Renault 8 Gordini 1100 1965 – Monako

Stylowy, klasyczny, sportowy wóz w oryginalnej specyfikacji to na rynku rzadkość. Ósemka, czyli model R1130, pojawiła się w czerwcu 1962 roku. Konstrukcyjnie oparte zostało na Renault Dauphine, a stylistycznie było podobne do prototypu Tipo 103, co było owocem ówczesnej współpracy Renault z Alfą Romeo. Samochód wyróżniał się zastosowaniem hamulców tarczowych na obydwu osiach, jako pierwszy w swojej klasie. W 1964 roku zaprezentowano mocniejszą wersję, Renault 8 Gordini. Ten model skierowany był do młodych pasjonatów szybkości i błyskawicznie stał się symbolem ówczesnego francuskiego sportu samochodowego. Wszystko dzięki swej przystępnej cenie oraz osiągom, które Amédée Gordini wycisnął ze zmodyfikowanego silnika 1108 ccm. 70 koni mechanicznych potrafiło rozpędzić pudełko do 170 km/h, co czyniło go wówczas jednym z najszybszych aut nad Sekwaną. Oprócz mocniejszego silnika zewnętrznie auto wyróżniało się dodatkową parą reflektorów i błękitnym, jak przystało na wyścigowe barwy Francji, nadwoziem z dwoma białymi paskami. Renault 8 Gordini używano w popularnym pucharze wyścigowym oraz w rajdach. Największymi sukcesami modelu są zwycięstwa w rajdzie Tour de Corse w latach 1964-66. Samochód wystawiony na aukcji jest jednym z 2626 zbudowanych egzemplarzy. Jego obecny właściciel zakupił go 21 lat temu, zachęcony oryginalną specyfikacją. Okaz specjalnie do startów w historycznych rajdach, takich jak Monte-Carlo, Tour de Corse lub Ronde de la Giraglia, zyskał dodatkowe halogeny i alternator. Ten gotowy do jazdy okaz R8 jest godnym przedstawicielem ważnego rozdziału w historii francuskiego sportu motorowego, dlatego też godnie wyceniono go na 30 – 50 tysięcy euro, a licytowany będzie online już 21 lipca.


Link: https://www.artcurial.com/en/lot-1965-renault-8-gordini-1100-m1076-643?

Sale Monaco 2020 by Artcurial Motorcars – 21 july 2020 /Lot 643 1965 Renault 8 Gordini 1100

Lot 643
1965 Renault 8 Gordini 1100
Estimation 30,000 – 50,000 €

Monegasque title
Chassis no. 502517

– Rare 1100 version
– Original specification
– A true motorsport icon

An icon for an entire generation, the R8 Gordini is often summed up as “the school for champions”! Once the “wizard” had laid his hands on it, the worthy R8 became an affordable car for racing, with which the best drivers of the time earned their spurs.
The car presented here, one of the last 1100s, was registered on 13 November 1965. Only 2626 were built before the 1300 was introduced in 1966. Its current owner bought the car 21 years ago, attracted by its hard-to-find original specification, as so many cars have been modified for competition. Only long-range driving lights and an alternator have been added to compete in historic rallies such as the Monte-Carlo, the Tour de Corse or the Ronde de la Giraglia. A year ago, the engine was completely rebuilt, new pistons fitted, all the moving parts checked and the cylinder adapted to use lead-free fuel. With its unique French racing blue paintwork with white stripes, as when it was new, the Gordini also has a well looked-after interior. The dynamo, original steering wheel, four 13-inch steel wheels and four wheels with studded tyres will also be supplied. In June 2020, the car was serviced, the fluids changed and the spark plugs and battery replaced. Ready to be driven, this R8 is a worthy representative of an important chapter in the history of French motorsport.

Estimation 30 000 – 50 000 €