Porsche 944 1984 – 74944 PLN – Warszawa

W 1982 roku pojawiły się aż cztery nowe modele Porsche, w tym model 944. Bazujący stylistycznie na starszym bracie z ery transaxle, Porsche 924, nowe 944 doskonale wypełniło lukę cenową pomiędzy 924 a 911 SC. Na pierwszy rzut oka 924 i 944 wydają się bardzo podobne, jednak przedni spoiler w kolorze nadwozia z kwadratowymi gumowymi zderzakami oraz znacznie szersze, nieco kanciaste skrzydło na tylnej klapie, sprawiają że łatwo odróżnić te modele. 944 wyposażone było w kilka silników, w egzemplarzu z ogłoszenia znajdziemy 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik opracowany przez Porsche, który rozwija 147 KM. Co ciekawe, architektura tego silnika to powtórzone pół silnika z królewskiego modelu 928. Ten egzemplarz może zachwycić swoim w pełni oryginalnym stanem, niskim przebiegiem, zachowaną dokumentacją. Porsche 944 to nie tylko piękne auto, dobrej marki, w bardzo dobrym stanie, to także przyjemność z jazdy, którą zapewni manualna skrzynia i świetny rozkład masy samochodu.

Porsche 944
Rocznik: 1984
Przebieg: 48000 mil
Pojemność: 2500 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 147 KM

Cena: 74944 PLN

Samochód został wyprodukowany w 1984 roku. Proces jego zamówienia w amerykańskiej firmie zajmującej się importem nowych aut z Zuffenhausen rozpoczął się w 1983 roku, co wiadomo z tej prostej przyczyny, iż auto trafiło do Polski z pełną dokumentacją. Faktura zakupu, pełna specyfikacja, przeglądy, faktury dokonywanych napraw, potwierdzają jego niski przebieg, listę dotychczasowych właścicieli i stan, który jest niezwykły. W zasadzie wszystkie części w tym samochodzie są oryginalne, a auto jest kompletne. Po zakupie auto trafiło do mechanika specjalizującego się w zabytkowych autach marki porsche, który poza standardowymi czynnościami serwisowymi (nabicie klimy, oleje, filtry, wymiana 3 żarówek) powiedział, że długo szukał, ale nie ma do czego się przyczepić. Odkąd auto jest w moich rękach zrobiło może 1000 kilometrów. Nie stoi, ale też dużo nie jeździ. Garażowane i regularnie odbywa trasy turystyczno-krajoznawcze.

Ten model wyróżnia oryginalne zestawienie kolorystyczne, komplet kluczyków, grube dywaniki z logo Porsche, dwukolorowe felgi, radio firmy Becker, fabryczne sportowe zawieszenie, działająca klimatyzacja, elektryczne szyby, lusterka i szyberdach z oryginalnym pokrowcem – to wszystko robi wrażenie. Podobnie jak osiągi tego auta – spora pojemność 2,5 litra i moc 147 KM potrafią zaskoczyć dzięki niskiej masie pojazdu i dobrze zestopniowanej skrzyni biegów, która znajduje się przy tylnym moście, poprawiając wyważenie samochodu. Ciekawostką jest fakt, iż blok silnika to połowa silnika 5,0 V8 z modelu 928. Osobiście jestem fanem świecącej blendy (w miejscu europejskiej tablicy rejestracyjnej), która z pewnością podkreśla styl lat 80-tych.

Kupiłem to auto, choć nigdy nie szukałem modelu 944, nigdy nie rozglądałem się za nim, nie był to samochód moich marzeń. Ale jak pojechałem zobaczyć 944 to szczęka mi opadła. Oryginalny stan, auto które nie wymaga inwestycji, renowacji, wygląda i jeździ doskonale. Owszem, lakier w paru miejscach nie jest idealny, ma drobne ryski, odpryski, ubytki, aby zaskoczył obrotomierz trzeba wjechać w dziurę albo lekko stuknąć deskę rozdzielczą, ale jest to oryginalny stan 35-letniego auta, które miało szczęście do właścicieli, czego inne Porsche 944 naprawdę mogą mu pozazdrościć.

Dlaczego sprzedaję? Bo nie zakładam muzeum youngtimerów – pojeździłem, poznałem auto, kupiłem kolejne, które wymaga trochę miłości i pieniędzy.

To chyba jedyne dostępne cenowo Porsche, które dobrze jeździ, super wygląda i daje sporo frajdy z posiadania, bez szalonych kosztów utrzymania. Jeśli zaś chodzi o model 944 – wiem, że są nieco tańsze egzemplarze, ale myślę, że nie ma lepszego.

Miejscowość: Warszawa
Telefon: +48 519 520 040