Ruote da Sogno

RUOTE DA SOGNO ŁĄCZY HISTORIĘ I PASJĘ

Ruote da Sogno znajduje się w Reggio Emilia i jest obowiązkowym celem dla miłośników klasycznych samochodów i motocykli. Ogromny salon wystawowy o powierzchni 8000 m2 zawiera wybór ponad 400 klasycznych motocykli z dowolnego okresu i marki, wszystkie doskonale odrestaurowane i sprawne, a co najważniejsze na sprzedaż, a także ważny wybór 250 klasycznych samochodów.

RUOTE DA SOGNO WHERE HISTORY AND PASSION MINGLES

Ruote da Sogno is in Reggio Emilia and it’s an essential destination for classic car and bike enthusiasts who are visiting the extraordinary Motor Valley territory. The vast showroom of 8.000 mq hosts a selection of more than 400 classic bikes of any period and brand, all perfectly restored and functioning, and most importantly of all for sale, plus an important selection of 250 classic cars.

Mercedes 300 SL R107 1989 – 45000 EUR – Włochy

Mercedes SL generacji R107 to bez wątpienia ikona luksusowej niemieckiej motoryzacji lat 70. i 80. Jego produkcja trwała od 1972 do 1989 roku, i w długości produkcji wśród samochodów z gwiazdą przebiła go tylko G klasa. Mercedes 300 SL swoją nazwę dzieli ze słynnym Gullwingiem i następującym po nim modelu 300 SL Roadster. Wersja pojawiła się po liftingu w 1985 roku i oznacza, że pod maską pracuje tu nowa jednostka sześciocylindrowa M103 o pojemności 3 litrów, z pojedynczym wałkiem rozrządu w głowicy, zasilana układem wtryskowym KE-Jetronic. Z całej gamy był on najlżejszy i oferował najniższe zużycie paliwa, co w połączeniu z najmniej skomplikowanym serwisem oznacza dziś piewrwszy wybór, jeżeli oczekujecie bezproblemowej jazdy.
Czytaj dalej Mercedes 300 SL R107 1989 – 45000 EUR – Włochy

Mercedes SL 500 R230 2005 – 27000 EUR – Włochy

Mercedes SL 500 generacji R230 przez wielu miłośników jest uważany za najpiękniejszego SL w historii Mercedesa. Doskonałe proporcje, świetnie zarysowana linia świateł, odpowiednio uwypuklona gwiazda na atrapie chłodnicy. Za design odpowiadał legendarny Bruno Sacco i jak widać, był wówczas w doskonałej formie. Świetna jest również jego jednostka napędowa o układzie widlatym ośmiu cylindrów, generująca z pięciu litrów pojemności 306 koni mechanicznych. Prezentowany samochód ma ciekawę kolorystykę i pochodzi z włoskiego rynku.
Czytaj dalej Mercedes SL 500 R230 2005 – 27000 EUR – Włochy

Citroen DS 21 Cabriolet Chapron 1969 – 210000 EUR – Włochy

Debiutujący w 1955 roku Citroen DS był prawdziwą rewolucją. Technicznie wyprzedził swoje czasy i swoją kulturą jazdy zachwyca do dziś – hydropneumatyczne zawieszenie gwarantuje niezrównany komfort, a hamulce są fantastycznie skuteczne. Jego sylwetka też wyprzedzała swoje czasy, a chcąc podkreślić jego ekskluzywność, już w 1958 roku Citroen zamówił w pracowni Henri Chapron wykonanie na bazie tego modelu luksusowego kabrioletu. Od 1961 do 1971 roku w pracowni Chapron’a powstało tylko 1365 sztuk i są to dziś niezwykle poszukiwane i cenione kolekcjonersko samochody.
Czytaj dalej Citroen DS 21 Cabriolet Chapron 1969 – 210000 EUR – Włochy

