Polski Fiat 126p 1976 – 19500 PLN – Katowice

Pierwsza seria. To słowo klucz (a właściwie dwa), które zawsze powodują szersze otwarcie źrenic u miłośników maluchów. Jego najbardziej charakterystyczne elementy to silnik o pojemności 594 cm³, inny kształt przetłoczeń na błotnikach oraz dodatkowe, wąskie wloty powietrza na bokach tylnej klapy. Bardziej uważny obserwator dostrzeże również inną kierownicę (bez logo FSM), szare pasy bezpieczeństwa zapinane na klamrę, inną deskę rozdzielczą, inne boczki w drzwiach i tylnej części oraz mniejszą podsufitkę. Charakterystyczne są również felgi z logo Fiat i szerokim rozstawem śrub. Prezentowany Polski Fiat 126p jest wzorowym przedstawicielem swojego rocznika. Zakupiony w bardzo dobrym, oryginalnym stanie, przeszedł niezbędne remonty i naprawy, by móc znowu cieszyć jak nowy. Jego wartość dziś jest nie tylko sentymentalna – takich egzemplarzy na rynku niemal nie ma i można z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, iż jest to pewna lokata kapitału, która dużo miejsca w garażu nie zajmuje.

Polski Fiat 126p
Rocznik: 1976
Przebieg: 48000 km
Pojemność: 600 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 25 KM

Cena: 19500 PLN

Wyposażenie:
Klimatyzacja – brak, elektryczne szyby – brak, ABS – brak, centralny zamek – brak, pasy bezwładnościowe – brak, wspomaganie kierownicy – brak, synchronizacja pierwszego biegu – brak, nagłośnienie Bose – brak, fotochromatyczne lusterko wsteczne – brak, kierownica wielofunkcyjna – brak, składane przednie fotele – brak, ogrzewanie tylnej szyby – brak, prawe lusterko boczne – brak… tak piszę i piszę czego brak i dochodzę do wniosku, że auta w tamtych lat nie miały wiele z dzisiejszych samochodów – były po prostu czystą esencją samochodu.

Maluszek kupiony ok. 6 lat temu od mocno leciwego już Pana. Nie było wyjęte ze stodoły po 20 latach, poprzedni właściciel posiadał go bardzo długo, użytkował ile mógł, lecz wiek kierowcy chyba odmówił dalszego uczestnictwa w ruchu drogowym.

Jak widać gołym okiem to prawdziwa pierwsza seria – Polski Fiat 126p na włoskiej licencji z charakterystycznymi elementami:
– silnik 600 z prądnicą,
– kliny chrom w szybie przedniej i tylnej
– zderzaki i wycieraczki chrom
– felgi cytrynki z napisem FIAT
– tapicerka bocznych drzwi z chromową listwą,
– licznik kapliczka do 130 km/h z innymi piktogramami oznaczeń rezerwy (rysunek kanistra) i zasilania (napis GEN)
– tylne boczki z długimi przetłoczeniami
– pasy białe zapinane na klamrę
– podsufitka mała
– emblemat z napisem Polski Fiat na przodzie
– znaczek boczny licencja fiat
– na tylnej klapie dodatkowe wloty powietrza
– zbiorniczek na płyn hamulcowy “jajko”
– kluczyk do stacyjki trapezowy
– rozruch na linkę
– prądnica
– nr vin na przednim nadkolu (widoczny)
– wąskie błotniki

Sam samochód w pełni sprawny po badaniach technicznych zrobionych kilka lat temu (nie odnawiałem ich, bo auto stało cały czas na hali, raz wystąpił jako ozdoba naszego stoiska na targach), OC płacone co roku. Tablice rejestracyjne jeszcze czarne i serca nie mam, żeby je zmieniać na białe (oczywiście umowa z poprzednim właścicielem jest).

Kiedy kupiłem Fiata, nie był to ser szwajcarski, był w stanie do jazdy (choć trudno tu mówić o normalnej jeździe, każdy przejechany kilometr tym autkiem to przygoda, powrót do przeszłości, kontakt z dawną motoryzacją i ciągły uśmiech kierowcy i przechodniów (palec w górę, gest OK, pozdrowienia innych uczestników to norma).

Po zakupie auto przeszło pełną odnowę mechaniczną, blacharską, dostał piękny oślepiający w słońcu biały lakier – wszystko robione u fachowców na zlecenie. Bardzo ładny egzemplarz, bardzo rzadki rocznik, sprawny, garażowany w zimie i w lecie.

Telefon: +48 884 311 052
Miejscowość: Katowice