Krotoski Drivers Club

Porsche 911 Carrera 4S 996 2003 – SPRZEDANE

Podobno sportowych aut nie kupuje się z rozsądku. Jednak takie Porsche 911 Carrera 4S może wybić argumenty “przeciw” nawet z rąk pragmatyków. To doskonały sportowy samochód, który da się kochać i sercem, i rozumem. Porsche 996 zawsze było wspaniałą maszyną dla kierowców, jednak po latach wraca także do łask kolekcjonerów. Coraz bardziej odbija się to na cenach — eksploatacja auta powinna bez problemu się zwrócić, a być może nawet uda się zarobić. 996 jest wystarczająco analogowe, by nie odcinać kierowcy od wrażeń z jazdy, a jednocześnie wystarczająco nowoczesne, by nadawać się do codziennej eksploatacji. Dzięki przekładni automatycznej i napędowi na wszystkie koła zyskuje dodatkowych walorów użytkowych i pozwala nam cieszyć się świetnymi osiągami przez cały rok. A 320-konny motor zapewnia osiągi, których w prawdziwym ruchu ulicznym nie pobiją nawet dużo nowsze konstrukcje. Jeśli da się wycenić przyjemność, to w tym aucie dostaniemy jej wyjątkowo dużo za każdą wydaną złotówkę. Legendarna precyzja i jedyna w swoim rodzaju charakterystyka prowadzenia Porsche wraz z sześciocylindrowym boxerem umilą nam każdą chwilę spędzoną „za kółkiem”, a piąta generacja 911 to obecnie najtańszy sposób, by tego doświadczyć. Po rosnących od kilkunastu miesięcy cenach widać jednak, że już nie na długo.

Porsche 911 4S (996) Tiptronic
Rocznik: 2003
Przebieg: 80072 km
Pojemność: 3600 cm3
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 320 KM

Prezentowany egzemplarz pochodzi z 2003 r. i został świeżo sprowadzony z Japonii. Aktualny przebieg wynosi zaledwie 80072 km. Auto posiada oryginalne szyby i lakier, dodatkowo zabezpieczony powłoką polimerową. Doskonałą kondycję samochodu potwierdza także kompletna książka serwisowa prowadzona od nowości, aż do importu auta.

Porsche skonfigurowano tak, by wydobyć jak najwięcej z klasycznych linii dziewięćset jedenastki. Nadający nieco nowoczesnego sznytu biały lakier świetnie zgrywa się tutaj z retro akcentem w postaci czerwonej blendy — dziś znowu w modzie. Do tego bezpretensjonalne pięcioramienne felgi i obowiązkowe czerwone zaciski sprawiają, że całość wyjątkowo cieszy oko, bez zwracania niepotrzebnej uwagi.

Musimy przyznać, że początkowo kontrowersyjne 996 świetnie się starzeje i nabiera uroku z każdym rokiem, szczególnie w wersji poliftowej.

Wnętrze 911 obszyte jest beżową skórą w doskonałej kondycji, dodatkowo zaimpregnowaną. Plastiki i pozostałe elementy wyposażenia również nie posiadają oznak zużycia. Porsche posiada radio 2DIN z kamerą cofania, jednak na życzenie Klienta możemy zainstalować oryginalną jednostkę.

Podwozie 911 jest czyste i nie skrywa przykrych niespodzianek. Przestrzeń po podniesieniu przedniej maski pomieści jedynie niewielką torbę… wyposażenie bagażnika kompletne.

Porsche przeszło pełny serwis olejowy, na nowe zostały wymienione tarcze i klocki hamulcowe oraz akumulator. Reflektory zostały przystosowane do ruchu prawostronnego. Zarówno silnik, jak i skrzynia biegów działają bez zarzutów.