Aston Martin DBS 2007 – Włochy

Aston Martin DBS ma ponadczasowe miejsce w historii Astona. To wymarzona kombinacja manualnej skrzyni biegów z atmosferycznym silnikiem V12, dająca prawdziwie oldskulowy urok jazdy oraz ujmująco piękne kształty karoserii. Warto dodać, że DBS był pierwszym Aston Martinem, który wyjechał z fabryki z montowanymi seryjnie węglowo-ceramicznymi hamulcami. Większość świata po raz pierwszy go, kiedy zadebiutował w filmie z 2006 z agentem 007 — Casino Royale, jako samochód Jamesa Bonda w Czarnogórze. Jego unikatowość podkreśla fakt, że powstawał tylko przez cztery lata, zanim wszystkie modele od 2010 roku zostały wyposażone w automatyczną skrzynię biegów. Wszystkich DBS zbudowano 3400 sztuk, a tych manualnych – jedynie 984. Gdy dodamy do tego niezykle rzadki czerwony kolor prezentowanego egzemplarza, mamy do czynienia z prawdziwym unikatem.
Czytaj dalej Aston Martin DBS 2007 – Włochy

Alfa Romeo Alfetta GTV Turbodelta 1981 – 96000 EUR – Włochy

W 1972 roku, w mediolańskich zakładach Alfa Romeo rozpoczęła się produkcja nowego samochodu klasy średniej, Alfetty. Zastosowano w nim tak ambitne rozwiązania, jak skrzynia biegów zamontowana przy tylnej osi i zawieszenie w układzie de Dion. Dodatkową redukcję masy nieresorowanej uzyskano dzięki zamontowaniu hamulców tarczowych kół tylnych przy przekładni. Po dwóch latach produkcji podstawowej wersji, czyli czterodrzwiowego sedana, w ofercie Alfa Romeo znalazła się również wersja coupe, oferowana początkowo jako Alfettą GT, a później jako Alfetta. Dziś najbardziej pożądane wśród tych samochodów są te, które przeszły modyfikacje w dziale sportowym Alfa Romeo noszącym wówczas nazwę Autodelta. Debiutująca w 1979 roku Alfa Romeo Alfetta GTV Turbodelta została wyprodukowana w zaledwie 400 egzemplarzach, niezbędnych do dopuszczenia do zawodów Grupy 4 Rajdowych Mistrzostw. Zewnętrznie wyróżniał ją boczny pasek z napisem „Turbodelta” oraz większe wloty powietrza na masce i nadkolach, ale to co najważniejsze dzieje się pod maską. Turbosprężarka Kühnle, Kopp & Kausch (KKK) pozwalała osiągnąć seryjną moc 150 KM, z dużym potencjałem wzrostu w trakcie zawodów.
Czytaj dalej Alfa Romeo Alfetta GTV Turbodelta 1981 – 96000 EUR – Włochy

Ford Mustang 260 Coupe 1965 – 76500 EUR – Włochy

Ford Mustang z lat sześćdziesiątych to marzenie wielu ludzi, nawet tych, których na co dzień nie pociąga amerykańska motoryzacja. Może dlatego, że ówczesne amerykańskie samochody doskonale odzwierciedlały ducha tamtych lat, dają poczucie wolności, swobody, nieograniczonych możliwości. To żywe spełnienie amerykańskiego snu, wspaniale bulgoczące zwłaszcza w wersji z silnikiem V8 pod maską. Pod maską tego egzemplarza jest właśnie to – jednostka o pojemności 260 cali sześciennych (4,3 l) w układzie V8 o fabrycznej nazwie Windsor i mocy 164 koni mechanicznych.
Czytaj dalej Ford Mustang 260 Coupe 1965 – 76500 EUR – Włochy

