Archiwum kategorii: Porsche

Porsche 911 Turbo 1989 – SPRZEDANE

Porsche 911 Turbo jest prawdziwą motoryzacyjną ikoną. Tu w finalnej wersji generacji 930 – z silnikiem 3,3 l, większymi hamulcami i grubszymi stabilizatorami. “Triple black” to jedna z najbardziej pożądanych wersji – łączy czarny lakier, czarną skórzaną tapicerkę i czarną podsufitkę. Z bogatej listy wyposażenia dodatkowego posiada m.in. szyberdach, szperę i elektrycznie regulowane fotele. Jego dwóch właściceli pokonało nim dotąd zaledwie 51 tysięcy kilometrów. Samochód został dodatkowo wyposażony w dedykowany wydech i bardziej wydajny intercooler, lecz oryginalne części są również oferowane w zestawie, podobnie jak dodatkowe felgi z oponami – 17-calowe RUF Speedline. Uzyskana na aukcji cena – imponujące 176 tys. USD.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 1989 – SPRZEDANE

Porsche RS-61 Spyder 1961 – SPRZEDANE

Największą Gwiazdą aukcji Bonhams’a był wyjątkowy egzemplarz od wyjątkowego właściciela. To Porsche RS-61 Spyder jest własnością Stirlinga Moss’a i jest ostatnim samochodem wyścigowym, którym słynny mistrz zdecydował się wziąć udział w oficjalnych zawodach sportowych. Należy do grupy najlepszych wyścigowych Porsche, które dzięki masie zaledwie ok. pół tony gotowe były stawiać czoła wielokrotnie mocniejszym Ferrari. Czterocylindrowy chłodzony powietrzem bokser osiąga tu imponujące 162 KM, czyli ponad 100 KM z litra. Egzemplarz z bogatą historią wyścigową doprowadzony jest do perfekcyjnego stanu technicznego i wizualnego, a osiągnięta cena to ok. 11,2 mln PLN (wliczając prowizję domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Porsche RS-61 Spyder 1961 – SPRZEDANE

Porsche 911 Carrera RS 1992 – SPRZEDANE

Porsche 911 Carrera RS typ 964 powstało według zawsze dobrze sprawdzającego się pomysłu – mniej masy, więcej mocy i silnik bez turbosprężarki. Wyposażenie… można długo wymieniać, z czego zrezygnowano by zrzucić 150 kg, lecz najważniejsza była przyjemność z jazdy możliwie blisko granicy możliwości – samochodu i kierowcy. Powstało ich zaledwie 2051, a te utrzymane w kolekcjonerskim stanie mają przed sobą świetlaną prognozę cenową. Przykładowo egzemplarz wystawiony na aukcji The Spa Classic Sale sprzedany został za 224,25 tys. euro (ok. 919 tys. PLN, wliczając prowizję domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera RS 1992 – SPRZEDANE

Porsche 911 Carrera RS 2.7 Sport 1973 – SPRZEDANE

Jest spartańskie, mizernie wyposażone, narowiste i… horrendalnie drogie. Powstało w celu uzyskania homologacji dla samochodów wyścigowych 5. Grupy i było oferowane w dwóch wersjach – drogowej i torowej. Porsche 911 Carrera RS 2.7 Sport z aukcji to jedna z zaledwie 200 wyprodukowanych sztuk tej drugiej grupy. Moc 210-konnej wolnossącej jednostki spotyka się tu z masą własną zaledwie 971 kg. Świeżo odrestaurowany egzemplarz posiada rachunki z niedawno przeprowadzonej odbudowy opiewające na 225 tys. euro. Uzyskana cena: 1,008 mln euro (ok. 4,11 mln PLN, po uwzględnieniu prowizji domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera RS 2.7 Sport 1973 – SPRZEDANE

Porsche 944 S2 1991 – SPRZEDANE

Porsche to marka, która w ostatnich 5 latach poczyniła wzrost wartości rzędu 300%, jeżeli mówimy o klasycznych 356/911. Porsche 944 S2 jako bardziej skromny model stoi nieco w cieniu, lecz bez wątpienia nie gra roli kopciuszka. To rasowy samochód sportowy, który dzięki idealnemu rozkładowi masy zapewnia fantastyczne prowadzenie, zapewniając doskonałe poczucie jedności kierowcy z maszyną. W ogłoszeniu świetnie prezentujący się egzemplarz. Po szeroko przeprowadzonych pracach renowacyjnych cenę należy uznać za atrakcyjną. Wszak stan 2. według najnowszego Oldtimer Markt Preise 2015 to już 17100 euro.
Czytaj dalej Porsche 944 S2 1991 – SPRZEDANE

