Archiwum kategorii: Rolls Royce

Rolls Royce Camargue 1977 – SPRZEDANY

To niezwykle eleganckie dwudrzwiowe coupe może zaskoczyć nawet koneserów motoryzacji. Rolls Royce Camargue na pierwszy rzut oka zdaje się być modelem Ferrari czy Maserati, a włoską lekkość linii zapewniło tu studio Pininfarina. Wóz uderzająco różni się od któregokolwiek z poprzednich modeli Rolls-Royce, a stylistycznie nawiązał do jego kształtów dopiero Bentley Continental z początkiem lat 90-tych. To flagowiec firmy, napędzany przez nową wersję niezawodnego silnika V8 o pojemności 6,75 l. Moc wyjściowa zgodnie z tradycją pozostała niejawna, choć większość testerów zgłaszała poprawę przyspieszenia powyżej 70 mil na godzinę i prędkość maksymalną przekraczającą 120 mph. Samochód wyposażony został również zaawansowany system klimatyzacji Rolls-Royce’a, który umożliwiał niezależną regulację temperatury na dwóch poziomach. Oficjalny cennik wskazywał w przybliżeniu 148.000 USD, co czyniło go niebezpiecznie drogim. Wygórowana cena, w połączeniu z długim czasem oczekiwania na model, bez wątpienia wpłynęły na skromną liczbę jedynie 530 zbudowanych jednostek. Samochód przypadł do gustu gwiazdom tamtych czasów, wśród nabywców znalazło się m.in. dwóch członków supergrupy muzycznej Rat Pack – Frank Sinatra i Sammy Davis Jr., i to egzemplarz tego drugiego znalazł się właśnie na aukcji. Jako nowy zamówiony został w dwóch odcieniach Tudor Red z Masons Black u dołu oraz skórzaną tapicerką w kolorze Nuella Black 5000. Po kilku latach trafił w ręce szefa mafii z okolic Nowego Yorku, u którego zmienił kolor nadwozia na obecny, w pełni czarny. Ten oryginalny samochód ze skromnym przebiegiem 59 000 mil sprzedany został za 46 200 USD (ok. 189 000 PLN), wliczając prowizję domu aukcyjnego.
Czytaj dalej Rolls Royce Camargue 1977 – SPRZEDANY

Rolls Royce Phantom VI Cabriolet 1972 – SPRZEDANY

To z pewnością jeden z najbardziej ekstrawaganckich kabrioletów stworzonych w całej historii. Rolls Royce Phantom VI Cabriolet powstał na indywidualne zamówienie konsula Szwajcarii i Monako, Simona van Kampen’a. To jedno z zaledwie sześciu podwozi, które w ciągu 23 lat produkcji było karosowane poza zakładami Mulliner Park Ward i jedno z dwóch, które otrzymał Pietro Frua. W efekcie w ciągu dwóch lat powstał jeden z największych dwudrzwiowych kabrioletów w historii, mierzący 6,5 metra, imponujący, kompletnie nieprzypominający oryginalnego Phantom’a. Właściciel go pokochał, intensywnie eksploatując przez 24 lata. Samochód z kolekcji Henrika Frederiksena, razem z innymi perłami coachbuildingu, zlicytowany został na aukcji w duńskim zamku Lyngsbækgaard. Uzyskana cena, już z prowizją, to ok. 2 mln PLN.
Czytaj dalej Rolls Royce Phantom VI Cabriolet 1972 – SPRZEDANY

Rolls Royce Silver Wraith II 1980 – SPRZEDANY

Otrzymał nazwę po pierwszej powojennej limuzynie z Crewe, co już na starcie było mocno nobilitujące. Rolls Royce Silver Wraith II powstał jako przedłużona o 4 cale wersja Silver Shadow, modelu który całkowicie odmienił wizerunek marki. Odnajdziemy w nim nie tylko luksusowe wyposażenie, ale i zaawansowane rozwiązania techniczne, jak niezależne zawieszenie tylnej osi czy hydrauliczny układ hamulcowy na licencji Citroena, wówczas najnowocześniejszy na świecie. W ogłoszeniu jeden z 2135 wyprodukowanych egzemplarzy, zachowany w oryginalnym stanie i w pełni sprawny technicznie. Popatrzcie na zdjęcia – lekka patyna wygląda tu fantastycznie.
Czytaj dalej Rolls Royce Silver Wraith II 1980 – SPRZEDANY