Ferrari SF90 Stradale 2022 – 590000 EUR – Włochy

Ferrari SF90 Stradale to prawdziwy popis technologii włoskiej marki. Samochód, który dobitnie udowandnia, jak zdobycze z toru wyścigowego zaprzęgnąć do pracy w aucie drogowym. To pierwsze Ferrari, które wykorzystuje architekturę hybrydową typu PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle). To oznacza, że można ładować je z gniazdka, a także poruszać się wyłącznie w oparciu o napęd elektryczny, co pozwala pokonać dystans do 25 kilometrów. Ale to nie to jest najważniejsze. Przede wszystkim mamy tu podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4 litrów, mocy 780 KM i momencie obrotowym na poziomie 800 Nm. I on ma pomocników. Trzy silniki elektryczne, dwa niezależne na przedniej osi i trzeci z tyłu. Łączna moc? 1000 koni mechanicznych. Pierwsza setka w 2,5 s. To najmocniejsze drogowe Ferrari w historii.
Czytaj dalej Ferrari SF90 Stradale 2022 – 590000 EUR – Włochy

Citroen ID 19 1967 – 60000 EUR – Włochy

Citroen DS jest jednym z symboli Francji lat 50. i 60. XX wieku. DS wzbudził ogromny entuzjazm publiczności, gdyż jego nadwozie łamie wszelkie obowiązujące wówczas kanony estetyczne. Citroen ID to jego nieco uproszczony brat, wyróżniający się detalami, silnikiem o mniejszej mocy i mniejszą ilością serwomechanizmów. To co najważniejsze, jednak tu pozostawiono. Mowa oczywiście o zawieszeniu hydropneumatycznym, dającym mu niezrównaną miękkość i zdolność do niwelowania przechyłów – statycznie, podczas obciążania – jak i dynamicznie – podczas przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów. Dzięki temu jeździł lepiej, niż jakikolwiek inny samochód w jego epoce. To wspaniały przykład triumfu inżynierii. Zachwycał wówczas i zachwycać może również dziś, nie tylko miękkością jazdy, ale również swoją futurystyczną sylwetką i nieszablonowo zaprojektowanym wnętrzem, z fotelami, które dopełniają wrażenia absolutnej miękkości.
Czytaj dalej Citroen ID 19 1967 – 60000 EUR – Włochy

Land Rover 88 Series III 1974 – 15000 EUR – Włochy

Zbudowany pierwotnie dla wojska i produkowany w latach 1948-2016 Land Rover bez wątpienia jest jednym z najbardziej kultowych samochodów terenowych w historii. Przechodził wiele modyfikacji, lecz główne założenia i kształt zostały bez zmian. Land Rover Series III powstawał w latach 1971-85, wyróżniając się światłami umieszczonymi na błotnikach. Był pierwszym w którym zastosowano w pełni synchronizowaną skrzynią biegów. Sprzedawany egzemplarz to wersja z krótkim rozstawem osi (88 cali, 220 cm), wyposażona w silnik benzynowy o pojemności 2,25 l. Auto jest z kierownicą po lewej stronie, otwartym nadwoziem oraz składaną przednią szybą. Wygląda świetnie i czeka na nowego właściciela w salonie Ruote da Sogno w Reggio Emilia we Włoszech.
Czytaj dalej Land Rover 88 Series III 1974 – 15000 EUR – Włochy

Bentley Continental GT 2006 – 46000 EUR – Włochy

Bentley Continental GT łączy brytyjski styl z niemiecką techniką. Pod jego maską odnajdziemy silnik o konstrukcji W12, z czterema rzędami cylindrów i dwiema turbosprężarkami. Rozwija 560 koni mechanicznych, moc przenosi ma 4 koła za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni automatycznej i pozwala rozpędzić się do 314 km/h, a pierwsza setka jest tu w zasięgu już po 4,8 s. Sylwetka? Nawiązuje do wspaniałych tradycji marki Bentley. Cztery okrągłe światła, ogromny, siatkowy grill i linie, które dzięki swoim obłością zdają się optycznie zmniejszać jego niemałe rozmiary. Wnętrze luksusowe, ze wspaniałą skórą, pięknym drewnem orzechowym, detalami z polerowanego metalu i królującym na desce zegarkiem Breitling. Ten egzemplarz pochodzi z japońskiego rynku i przejechał dotąd niespełna 44 tys. km.
Czytaj dalej Bentley Continental GT 2006 – 46000 EUR – Włochy