Archiwum kategorii: Puch

Puch 230 GE 1987 – Warszawa

Ta G klasa opuściła bramy fabryki w Austrii jako skromny, użytkowy Puch 230 GE, służąc zapewne przez pierwsze lata gdzieś w służbach państwowych. Po przejściu na emeryturę czekało go jednak drugie życie. Auto otrzymało silnik i oznaczenia Mercedesa 290 GD, ciemnoszary lakier, tapicerkę w kratę i elementy wyposażenia przydatnego w terenie (orurowanie, snorkel, większe opony AT). Teraz wygląda doprawdy bojowo i gotowy jest do nowych zadań. Cena wywoławcza: 70000 PLN.
Czytaj dalej Puch 230 GE 1987 – Warszawa

Puch 300 GD W460 1982 – 13500 EUR – Pisarzowice

Zaprezentowana po raz pierwszy w 1979 roku klasa G, była dzieckiem Mercedesa i wyspecjalizowanej w wytwarzaniu pojazdów użytkowych spółki Steyr Daimler Puch. Dużą rolę w rozwoju projektu miał irański przywódca Mohammad Reza Pahlawi, który posiadał do 18% akcji spółki Daimler-Benz. Auto miało służyć jako pojazd służb granicznych i pojazd myśliwski, choć liczono również na zamówienia z Bundeswehry. Swoją siłę i wytrzymałość udowodnił wybitnie w 1983 roku, gdy jako pierwszy osiągnął metę rajdu Paryż-Dakar. Choć pojazd ten najczęściej kojarzymy w wersji z gwiazdą na atrapie chłodnicy, był on na kilku rynkach obecny również pod marką Puch, z charakterystyczną zielono-białą tarczą w logo. Pojazdy te służyły m.in. w służbach w Szwajcarii. Po 30 latach były wycofywane i miał prawo do zakupu takiego samochodu każdy obywatel. Ten egzemplarz przeprowadził się do Polski wraz ze swoim właścicielem w 2004 roku. Obecnie ma zmieniony kolor nadwozia i fotele we wnętrzu, dzięki którym zamiast oryginalnego skaju mamy szansę na odrobinę luksusu w postaci materiałowej tapicerki. W dalszym ciągu to jednak auto o charakterze wybitnie użytkowym, z ręcznie dołączanym napędem na 4 koła, blokadami dyferencjałów i reduktorem.
Czytaj dalej Puch 300 GD W460 1982 – 13500 EUR – Pisarzowice

Steyr-Puch 500D 1960 – SPRZEDANY

Steyr-Puch 500D to austriacki samochód zbudowany na bazie i licencji Fiata 500. Konstruowano go tak, by lepiej sprawdził się w warunkach zimowych. Stąd stały stalowy dach i inna klapa silnika, ale też zupełnie od nowa zaprojektowany układ napędowy. Tu za tylną osią znalazł się dwucylindrowy bokser, bardziej skomplikowany silnik niż we włoskim pierwowzorze, lecz gwarantujący bardziej gładką pracę i lepiej nadający się do dalszego tuningu. Wykorzystała to fabryka, tworząc homologowane według rajdowej specyfikacji modele 650 TR and 650 TR II. Tu pojawia się jeden z najjaśniejszych fragmentów polskiego motorsportu, gdy w 1966 roku Sobiesław Zasada, za kierownicą takiego właśnie samochodu, sięgnął po tytuł Rajdowego Mistrza Europy. Do dziś jest to najmniejsze auto, które zdołało wygrać rajdowy cykl na najwyższym poziomie. Prezentowany egzemplarz to Steyr-Puch 500D z 1960 roku, przebudowany w ostatnich latach do specyfikacji TR II, czyli takiej, w jakiej Zasada sięgał po tytuł. Jego silnik powiększony został do 660 cm³, zasilony gaźnikiem Weber 36 i zestawiony ze skrzynią z mocniejszego Pucha 700. W aucie odnajdziemy elementy z Porsche i naszego Fiata 126, a całość robi wrażenie połączeniem solidnej mocy w niesamowicie kompaktowym nadwoziu. Auto sprzedane zostało za ok. 17 tys. euro podczas tygodnia Rétromobile w Paryżu.
Czytaj dalej Steyr-Puch 500D 1960 – SPRZEDANY