Renault 5 Turbo 2 1984 – SPRZEDANE

Czy Renault 5 można nazwać najfajniejszym i najbardziej męskim samochodem lat 80-tych? W wersji Turbo 2 na pewno tak. Ten potwór stworzony specjalnie do celów homologacyjnych rajdowej Grupy B, z centralnie umieszczonym silnikiem, produkowany był w limitowanej liczbie między 1979 a 1986 rokiem. Mały, napakowany, poszerzony, dwumiejscowy supercar został zaprezentowany podczas Motor Show w Brukseli w 1980 roku. Korzystający z napędu na tylne koła napędzany był czterocylindrowym silnikiem z mechanicznym wtryskiem paliwa Bosch K-Jetronic i turbosprężarką Garrett T3. Szukając obniżenia kosztów produkcji przy zachowaniu osiągów samochodu, Renault w 1983 roku zaprezentowało odświeżoną wersję 5 Turbo 2. Choć zrezygnowano z niepowtarzalnego wnętrza samochodu i aluminiowe panele nadwozia zastąpiono stalą, masę własną udało się obniżyć. Samochód wystawiony na aukcji został kupiony przez Baudouina Lempereura jako podstawa do stworzenia wersji Turbo „Tour de Corse”. Projekt nigdy nie został rozpoczęty. Poza nowocześniejszymi fotelami kubełkowymi Renault posiada oryginalne wyposażenie, a elementy sterujące wydają się kompletne. Renault 5 Turbo 2 jest w ciekawym i stosunkowo oryginalnym stanie, bez widocznych modyfikacji zewnętrznych. Wewnątrz deska rozdzielcza jest oryginalna, a licznik kilometrów pokazuje 70264 km. Z mankamentów egzemplarza, podsufitka lekko opadła, a gałka dźwigni zmiany biegów pochodzi z Turbo 1. Zarejestrowany w 2011 roku przez właściciela, egzemplarz nie jeździł od lat i stanowi dobrą bazę do przywrócenia oryginalnej konfiguracji. Samochód wyceniony przed aukcją na 30 – 50 tysięcy euro, sprzedany został za prawie 79 tysięcy euro.


Photos © Peter Singhof
Link: https://www.artcurial.com/en/lot-1984-renault-5-turbo-2-sortie-de-garage-no-reserve-4134-353

Sale’s details

Sale: 4134
Location: Salon Rétromobile, Paris
Date: 19 Mar. 2022 15:00

Sold 78,672 €

Lot 353
1984 Renault 5 Turbo 2 „sortie de garage”
No reserve
Estimation 30,000 – 50,000 €

Belgian title
Chassis n ° VF18220000E0000657

– A good base for restoring
– one of the last Turbo 2 in this condition
– Rare model
– No reserve

This car was bought by Baudouin Lempereur to serve as a basis for making a Turbo „Tour de Corse” version. This happened in 2008 and he made this choice because he knew this model well, but the project never happened, which gives us the opportunity to offer this car in an interesting original condition, it seems complete, without any apparent deformation. Pearly white in color and fitted with its original rims, it has correctly aligned body panels. Inside, the dashboard is original, and the odometer displays just 70,264 km, behind an Iso Delta steering wheel installed by Baudouin Lempereur. The headliner is slightly off, a classic problem of this model, and the gear lever knob is of the Turbo 1 type. Besides the more modern bucket seats, the original equipment and controls seem complete and show no deformations.
Registered in 2011 by Baudouin Lempereur, this Turbo 2 has not run for years and constitutes an excellent base for any enthusiast wishing to restore it to its deserved original configuration.

Photos © Peter Singhof

Estimation 30 000 – 50 000 €