesięciu lat); zbiornik paliwa profesjonalnie wyczyszczony i zabezpieczony od środka stosowna chemią; usunięte wycieki; ustawienie zapłonu; sprawdzenie zbieżności; nowe gumy piór wycieraczek; przywrócony hamulec ręczny.

Wnętrze w pełni oryginalne, w żaden sposób nie upiększane, co tworzy wyjątkowy i autentyczny klimat.

Spód auta, rama itd. zdrowe jak dzwon; bez przeszłości wypadkowej. Nadwozie było lakierowane jeszcze w USA, więc lakier ma mankamenty, ale nie ma jakichkolwiek ognisk korozji; do prostej poprawki blacharskiej nieliczne miejsca. Samochód – co nieczęste przy autach zabytkowych – można użytkować z radością tak jak jest lub w dowolnym czasie zrobić na tip top.

Auto w mojej ocenie w pełni sprawne. Silnik pięknie pracuje, nie wykazuje żadnych objawów zużycia, trzyma ciśnienie wzorcowo. Skrzynia biegów i sprzęgło pracują gładko. Plymouth prowadzi się świetnie, jest mocny i elastyczny (240 Nm przy 1600 obr./min), pięknie brzmi. To prosty technicznie, a tym samym łatwy w obsłudze i utrzymaniu w sprawności samochód, którym można podróżować nie tylko od święta. Osiągi auta (V max 135 km/h; 19 s do 100 km/h) sprawiają, że radzi sobie świetnie zarówno w ruchu miejskim, jak i na odcinkach autostradowych.

Savoy na żywo robi jeszcze większe wrażenie, zwraca uwagę wszędzie gdzie się pojawi i wzbudza niesamowicie pozytywne reakcje. Miałem na przestrzeni lat wiele ciekawych aut, ale żadne z nich nie miało takiego odbioru.

Auto jest wygodne i obszerne (5 m długości bez kilku cm i niemal 1,9 m szerokości), ale to jeszcze wóz sprzed ery motoryzacyjnej gigantomanii za wielką wodą. Pojazd wprost przenosi w czasie, do świata amerykańskiej prowincji jeszcze sprzed wojny wietnamskiej, zabójstwa Kennedy’ego i rewolucji lat 60-tych.

Samochód zarejestrowany jako pojazd zabytkowy, z badaniem technicznym ważnym bezterminowo, z ważna polisą OC. Komplet kluczyków, oryginalne koło zapasowe wraz z lewarkiem, oryginalna książka obsługi.

Jest to jedyny Plymouth Savoy zarejestrowany w Polsce.

Jestem jedynym właścicielem i użytkownikiem auta, sprzedaż na podstawie umowy kupna – sprzedaży. Pełna dokumentacja: Karta Ewidecji Ruchomych Zabytków Techniki, Ocena Techniczna, wpis o włączeniu pojazdu do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Poznaniu, dowód rejestracyjny, polisa OC.

W auto można wsiąść tak jak stoi i pojechać w dowolną podróż.
Cena do rozmów.

Telefon: +48 508 354 338
Miejscowość: Pobiedziska