Porsche 928 S4 1990 – 99000 PLN – Taciszów

Porsche 928 miało być ostatnim słowem jeśli chodzi o samochód klasy GT, czyli dwudrzwiowe, sportowe coupe, przeznaczone do pokonywania transkontynentalnych odległości we względnej wygodzie, bez pozbawienia się emocji związanych z prowadzeniem samochodu sportowego. Opus magnum firmy ze Stuttgartu, która zaczęła na chwile upatrywać rozwój w samochodach z napędem na tył, ale silnikiem umieszczonym z przodu. I choć samochody takie jak 924, 944, 928 i 968 nie przyjęły się tak dobrze jak zakładano, to stanowią one (ze względu na stylistykę nadwozi i wnętrz, oraz genialne wyważenie – dzięki układowi transaxle ze skrzynią biegów umieszczoną z tyłu) żelazną pozycje na liście każdego prawdziwego miłośnika samochodów marki Porsche.

Porsche 928 S4
Rocznik: 1990
Przebieg: 44527 km
Pojemność: 4957 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 320 KM

Cena: 99000 PLN

Porsche 928 miało być zupełnie nowym otwarciem dla firmy ze Stuttgartu, bowiem docelowo model ten miał stanowić zastępstwo dla dobrze znanej 911-stki. W stosunku do niej, 928 różniła się niemal wszystkim – silnik zyskał 2 dodatkowe cylindry, które zamiast naprzeciw siebie, były ułożone pod kątem 90 stopni, umieszczono go z przodu, a napęd trafiał na tylną oś przy pomocy skrzyni biegów w układzie trans axle. Wnętrze było bardzo komfortowe i luksusowe, a samo prowadzenie było nakierowane raczej na transkontynentalne podróże niż regularne wypady na tor wyścigowy. To pozwoliło zdobyć Porsche 928 tytuł Car of the Year 1978. Na uwagę zasługuje tutaj design, który na ówczesne czasy był bardzo nowoczesny – stosunkowo małe powierzchnie szklane, zaokrąglone kształty, wyraźnie opadająca linia dachu i chowane reflektory do dziś mogą się podobać. Projektanci mieli na uwadze jednak nie tylko formę, ale również ergonomię co widać we wnętrzu, w którym nawet osoba z 2 metrami wzrostu, znajdzie wygodną pozycję.

Wraz z upływem lat, przedniosilnikowe Porsche zaczęły nabierać wartości, a pośród nich to właśnie 928 stoi najwyżej w rankingu, dzięki swojemu genialnemu wywarzeniu, ośmiu cylindrom, jakości użytych materiałów, a co za tym idzie cenie – pośród 924, 944, 928 i 968 to właśnie za 928 trzeba było najbardziej uszczuplić swój portfel w salonie niemieckiej marki.

Prezentowany przez nas egzemplarz to model S4, posiadający 5 litrowy silnik o mocy, aż 320 KM i automatyczną skrzynię biegów.
Karoseria i lakier są utrzymane w akceptowalnym stanie, a silnik chętnie wkręca się na obroty.

Jednak z uwagi na pewne dolegliwości skrzyni biegów, drobne usterki elektryczne i nie najlepiej zachowane wnętrze pojazdu, nie jest to samochód w stanie kolekcjonerskim.

Na życzenie kupującego, z przyjemnością podejmiemy się wszelkich napraw w naszym serwisie.

Ten egzemplarz może być również świetną bazą dla kogoś, kto pragnąłbym we własnym zakresie doprowadzić prawdziwie klasyczne Porsche do perfekcyjnego stanu, lub myśli o budowie historycznego samochodu wyścigowego.

Telefon: +48 662 741 696, +48 730 730 650
Miejscowość: Taciszów