Saab 900 Turbo 1990 – 38900 PLN – Aleksandrów Łódzki

Saab 900, potocznie zwany „krokodylem”, to samochód wybitnie wyróżniający się na drogach. Ma własny styl, zawsze lubiany był za lotnicze konotacje, pionierskie wykorzystywanie turbosprężarki, ciekawą stylistykę i wiele nieszablonowych rozwiązań, jak chociażby umieszczenie stacyjki na tunelu środkowym i możliwość wyjęcia kluczyka wyłącznie w momencie zapięcia wstecznego biegu. To nie było przeciętne auto, stąd często jeździli nim nieprzeciętni ludzie czy wręcz bohaterowie, jak Agent 007 James Bond, w latach 1981–1983, w książkach autorstwa Johna Gardnera. Jeżeli również chciałbyś poczuć się nieprzeciętny, powinieneś zasiąść za sterami samochodu takiego jak ten. Jak poczujesz, o co chodzi, to znaczy, że jest to auto dla Ciebie.

Saab 900 Turbo
Rocznik: 1990
Przebieg: 247956 km
Pojemność: 1984 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 157 KM

Cena: 38900 PLN

Wyposażenie:
– skórzana tapicerka
– elektryczne szyby
– elektryczne lusterka
– tempomat
– ABS
– podgrzewane siedzenia
– klimatyzacja

Moim pierwszym autem był bordowy Saab 900 w wersji Talladega coupe bez turbo z 98 r. Zapoczątkował on miłość do marki Saab. 900 zmieniłem na błękitną 9-3 również coupe z 2002 w wersji LPT (low pressure turbo). Od razu widziałem, że to będą początki tuningowej zabawy i auto szybko zyskało 70 koni. Kolejna zmiana musiała oznaczać jedno: AERO. Tak też się stało, 9-3 zmieniłem na srebrne 9-5 kombi w wersji Hot Aero z 2004 roku sprowadzone z Danii. Życie płynie dalej i potrzebne było kolejne auto. Tym razem rodzinę powiększyliśmy o 9-3 SS z 2007 roku diesel TTiD. O ile wszyscy mówią, że prawdziwy Saab to benzyna turbo, o tyle trzeba przyznać, że ten diesel z podwójną turbiną i automatem dawał bardzo dobre odczucia z jazdy. Saaby odeszły z mojej rodziny, ale po paru latach przyszedł czas na auto, które przynajmniej w mojej opinii jest tym, co w Saabach najpiękniejsze. Mowa o czarnym krokodylu, czyli 900 Turbo z 90 roku. Miało być Aero, ale znalazł się dobry egzemplarz w Szwajcarii z potwierdzoną historią.

Przez dwa lata wlałem w niego dużo miłości i jeszcze więcej gotówki. W szczególności zrobione zostały:
– regeneracja lakieru,
– regeneracja skór środka, podsufitki, boczków,
– obszycie skórą deski rozdzielczej,
– zakup felg r16 Super Aero i ich regeneracja.

Mechanicznie robiony był u Adama Łochowskiego na ulicy Wodniaków w Warszawie:
– wymiana panewek,
– wyjęcie silnika i naprawa biegu wstecznego,
– planowanie i uszczelnienie kolektora wydechowego,
– wymiana koła pasowego,
– naprawa rozrusznika,
– wymiana sworzni,
– uszczelnienie wału tył,
– uszczelnienie pokrywy zaworów,
– uszczelnienie aparatu zapłonowego,
– wymiana poduszki silnika.

Egzemplarz wyróżnia pełna książka serwisowa prowadzona od samego początku. Obecnie przejechane 248500 km. Bogate wyposażenie:
– pełna elektryka (szyby, lusterka),
– ABS,
– klimatyzacja,
– tempomat.

Parę elementów pozostaje jeszcze do naprawy, jak choćby klimatyzacja, z którą nic nie robiłem czy tempomat. Wizualnie prezentuje się bardzo dobrze, ale oczywiście nie oznacza, że nie może być lepiej (rysy na zderzakach etc.)
Auto miało zostać z nami na zawsze, ale przyszło nowe uczucie do off road i czas na zmiany.
Myślę, że w obecnych czasach to dobra lokata kapitału.

Auto ma ważny przegląd i OC do końca 22 roku.

Telefon: +48 601 949 414
Miejscowość: Aleksandrów Łódzki