Porsche 356 Pre-A 1953 – SPRZEDANE

Model 356, dzieło dr Ferdinanda Porsche, to pierwszy produkcyjny model z jego nazwiskiem zdobiącym karoserię. Chociaż część ludzi lubi porównywać go do dziadka Garbusa, prawdziwi fani i eksperci wiedzą, że nie ma z nim zbyt wiele wspólnego. Jeżeli przyjrzeć się bliżej kształtom 356 odnajdziemy wspólny mianownik ze stworzonym jeszcze przed wojną wyścigowym Type 64. Porsche 356 nie poraża ilością koni mechanicznych, nie jest wyposażone w inżynieryjne Święte Grale, nie jest też luksusowym gran turismo. Cała jego niezwykłość bazuje na prostocie i skomponowaniu całości z powszechnie dostępnych elementów. Opływowa i lekka karoseria, proste i eleganckie wnętrze, silnik typu bokser chłodzony powietrzem, świetne prowadzenie i idealny rozkład masy. To w zupełności wystarcza, aby poczuć magię pierwszego modelu marki, która stała się legendą. To ciekawe i bardzo atrakcyjne Porsche 356 Pre-A w wersji coupe pochodzi z 1953 roku i zostało odrestaurowane przez entuzjastę marki z Ohio. Zakupił je około 2000 roku i poświęcić na projekt 18 lat. Wymienił zardzewiałe panele podłogi, podłużnice, skrzynkę akumulatora, oryginalny klips na nos samochodu zastąpił o 10 lat młodszym. Silnik z 356C o pojemności 1600 pochodzi z 1964 roku, z przebudowanymi tłokami i cylindrami, wałem korbowym z modelu SC i sportowym układem wydechowym. Szacowana moc to ponad 80 KM. Hamulce bębnowe zostały zachowane, a chromowane felgi z kołpakami pochodzą z 1600S. Nowe opony radialne Michelin zostały założone w 2016 roku. Niewiele wiadomo o wczesnej historii tego Porsche 356, ponieważ fabryka w dokumencie Kardex wymienia tylko numery podwozia, silnika i skrzyni biegów oraz fakt, że była to wersja zgodna z amerykańską specyfikacją, wysłana do Maxa Hoffmana w Nowym Jorku. Samochód w kolorze Pascha Red z wnętrzem z brązowego sztruksu, wyposażony był w silnik 1500 wytwarzający 55 KM. Dziś nadwozie odznacza się dobrze spasowanymi panelami karoserii i równymi szczelinami w drzwiach. 356 przelakierowane zostało na atrakcyjny ciemnym lakier, a wnętrze pokryto kombinacją jasnoszarego z toffi oraz szarą wykładziną i czarnymi gumowymi wykładzinami. Na przedniej szybie zamontowane są opcjonalne barwione na zielono plastikowe osłony przeciwsłoneczne, a kierownica w stylu Derrington wykończona jest drewnem. Wszystko to składa się na lubiany nie tylko w USA styl Outlaw. Samochód wylicytowany został 22 stycznia za 159600 dolarów, czyli około 599 tysięcy złotych.


1953 Porsche 356 Coupe by Reutter © 2020 RM Sothebys

Link: https://rmsothebys.com/en/auctions/az21/arizona/lots/r0051-1953-porsche-356-coupe-by-reutter/1018127

Lot Number 148

1953 Porsche 356 Coupe by Reutter
$150,000 – $180,000
RM | Sotheby’s – ARIZONA 22 JANUARY 2021
Sold For $159,600

Chassis No. 50947
Engine No. 731396
Gearbox No. 61231

A rare early bent-window “Outlaw” coupe
Elegant colors: Slate Gray over a light gray and butterscotch interior
A subtle, high-quality build executed by a marque enthusiast
Perfect for spirited touring and weekend cruising
Accompanied by Kardex copy

Please note that this lot will need to be collected from Scottsdale, Arizona
This interesting and very attractive 1953 Porsche 356 Pre-A coupe was built by a long-time marque enthusiast and restorer in Ohio to meet his personal taste. Modified with a later engine and updated bodywork, it has a strong Outlaw flavor.

The former owner acquired this car circa 2000 as a project and rebuilt it over the next 18 years. The odometer reads less than 78,000 miles but the correct total is unknown. Very little is known about its early history, as its factory Kardex lists only its chassis, engine, and transmission numbers and the fact that it was a US-specification version shipped to Max Hoffman’s distribution center in New York City. Delivered from the factory in Pascha Red with a tan corduroy fabric interior, it was fitted with a Type 356/1500 delivering 55 brake horsepower through a four-speed manual transmission.

The owner is said to have replaced rust-prone areas of the chassis including the floors, longitudinals, battery box, and other structural panels with reproduction sheet metal. The original nose clip was replaced with one of 1962 vintage, and many of the suspension parts are also of that year. A 1964 356C 1600 case was rebuilt with Shasta “big-bore” pistons and cylinders, an SC crankshaft, and a sport exhaust. As a standard 1600 “C” engine is rated at 75 brake horsepower, this unit would likely develop something in the area of 80 or more, and the car is said to perform well. Power is transmitted via a rebuilt Type 741 four-speed manual transmission. Drum brakes were retained, but now rest behind aftermarket 4.5 by 15-inch chrome rims with 1600S crested hubcaps. New Michelin radial tires were fitted in 2016.

The bodywork shows good panel fit and door gaps. It was resprayed an attractive and period-correct Slate Gray and the interior reupholstered in a combination of light gray and butterscotch, with gray carpeting and black rubber floormats. The nicely-detailed engine compartment is also lined with grey leatherette. Period-correct optional green-tinted plastic sunvisors are fitted to the windshield header, and there is a Derrington-style wood-rimmed alloy steering wheel. There is a radio, but it is non-functional. The owner replaced much of the exterior bright-work, and a new German Sigla windshield was installed, along with LED tail lamp bulbs.

A partial tool roll and a spare are included.

LOOKING FOR DOCUMENTATION AND INVENTORY?
For further information such as history files, production certificates, restoration documentation, service invoices, owners’ manuals, and accompanying parts, please click the button below to view any additional documentation and parts included with this lot.

VIEW FILES
INSPECTION REPORT