Archiwum kategorii: Romet

ZZR Komar 2320 1970 – 12000 PLN – Plewiska

To był prawdziwy pojazd dla mas. Produkowany przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy, miał wiele elementów wspólnych z rowerami – zagiętą kierownicę, siodełko, a nawet pedały. To co jednak go wyróżniało, to silnik. Przejęty z motoroweru Ryś, a później Żak, miał jeden cylinder, szalone 1,4 konia mechanicznego i dzięki dwustopniowej skrzyni biegów potrafił się rozpędzić do szalonych 50 km/h.Z czasem dorobił się prędkościomierza z licznikiem kilometrów i elektrycznego sygnału dźwiękowego (zasilanego z baterii). Przedstawiony Komar 2320 to wciąż wersja zwana „sztywniakiem”, produkowana do 1971 roku i wyposażone w sztywne mocowanie tylnego koła. Ten egzemplarz został pieczołowicie odrestaurowany, dzięki czemu pozwala cofnąć się w czasie i poczuć jak za dawnych lat.
Czytaj dalej ZZR Komar 2320 1970 – 12000 PLN – Plewiska

Romet Komar 2 typ 2330 1970 – SPRZEDANY

Komar 2 typ 2330 to wyrób Zjednoczonych Zakładów Rowerowych w Bydgoszczy, przemianowanych później na Zakłady Predom Romet. To produkowana od 1969 roku wersja rozwojowa najbardziej popularnego polskiego motoroweru. Jednoślad dla mas, najprostsza forma jednoosobowego transportu. Wyróżniał się wygodnym siodłem motocyklowym zamiast typowo rowerowego siodełka, tłoczono-rurową ramą z miejscem na narzędzia i resorowanym teleskopowo tyłem. Wyposażono go w dwusuwowy silnik S38B4 odpalany pedałami. Motorower lakierowany był w kolorach: wiśniowy, wiśniowo-czarny, biało-niebieski i czarno-biały. W ogłoszeniu ten pierwszy typ, w ujmująco oryginalnym stanie. Nigdy nie odnawiany, z widocznymi śladami patyny, z pewnością może przywołać wspomnienia z tamtych lat.
Czytaj dalej Romet Komar 2 typ 2330 1970 – SPRZEDANY

Romet Komar 1975 – SPRZEDANY

Do pracy, na działeczkę, czy na wędkowanie? W latach 70-tych Romet Komar był popularnym i dobrze zadomowionym na polskim rynku środkiem transportu. Rodził się jako moped na koniec lat 50-tych, lecz z czasem doroślał. Od 1970 roku jako Typ 2350 posiadał motocyklowy rozrusznik, zawieszenie elastyczne obu kół, głębokie błotniki, dwa schowki narzędziowe… wszystko co trzeba, by stał się pełnoprawnym motorowerem. Z dwusuwowym silnikiem o pojemności 49,8 cm³ i mocy 1,4 KM posiadał dwa przełożenia i rozpędzał się do 40 km/h. Ważył przy tym wciąż niewiele – 50 kg, zadowalając się przy tym 2 litrami mieszanki na każde 100 km. Ich produkcja była masowa, lecz nowy egzemplarz to duża rzadkość.
Czytaj dalej Romet Komar 1975 – SPRZEDANY

Romet Pony 1988 – SPRZEDANY

Jeżeli w latach 80-tych byłeś młody i marzyłeś o pierwszym spalinowym pojeździe, najczęściej Twoje marzenie miało szansę zrealizować się w taki właśnie sposób. Romet Pony to popularna „motorynka”, bolid nastolatków, który w latach 1978–1994 produkowany był przez Zakłady Metalowe Dezamet w Nowej Dębie. Jeden cylinder o pojemności 49,8 cm³, dwa biegi, moc 1,4 KM, prędkość maksymalna 40 km/h, spalanie na 100 km około 2,2 l paliwa. To był przepis na zazdrość wszystkich kolegów na podwórku, pierwsze motoryzacyjne doświadczenia, rodząca się miłość do zapachu paliwa i oleju. A pierwszej miłości się nie zapomina… kto taką miał, ten ma i sentyment, a nowy egzemplarz z pewnością będzie miłym powrotem do przeszłości.
Czytaj dalej Romet Pony 1988 – SPRZEDANY