Porsche 356 B T6 Convertible 1963 – Niemcy

Jest niezliczona liczba powodów, dla których powstało Porsche 356, tak samo jak istnieje wiele czynników, przez które Porsche stało się głównym producentem samochodów sportowych. Jednak podwaliną tego procesu było wrażenie jakie wywarł na Porsche Piero Dusio oraz to co robił z częściami do Fiat’ów dla wyścigowej marki Cisitalia („Compagnia Industriale Sportiva Italia”). Piero tworzył tam bowiem doskonałe, małe samochody sportowe i wyścigowe, a dr Porsche zastanawiał się, czy mógłby zrobić to samo z częściami Volkswagena. Pierwszy 356 został sprzedany w lipcu 1948 roku, a jego kolejne wcielenia robiły oszałamiającą karierę przez długie lata. Na aukcji wystawiony został przepiękny kabriolet o nadwoziu z serii T6, które to model 356 B otrzymał w połowie 1962 roku. Został on dostarczony do Frankfurtu przez lokalnego dealera Porsche Glöckler’a. Porsche po częściowej renowacji obejmującej głównie mechanikę pojazdu, prezentuje się niezwykle stylowo w srebrze z czarnym wnętrzem i czarnym miękkim dachem. Warto dodać, że 356 w wersji kabriolet jest jedną z najbardziej pożądanych opcji tego modelu. To piękne, niezawodne, wspaniale prowadzące się i dające niezwykle dużo zabawy podczas jazdy Porsche, wycenione zostało na 135000 – 145000 euro, czyli około 572000 – 614000 złotych.


Link: http://www.coys.co.uk/cars/1963-porsche-356-s-bt6-convertible

LOT 157 – 1963 PORSCHE 356 S BT6 CONVERTIBLE
ESTIMATE €135,000-€145,000
Auction Techno-Classica 2017

LOT DETAILS
Lot Number 157
Reg. Number EU Registered
Chassis Number 158052
Year 1963
Make Porsche
Model 356 S BT6

DESCRIPTION
There are numerous reasons why the 356 series came into being, and also why Porsche became a major sports car manufacturer; the main one is that Professor Porsche was very impressed with what Piero Dusio was doing with uprated Fiat parts in the construction of his Cisitalias. These were excellent little sports and racing cars and Dr. Porsche wondered if he could do the same with Volkswagen parts. The first 356 was sold in July 1948, and production continued right through to 1965 in various guises and with numerous engines. In late 1959 significant styling and technical refinements gave rise to the 356 B (a T5 body type). The mid-1962 356 B model was changed to the T6 body type (twin engine lid grilles, an external fuel filler in the right front wing/fender and a larger rear window in the coupé). The Porsche factory did not call attention to these quite visible changes with a different model designation. However, when the T6 got disc brakes, with no other visible alterations, they called it the model C, or the SC when it had the optional extra powerful engine. A unique “Karmann hardtop” or “notchback” 356 B model was produced in 1961 and 1962. The 1961 production run (T5) was essentially a cabriolet body with the optional steel cabriolet hardtop welded in place. The 1962 line (T6 production) was a very different design in that the new T6 notchback coupé body did not start life as a cabriolet, but with its own production design—In essence, part cabriolet rear end design, part T6 coupé windshield frame, unique hard top. Both years of these unique cars have taken the name “Karmann notchback”

This lovely Porsche 356 cabriolet was delivered new to Frankfurt by local Porsche dealer Glöckler and is still registered in this area today. Beautifully presented in silver with black interior and hood. This car has a partial restoration to include a re spray, new brake system and the drive train was revised. The vendor describes the car as both technically and cosmetically in excellent condition and could very well be used as every day transport. These 356 Cabriolets are one of the most desirable to own and are beautiful, reliable, wonderful to drive and a lot of fun. The car also comes with the all important and desirable historic road papers.