Porsche 924 Turbo 1983 – 69900 PLN – Warszawa

Porsche 924 Turbo znane jest ze swojej historii wyścigowej w zawodach 24h Le Mans i rewolucyjnej dla marki konstrukcji, z chłodzonym cieczą silnikiem umieszczonym z przodu i poprzez skrzynię przy tylnej osi napędzającą koła tylne. Taki układ gwarantował doskonały rozkład masy, a turbosprężarka montowana w topowej wersji dbała, by osiągi były satysfakcjonujące. Dziś to wyjątkowy i rzadki klasyk, którego nie objęło jeszcze szaleństwo cenowe związane z kultowym 911. Od strony kolekcjonerskiej z pewnością jest to model, który obiecuje stały wzrost wartości. W latach 1979-1983 wyprodukowano ich jedynie 11616 sztuk. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniej serii produkcji, przygotowanej na włoski rynek. Samochód posiada certyfikat Porsche, potwierdzający, że ma oryginalny kolor, silnik i skrzynię biegów. Wóz w ostatnim czasie przywrócony został do pełnej sprawności technicznej, co powinno zapewnić spokojną eksploatację po zakupie.

Porsche 924 Turbo
Rocznik: 1983
Przebieg: 20933 km
Pojemność: 1960 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 177 KM

Cena: 69900 PLN

Wyposażenie:
– elektryczne szyby
– klimatyzacja manualna
– elektryczne i podgrzewane lusterko lewe kierowcy
– czteroramienna kierownica
– oryginalne radio Blaupunkt Koeln SQR22
– oryginalne alufelgi po renowacji
– elektrycznie wysuwana antena
– oryginalny, włoski duplikat książki serwisowej z naklejką z numerem VIN i wyposażeniem
– okładka książki serwisowej z epoki
– światła przeciwmgielne

Do sprzedania wyjątkowy i rzadko już spotykany klasyk (w Europie nie ma żadnego w sprzedaży z tego rocznika!) – jeden z ostatnich 88 sztuk 924 Turbo wyprodukowanych wyłącznie na rynek włoski, dostarczonych i rejestrowanych w 1984 roku (produkcja 10/1983).

Mój egzemplarz jest z numerem 75 (VIN WP0ZZZ93ZEN100075) z tych 88 sztuk. Historię włoskich 931 doskonale opisuje ten wpis: http://flussigmagazine.com/1/post/2015/01/last-of-the-924-turbos-speak-italian.html.

Samochód posiada Certyfikat Narodzin wydany przez Porsche AG z Niemiec, potwierdzający, że moje auto ma oryginalny kolor, silnik i skrzynię biegów. Oryginalna naklejka z kodem VIN i kodami wyposażenia jest nadal przyklejona w bagażniku.

Samochód jeździł po słonecznej Sardynii, posiadam dokument z rejestracji z urzędu miasta z Sassari z 1993 roku (oryginał i przetłumaczony na język polski). Do Polski trafił w 2016 roku (dokument opłaty akcyzy z 02.08.2016 przekazuję razem z autem).

W sumie powstało jedynie 11616 sztuk Porsche 924 Turbo (wersja 931), w tym 310 w ostatnim roku produkcji (1983) i z nich tylko 88 rejestrowanych w 1984 roku w specjalnym malowaniu Zermatt silver z tapicerką z napisami Porsche w kolorze antracyt/burgund (NC3).

Szczegóły techniczne:
– silnik 2.0 (1960 cm3) z turbiną
– moc 177 KM (130 kW)
– prędkość maksymalna 230 km/h
– przyspieszenie w 7.0 sekund do 100 km/h
– pięciobiegowa manualna skrzynia
– wtrysk mechaniczny Boscha
– pojemność zbiornika paliwa 75 l
– układ masy auta prawie idealny 49/51

Auto po sprowadzenie z Włoch doprowadzane do pięknego stanu w 911 Garage Sales & Service w Łomiankach, a następnie w PorschePana w Raszynie (kopie faktur przekazuje razem z autem).

Lista zrobionych rzeczy (nowe części lub regeneracja):
– opony Michelin Energy Saver
– śruby do kół wszystkie nowe
– obszycie skórą kierownicy i mieszka skrzyni biegów
– wycieraczki i silniczek wycieraczek
– regeneracja maglownicy
– regeneracja wału napędowego
– naprawa klimatyzacji (oryginalny układ)
– naprawa instalacji elektrycznej
– regeneracja rozrusznika
– wymiana amortyzatorów
– wymiana wahaczy
– wymiana wszystkich filtrów
– wymiana drążka kierownicy z końcówkami
– nowe logo Porsche na masce
– nowe dekielki do felg
– pasek klinowy
– nowy, oryginalny układ wydechowy (ostatni egzemplarz znaleziony w USA)
– nowa, oryginalna, ozdobna i chromowana końcówka rury wydechowej
– siłowniki maski przedniej i klapy tylnej
– łożysko sprzęgła
– regeneracja sprzęgła
– wskaźnik ciśnienia doładowania (zamiast zegara)
– uszczelnienie sprężarki
– wtryskiwacze
– zderzak przedni nowy
– głośniki Hertza na tył
– osłony głośników w drzwiach
– popielniczka nowa sprowadzona z USA

Ustawiona geometria, przegląd w dowodzie rejestracyjnym na rok (do 07.09.2019). Z autem przekazuję dwa oryginalne kluczyki, a dodatkowo niektóre stare części, książkę z instrukcją serwisową Haynes oraz dwa katalogi z epoki (po włosku i po angielsku).

Auto ma przypisany piękny numer rejestracyjny: W9 TURBO, który oczywiście zostaje po sprzedaży dla nowego właściciela.

Więcej zdjęć auta tutaj: https://photos.app.goo.gl/fyvvSzHYxEGntm6H8.

Możliwość zarejestrowania auta jako zabytek – wszystkie części oryginalne. Doskonała inwestycja kapitału – wersje Turbo Porsche to zawsze najbardziej poszukiwane, najlepiej wyposażone i najbardziej kolekcjonerskie modele.

Telefon: +48 511 000 666
Miejscowość: Warszawa