Range Rover Classic to pierwsza, kultowa odmiana wielozadaniowego samochodu. Rodził się jako samochód terenowy, który dodatkowo miał zapewnić odpowiedni komfort na drodze. Prosty w kształtach i pozbawiony niepotrzebnych ozdobników, z czasem stał się ikoną designu. Produkowany od 1970 do 1996 roku, początkowo występował wyłącznie w 3-drzwiowej wersji i z benzynowym silnikiem V8. Choć z czasem pod jego maskę trafiły również jednostki wysokoprężne, nadwozie dostało drugą parę drzwi, a do zawieszenia tylnej osi trafiły nawet miechy pneumatyczne, żadna z tych rzeczy nie należy do szczególnie poszukiwanych opcji. Zasadniczo Range Rover Classic w oczach kolekcjonerów ma być możliwie surowy i prymitywny. Im bliższy pierwotnej wersji, tym lepiej. Dlaczego? Może nowszy Range Rover jest lepszym samochodem, ale starszy Range Rover z pewnością jest lepszym Rangem! Ten to rocznik 1985, ale zewnętrznie wystylizowany został na pierwotną wersję z lat 1970-73.
Range Rover Classic V8
Rocznik: 1985
Przebieg: 24408 km
Pojemność: 3947 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 182 KM
Range Rover jest uznawany za pierwszą prawdziwie luksusową terenówkę i protoplastę obecnych luksusowych SUV-ów, na początku produkcji zdecydowanie bliżej było mu do pojazdu roboczego, z ubogim wyposażeniem i prostym wnętrzem.
Design Range Rovera został zatwierdzony w roku 1969, zaś rok później model był już w sprzedaży. Założenia konstrukcyjne były proste: zdolności terenowe nie mniejsze, niż we wcześniejszych Land Roverach, przy jednoczesnym wyższym poziomie komfortu dla pięciu osób w kabinie. Szkielet nadwozia został zaprojektowany przez zespół inżynierów, natomiast panele nadwoziowe i zewnętrzne elementy wykończenia zaprojektował designer David Bache. Początkowo oferowano jedynie wariant trzydrzwiowy.
Nasz egzemplarz ma przejechane nieco ponad 24 tys. km, ponieważ pochodzi z Hiszpanii potrzebował nowego lakieru. Samochód był kupiony od pierwszego właściciela w Hiszpanii. Samochód jest z nowym lakierem całego nadwozia, zabezpieczone podwozie i po wszystkich naprawach mechanicznych, jakie były potrzebne do przywrócenia samochodu do eksploatacji. Dodatkowo został zrobiony detailing całego auta, usuwając wszystkie drobne niedoskonałości. Środek samochodu jest w bardzo dobrym stanie, nie zużyty i ma dobre połączenie kolorów.