Porsche 912 planowane było jako następca modelu 356. Skromniejsze od 911, ale wyglądające równie dobrze. Koncepcja oferowana była w latach 1965-69 i powróciła w kilka lat później, w zalewie dwóch rocznikach (1975 i 1976) w postaci modelu 912E. Pod maską po raz kolejny umieszczono czterocylindrową jednostkę, ale tym razem był to bokser produkcji Volkswagena, zapożyczony z Typu 4, przeprojektowany przez Porsche i wyposażony w układ wtryskowy Bosch L-Jetronic. Uzyskano solidne 90 KM, a niższa masa i lepsze wyważenie niż w modelu 911 sprawiły, że auto zasłynęło z bardzo dobrego prowadzenia. 912 E było dostępne jako następca modelu 914 i poprzednik 924, i zaoferowano je wyłącznie w USA. Od maja 1975 do lipca 1976 roku Porsche wyprodukowało tylko 2092 egzemplarze. Wizualnie jest niemal identyczne z ówczesnym 911 i z racji niskiego nakładu produkcji należy do najbardziej kolekcjonerskich, seryjnych, czterocylindrowych Porsche.
Porsche 912E
Rocznik: 1975
Przebieg: 3000 km
Pojemność: 2000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 90 KM
Cena: 252000 PLN
Wyposażenie:
– szyberdach,
– halogeny,
– radio,
– działające ogrzewanie 😉
Porsche 912E 1975 r. – wyjątkowy egzemplarz.
Nr 428/2089 z limitowanej produkcji.
Silnik: 2.0 (nr 4060433),
skrzynia biegów: 5-biegowa (9153011020R).
Samochód po częściowej renowacji – odnowione ok. 80%:
– lakier, (1. warstwa + ceramika)
– silnik,
– skrzynia biegów,
– tapicerka,
– uszczelki i listwy,
– wiele nowych części.
Dołączam lampy USA oraz dodatkowe elementy w komplecie.
Auto w moim posiadaniu od kilku lat, idealne dla kolekcjonera.
Więcej informacji pod numerem telefonu.
Telefon: +48 514 963 454
Miejscowość: Wiązowna