Porsche 911 Turbo Flachbau 1987 – SPRZEDANE

Porsche 911 Turbo Flachbau jest piekielnie szybkie i unikatowe. Powstało 686 fabrycznych egzemplarzy, których nietypowy design miał na celu poprawić osiągi i tak już niezwykle szybkiej maszyny. Pomysł na pakiet „Flat Nose” o oznaczeniu M505 (USA) i M506 (reszta świata) wziął się z niezwykle utytułowanego, wyścigowego Porsche 935. Plotka głosi, że w 1981 roku sponsor wyścigowy i właściciel 930-tki był tak zainspirowany osiągami modelu, że poprosił Porsche, aby przerobili 911 Turbo w stylu podobnym do 935. Prawda czy nie, Turbo o płaskim nosie powstawało w fabryce Porsche, w ramach istniejącego do dziś programu Porsche Exclusive. Ten wyjątkowy pakiet zawiera ręcznie kształtowane przednie błotniki, chowane reflektory oraz otwory wentylacyjne zapewniające skuteczne chłodzenie hamulców i silnika. Jego 3,3-litrowy, turbodoładowany sześciocylindrowy silnik o mocy 285 KM jest chłodzony powietrzem, a manualna skrzynia posiada cztery biegi. Okaz wystawiony właśnie na aukcji jest jednym ze 144 egzemplarzy dostarczonych do USA. Nadwozie w kolorze Grand Prix White pięknie kontrastuje z burgundową skórą we wnętrzu, a całości dopełniają klasyczne felgi Fuchsa. Porsche opisywane jest jako niezwykły przykład w pełni oryginalnego, kolekcjonerskiego okazu z przebiegiem zaledwie 25000 mil. Samochód licytowany bez ceny minimalnej sprzedany został za 156 800 dolarów, czyli około 535 281 tysięcy złotych.

Link: https://www.rmsothebys.com/en/auctions/AZ18/Arizona/lots/r199-1987-porsche-911-turbo-flat-nose-coupe/604778

1987 Porsche 911 Turbo 'Flat Nose' Coupe
$150,000 – $200,000 Offered without reserve
RM | Sotheby’s – ARIZONA 2018

Chassis No. WP0JB0932HS051379

Desirable factory M505 ‘Flat Nose’ option
One of only 144 U.S.-delivery examples in 1987
Factory sunroof and limited-slip differential
Porsche COA, tools, books, and comprehensive paperwork

Beginning in 1981 Porsche began to offer the Flachbau, or ‘Flat Nose,’ option under their special order program. This unique package featured sloped front fenders, retractable headlamps, and air vents to ensure efficient air-cooling for the brakes and engine. The design drew from the front end of the highly successful Porsche 935 racing car.
While ordered initially under the special wishes program for a number of years, by 1987 Porsche recognized the profits available in the conversions; this led to the creation of option packages M505 (USA) and M506 (Rest of World). For 1987, only 144 examples received the ‘Flat Nose’ treatment that were delivered to the U.S. market.

This Porsche 911 is powered by a 3.3-liter, 282-hp turbocharged flat six-cylinder air-cooled engine, which is paired to a four-speed manual transmission. A stunning example of a factory M505 ‘Flat Nose,’ the car comes very well equipped with a sunroof and a limited-slip differential. The Porsche rides on a set of Fuchs wheels that bring an excellent contrast to the Grand Prix White paintwork. The interior is presented in Burgundy leather and features a multi-position driver’s seat, dash-mounted radio, and air conditioning.

The Porsche is an exceptional original example, having been collector-owned its entire life; the car has only 25,000 miles on it. It features all of its bar code stickers on the doors, hood, and beneath the decklid, a testament to the overall originality of this outstanding Turbo. Included with the car are tools, an additional steering wheel, books, Porsche COA, and comprehensive paperwork from new.

With its breathtaking performance, impeccable finish, and the addition of the rare ‘Flat Nose’ option, this truly is one of the more desirable Porsches of the 1980s. Furthermore, its originality sets it apart from other examples, making this truly a special car.