Rover 2000 TC to przedstawiciel Serii P6, brytyjski sedan z fabryki British Leyland z lat 1963-1977, zwycięzca pierwszej w historii edycji konkursu European Car of the Year w 1964 roku. Co tak oczarowało dziennikarzy? Nowoczesna konstrukcja unibody z przykręcanymi panelami nadwozia (jak Citroen DS), niezależnym zawieszeniem wszystkich kół (z tyłu oś De Dion, jak w Lancii Flaminii i w Iso Rivolta!), hamulcami tarczowymi przy wszystkich kołach i w pełni synchronizowaną skrzynią. Pięknym detalem są pryzmaty z tworzywa sztucznego na szczytach przednich błotników, pokazujące dokładnie gdzie auto się kończy i czy światła działają. Specjalnie zaprojektowany dla niego nowy, dwulitrowy silnik miał architekturą „kwadratową”, czyli średnica cylindra i skok były takie same, co pozwoliło mu dobrze znosić długą jazdę z wysokimi prędkościami. Model 2000 TC wprowadzono na rynek w marcu 1966 roku. Otrzymał on przeprojektowany kolektor dolotowy, zasilanie dwoma gaźnikami SU i moc podwyższoną o ponad 20 koni mechanicznych, do 110 KM. W ówczesnej brytyjskiej prasie pisano o nim jak o „Solihull Sitroen”, co miało podkreślić z jednej strony wysoki komfort, a z drugiej wysoki indywidualizm i poczucie, że auto jest po prostu inne niż wszystkie.
Rover 2000 TC
Rocznik: 1968
Pojemność: 1978 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 106 KM
Cena: 25900 PLN
Do sprzedania bardzo ładny klasyk, jakim jest Rover TC 2000 z roku 1968.
Auto sprowadzone z Austrii, gdzie 4 lata wcześniej zostało odrestaurowane dużą ilością pracy oraz pieniędzy.
Wizualnie prezentuje się bardzo ładnie.
Stan blacharki auta, podłogi, progów nienaganny.
Auto wywołuje wiele pozytywnych uśmiechów wśród przechodniów.
Zapraszam na oględziny oraz jazdę próbną
Na ewentualne pytania odpowiem telefonicznie.
Klasyk godny polecenia.
Telefon: +48 668 394 383
Miejscowość: Nysa