Saab 900 Cabriolet NG 1997 – 28000 PLN – Zgierz

Saab 900 NG, czyli New Generation, zachował starą nazwę, ale był zupełnie nowym autem. Oferowany od 1993 do 1998 roku w fabryce Saaba w Trollhättan oraz w zakładach Valmet w Finlandii, w której budowano wersję Cabriolet, czyli taką jak tu prezentowana. Model zachowywał pewne podobieństwa do kultowego poprzednika, czyli tzw. „krokodyla”, ale bazą jego opracowania była platformie GM2900 (na której powstały Opel Vectra A oraz Calibra), z zastosowaniem silnika H Saaba. W tym egzemplarzu po maską pracuje B234, czyli szwedzki silnik zbuodowany na bazie jednostki Triumpha, rozwijany przez Saaba od 1981 do 2009 roku.

Saab 900 Cabriolet NG
Rocznik: 1997
Przebieg: 211000 km
Pojemność: 2300 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 150 KM

Cena: 28000 PLN

Sprzedam Saaba 900 II NG 2.3 benzyna z manualną skrzynią biegów. 2.3 benzyna, 1997 rok, 211 tys. km. Auto pedantycznie zadbane, garażowane, traktowane z największą uwagą i dbałością. Kupiony przeze mnie 2 lata temu w Niemczech z silnikiem z obróconą panewką i kilkoma ogniskami rdzy w podłodze wokół odpływów technologicznych. Całe wnętrze zostało zdemontowane, dywan wyjęty do prania i by umożliwić wycięcie i zaspawanie ww. fragmentów podłogi. Auto otrzymało nowy silnik, który przeszedł kapitalny remont (nowe panewki, pierścienie, regeneracja głowicy, nowy rozrząd, aparat zapłonowy, przewody wysokiego napięcia, WSZYSTKIE nowe uszczelki i uszczelniacze, nowe szpilki głowicy, kompletny nowy rozrząd na łańcuchu – wszystko nowe i zrobione od podstaw). Alternator po regeneracji, nowa chłodnica, nowy skraplacz klimatyzacji, nowe poduszki silnika, zrobiony ocynk elementów silnika. Wszystko, ale to dosłownie wszystko, co wymagało uwagi / interwencji / wymiany – zostało zrobione. Zawieszenie, hamulce, wszystkie układy sprawne. Felgi aluminiowe po regeneracji i malowaniu proszkowym. Nowe amortyzatory i sprężyny Elibach, nowy akumulator, nowy tłumik końcowy. Dołożona w bagażniku fabryczna zmieniarka CD, wymieniona antena automatyczna. Kierownica na nowo obszyta skórą ze ściegiem „w jodełkę” jak w oryginale (coraz ciężej o taką usługę). Autentycznie wszystko, co niedomagało po zakupie, zostało wyprowadzone na prostą.

Na koniec, po upewnieniu się, że auto nie wymaga już ingerencji mechanicznych, trafiło w ręce firmy detailingowej, która najpierw usunęła wszystkie wgniotki, następnie przeprowadziła pełną korektę lakieru zakończoną położeniem 5-letniej powłoki ceramicznej na lakierze i felgach. Dach został wyczyszczony i zaimpregnowany. Z ważniejszych el. wyposażenia: dach składany elektrycznie (w pełni sprawny), klimatyzacja automatyczna, antena automatyczna, centralny zamek, wszystkie szyby el. tylna szyba szklana i podgrzewana, el. lusterka. Na wszystkie powyższe części / czynności posiadam dziesiątki zdjęć i faktur. Prowadzę też do auta w dedykowanej aplikacji skrupulatne zestawienie ponoszonych kosztów (co, gdzie, kiedy, za ile). Wszystko do wglądu potencjalnego nabywcy. Kalkulując cenę auta, bardzo proszę o zwrócenie uwagi na zakres wykonanych prac i poniesionych wydatków oraz kapitalny stan, w jakim znajduje się pojazd. Naprawdę ciężko o tak zadbany egzemplarz.

Telefon: +48 666 167 168
Miejscowość: Zgierz