Porsche 912 – 1969 – SPRZEDANE

Porsche 912 dzieli z klasyczną 911-tką przepiękną karoserię, będącą jednym a najbardziej charakterystycznych kształtów w historii motoryzacji. Od swojego większego brata odróżnia go mniejszy, czterocylindrowy silnik, również chłodzony powietrzem, typu boxer. Choć mocy oferuje mniej, jest lżejszy i chętnie wkręca się na obroty, co poprawia charakterystykę prowadzenia i wpisuje się w zadziorny, sportowy charakter samochodu. Choć cena wywoławcza tego restaurowanego przed paroma laty egzemplarza wynosiła zaledwie 18000 euro, w trakcie licytacji rozpoczęło się prawdziwe szaleństwo. Nabywca zdecydował się zapłacić 49520 euro (po uwzględnieniu opłat aukcyjnych), czyli aż 200 tys. PLN.
Czytaj dalej Porsche 912 – 1969 – SPRZEDANE

Porsche 911 Turbo 1979 – SPRZEDANE

Klasyczna sylwetka 911-tki udekorowana gigantycznym spojlerem “whale tail” jest caraz częstszym widokiem na największych aukcjach, takich jak nadchodząca 15 marca licytacja RM Auctions na wyspie Amelia. To Porsche 911 Turbo ma zaledwie 20000 mil przebiegu, przygotowane na specjalne zamówienie zestawienie kolorystyczne i nieskazitelny stan, będący efektem świeżo przeprowadzonej renowacji. Jego pierwszym właścicielem był Al Holbert, kierowca fabryczny zespołu Rothmans-Porsche, trzykrotny zwycięzca wyścigu 24h Le Mans. Uzyskana na aukcji cena niemal dwukrotnie przerosła oczekiwania – to 253000 USD (+ prowizja), czyli ponad milion złotych!
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 1979 – SPRZEDANE

Porsche 356A 1958 – SPRZEDANE

Kiedy zapytałem Was swego czasu na facebookowym profilu Giełdy klasyków o Waszego ulubionego klasyka na co dzień nikt nie podał mojego typu. Porsche 356A z ogłoszenia jest wprost idealne. Wygląda doskonale, brzmi bardzo przyjemnie, ma wystarczająco dużo mocy by sprawnie poruszać się nim na co dzień, a spalanie paliwa utrzymuje w bardzo rozsądnych granicach. Na obniżenie wartości tego egzemplarza wpływa nieoryginalny silnik (większy i mocniejszy niż seryjny) i nieoryginalny kolor lakieru z drobnymi niedoskonałościami (mógłbym z tym żyć). Absolutnie urzeka wnętrze – dywany i tapicerka mają wzór zgodny z oryginałem i odcień doskonale dobrany do barwy karoserii.
Czytaj dalej Porsche 356A 1958 – SPRZEDANE

Porsche 959 Komfort 1987 – SPRZEDANE

To najszybsze produkcyjne auto na świecie, lecz równocześnie pierwszy supersamochód, który nadawał się do wygodnego, codziennego użytku. Porsche 959 Komfort czarowało pięknie wykończonym wnętrzem, klimatyzacją, podgrzewanymi fotelami, świetnym stereo i całkiem komfortowym zawieszeniem. Tu – jeden z najwspanialej utrzymanych egzemplarzy, urzekający czerwonym lakierem i doskonałą skórzaną tapicerką w trzech odcieniach szarości.
Czytaj dalej Porsche 959 Komfort 1987 – SPRZEDANE

Porsche 914/6 1970 – SPRZEDANE

Było doskonale wyważone i prowadziło się fantastycznie, jednak gdy debiutowało na koniec lat 60-tych, ludzie w samochodach sportowych poszukiwali mocy i wizerunku, a w Porsche 914/4 brakowało jednego i drugiego. Dodatkowe konie wprowadzono do gry rok później, gdy Porsche 914/6 wyposażone zostało w brakujące ogniwo – 6-cylindrowy, 2-litrowy silnik z modelu 911T. Opinia “taniego” Porsche niestety nie pomagała w sprzedaży. W ciągu dwóch lat wyprodukowano ich zaledwie 3360, co skutkuje rosnącą dziś unikatowością i ceną, której pozazdrościć może niejedna 911-tka. Na aukcji Bonhamsa na Retromobile samochód uzyskał cenę 311371 PLN (już po wliczeniu prowizji).
Czytaj dalej Porsche 914/6 1970 – SPRZEDANE