Rover 216 GSi 1991 – SPRZEDANY

Rover 216 GSi trafił w dobry okres brytyjskiej marki. Współpraca z Hondą pozwoliła stworzyć auto atrakcyjne wizualnie, z brytyjskim wkładem w styl wnętrza i japońskim w kontrolę jakości. Był rywalem takich samochodów, jak Opel Astra czy VW Golf i sprzedawał się naprawdę dobrze. Rover serii 200 drugiej generacji oferowany był w latach 1989-98, będąc bliźniakiem modelu Honda Concerto. Ten w ogłoszeniu to pięciodrzwiowy hatchback z 16-zaworowym silnikiem z jednym wałkiem rozrządu i z wielopunktowym wtryskiem benzyny, o pojemności 1,6 l, pochodzącym od Hondy. Materiał jego tapicerki jest przyjemny, a na desce i drzwiach odnajdziemy nawet drewno. To co jednak w tym samochodzie jest najciekawsze, to jego stan zachowania. Auto przejechało dotąd zaledwie 551 kilometrów i prezentuje się niemal jak nowe.

Rover 216 GSi
Rocznik: 1991
Przebieg: 551 km
Pojemność: 1590 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 112 KM

Wyposażenie:
– elektrycznie sterowane szyby przód i tył,
– elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne,
– elektrycznie sterowany szyberdach w 2 płaszczyznach,
– wspomaganie kierownicy

Nowy, prawdopodobnie nigdy nieużywany przez osoby prywatne Rover 216 GSI 1.6 16V 112 KM z 1991 roku o zaskakującym niskim przebiegu 551 km, zarejestrowany jako zabytkowy, po 30 letnim postoju trafia do oferty.

Samochód sprowadzony z Niemiec gdzie trafił z Francji, ponieważ z przekazanych informacji wiemy, że przez krótki czas służył jako auto demonstracyjne w salonie Rover i tam też w późniejszym czasie stał zapomniany i dzięki temu godnie się zestarzał, doczekawszy statusu auta zabytkowego. W chwili zakupu silnik zapalał i auto było jezdne, a stan drogomierza wskazywał 526 km, a dzienny licznik wskazywał w dniu zakupu 507 km.

Po sprowadzeniu został wnikliwie sprawdzony pod względem technicznym oraz pod względem autentyczności przebiegu. Została założona Biała Karta oraz wpis przez Konserwatora Zabytków do rejestru. Aktualnie Rover jest zarejestrowany jako pojazd zabytkowy.

Prace serwisowe po sprowadzeniu obejmują: wymianę wszystkich płynów, oleju w silniku, wszystkich pasków wraz z nowym rozrządem, świecami, kablami oraz nowe filtry. Nowe opony, ponieważ stare rozleciały się ze starości. Podczas prac serwisowych okazało się, że części oraz filtry są z pierwszego montażu, co potwierdza autentyczność i znikomy przebieg pojazdu. Na kolejny dowód zachowały się papierowe naklejki na wydechu, częściach zawieszenia, hamulcach oraz pod komorą silnika na przewodach, co potwierdza, że auto nie pokonało w swojej historii żadnej dłuższej trasy, tylko przejazdy po parkingu salonu itp.

Wnętrze Rovera zachowało się w idealnym stanie i można powiedzieć, że nie nosi śladów użytkowania. Na progach drzwi są od nowości folie ochronne, zestaw kluczy w bagażniku jest w folii ochronnej nigdy nie używany, a oryginalne koło zapasowe z oponą Pirelli ma przyklejoną naklejkę papierową z datą montażu samochodu.

Stan blacharki jest idealny, nie ma nalotów ani śladów korozji, powłoka lakiernicza jest w stanie dobrym, jednak auto posiada kilka rys czy zadrapań. Ze względu na postój Rovera na zewnątrz widać, że lakier jest lekko wypłowiały, a pokrywa silnika i klapa tył z lotka zostały powtórnie polakierowane, aby poprawić walory estetyczne.

Można powiedzieć, że to 30-letni nowy samochód osobowy brytyjskiej, już nie istniejącej firmy i marki. Rover 216 GSI z autentycznym przebiegiem 551 km to jedyny egzemplarz na świecie o którym nam wiadomo zachowany w takim stanie.
Samochód zabytkowy, który nosi wszelkie znamiona auta kolekcjonerskiego ze względu na stan zachowania oraz walory historyczne już nieistniejącej marki.