Renault Safrane Biturbo 1995 – 80000 PLN – Ryki

Renault Safrane Biturbo dziś to jeden z najbardziej pożądanych francuskich youngtimerów. Elegancka limuzyna, w właściwie liftback (tylna klapa podnoszona wraz z szybą) oferowała fantastycznie komfortowe wnętrze, ale w tym przypadku Francuzi poszli na całość. Pod maską znalazła się jednostka PRV w swojej szczytowej odmianie, doposażona w dwie turbosprężarki KKK i generująca 268 KM. To więcej, niż przykładowo mogło wówczas zaoferować choćby sportowe Alpine A610. Aby wykorzystać potencjał silnika, auto wyposażono w stały napęd na cztery koła z blokadą mostu różnicowego na pierwszym i wstecznym biegu. Producent aspiracji nie ukrywał – debiutująca na targach w Genewie w 1992 roku wersja była rękawicą rzuconą niemieckim producentom. Zresztą – dwie niemieckie firmy były tu zaangażowane w stworzenie projektu. Za wizualne zmiany zewnętrzne odpowiadał Irmscher, a za felgi i zmiany w silniku – Hartge. Skończyło się jak zawsze. Do 1996 roku wyprodukowano tylko 806 sztuk, choć dziś model przeżywa swój renesans. Jest to poszukiwana kolekcjonersko wersja, ceny na europejskich rynkach zaczynają się od 20 tys. euro, a ta zadbana sztuka wyceniona została bardzo rozsądnie.

Renault Safrane Biturbo
Rocznik: 1995
Przebieg: 234789 km
Pojemność: 2963 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 268 KM

Cena: 80000 PLN

Wyposażenie:
– Baccara

Przedmiotem sprzedaży jest unikatowe Renault Safrane Biturbo z 1995 r. Jedna z 806 sztuk wyprodukowanych w latach 1993-1995. Kooperacja tunerów Irmscher oraz Hartge.

Różnice między „normalną” Safrane z tamtych lat to:
– 3-litrowe, podwójnie uturbione V6, z którego wykrzesano 268 koni mechanicznych,
– sztywny napęd na 4 koła z blokadą,
– zawieszenie pneumatyczne.

Auto oczywiście w najbogatszej wersji wyposażenia, prócz standardowych rzeczy posiada:
– podgrzewaną przednią szybę,
– pompowane przednie fotele,
– elektrycznie regulowaną tylną kanapę,
– pokrowiec na garnitur w bagażniku.

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to znawcy tematu wiedzą, że Biturbo z zewnątrz różni się jedynie przednim oraz tylnym zderzakiem.

Auto posiadam od 2017 roku, kiedy je odkupiłem od niemieckiego dealera Renault, wielkiego fascynata marki Renault. Autem jeździłem sporadycznie, traktowałem jako auto weekendowe. Zimą nieużytkowane, odpalane raz na 2 tygodnie w celu rozruszania silnika (przejazd kilku kilometrów dookoła garażu). W 2018 cały spod auta zabezpieczony został tzw. mokrym woskiem. Nie było śladów korozji i chciałem, aby tak zostało.

Jestem pierwszym właścicielem w Polsce, a piątym ogólnie (2 Francuzów, trzecim właścicielem we Francji był Polak, mechanik, miłośnik francuskiej motoryzacji i to on w latach bodajże 2014/15 przeprowadził generalny remont auta). Cały silnik został poddany generalnemu remontowi, regeneracja turbin, silnik sprawdzony oraz uszczelniony pod każdym względem, wymienione sprzęgło. Poza tym została wymieniona skrzynia biegów na tę „mocniejszą” (w pierwszych miesiącach produkcji była wstawiana dosyć słaba oraz awaryjna skrzynia). Tylne zawieszenie, amortyzatory oraz cały układ hamulcowy również został wymieniony. Czwarty właściciel to wspomniany niemiecki dealer.

Posiadam pełną dokumentację auta na wszystkie naprawy od początku wraz z fakturą zakupową auta oraz dużą dokumentację fotograficzną z generalnego remontu. Oleje i inne płyny eksploatacyjne wymieniałem co roku mimo znikomych przebiegów.

Auto posiada fabryczny autoalarm z możliwością wyłączenia go kluczykiem przy podszybiu. Cały czas na chodzie. Świeże OC oraz przegląd (od września 2024).

Do auta dorzucam / posiadam wiele innych części (jak coś się pojawiło, to kupowałem, by mieć w zapasie).
Zdemontowałem system nawigacyjny, bo nie występował oryginalnie w Biturbo (dołączam, można go sobie założyć).
Mam 2 dodatkowe przednie fotele w tym samym kolorze tapicerki (prawy z pompowaniem).
Całe kompletne fotele przód i tył w pełnej elektryce, skórzane w bardzo dobrym stanie oraz wiele wiele innych widocznych na zdjęciach.
Na wszelkie pytania odpowiem telefonicznie, mejlowo lub SMS.
Wszystkie dodatkowe części dorzucam do auta, nie sprzedaję ich osobno.

Telefon: +48 504 637 424
E-mail: pasikkrzysztof22@gmail.com
Miejscowość: Ryki