Saab 96 to szwedzki, kompaktowy samochód rodzinny, znany z charakterystycznego, dwusuwowego silnika. Wyróżniał się aerodynamiczną sylwetką, będącą pokłosiem pokrewieństwa z lotniczymi konstrukcjami stanowiącymi dużą część produkcji koncernu SAAB. Dwusuwowy 96 produkowany był w latach 1960-1967. Pomimo skromnych osiągów, w latach 60-tych odnosił wiele sukcesów jako samochod rajdowy, wygrywając wiele międzynarodowych imprez, w tym Rajd Monte Carlo. Dziś cenić go można za piękny design, wiele unikalnych detali i piękne brzmienie dwusuwowego silnika.
Saab 96
Rocznik: 1965
Pojemność: 841 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 42 KM
Cena: 52900 PLN do negocjacji
Saab 96 2T rocznik 1965 – pierwszy rocznik modelu 96 z tzw. „długim nosem” (przód wydłużony o 17 cm w stosunku do poprzedniej wersji w celu zmieszczenia chłodnicy przed silnikiem). Samochód po pełnej renowacji w roku 2017 dokonanej w warsztacie Mirka Gradowskiego w Podgórzynie (PL), specjalizującym się w renowacji klasycznych Saabów. Auto zostało rozebrane do ostatniej śrubki, nadwozie wypiaskowane, wszystkie ubytki blachy profesjonalnie uzupełnione. Wszystkie elementy zostały zweryfikowane, naprawione lub wymienione na nowe (układ hamulcowy, amortyzatory, elementy gumowe zawieszenia, tłumiki itp.), skrzynia biegów kupiona po regeneracji w Szwecji działa znakomicie. Samochód otrzymał piękny pastelowy lakier koloru Glacier Blue identyczny z oryginałem (wewnątrz klapy bagażnika zachowana jest fabryczna naklejka i fragment oryginalnego lakieru). Samochód jest zakonserwowany.
Samochód jest w pełni sprawny, wszystkie elementy działają. Samochód wyposażony jest w silnik 2T, oryginalny, zielony, o mocy 42 KM, jeden gaźnik. Od czasu renowacji przejechał może 2-3 tysiące kilometrów, przede wszystkim zloty pojazdów zabytkowych, prowadzi się znakomicie, auto stoi cały czas w suchym, ciepłym garażu. Ponieważ tak naprawdę nie ma kto i kiedy nim jeździć (miała jeździć żona), podjąłem smutną decyzję o sprzedaży. W zeszłym roku auto przejechało niecałe 100 km.
Kontakt ze mną via WhatsApp +48 501 422 262, mówię po angielsku, rosyjsku, polsku. Nie jestem handlarzem lecz kolekcjonerem marki, proszę o wszystko pytać, oczywiście mogę dosłać niezbędne zdjęcia. Samochód znajduje się w Polsce, w Krakowie.
Saab 96 2T 1965 year of production – the first model year of the 96 serie, so-called „longnose” (the front car body was extended by 17 cm (compared to the previous version “shortnose, bullnose, trubnos” to fit the radiator in front of the engine). The car was fully renovated in 2017 in Mirek Gradowski’s workshop in Podgórzyn (PL), specializing in the restoration of classic Saabs. The car was dismantled to the last screw, the body was sandblasted, all holes in the metal superstructure were professionally replaced. All car components have been verified, repaired or replaced with new ones (braking system, shock absorbers, suspension rubber elements, silencers, etc.), the gearbox works perfectly, I bought it after regeneration in Sweden. The car received a beautiful pastel Glacier Blue paint identical to the original (inside the trunk lid is still factory sticker with paint description and a fragment of the original paint are preserved). The car is professionally preserved.
The car is fully functional, all components are working. The car is equipped with a 2T original 42 HP green engine with one carburetor. Since the restoration, it has driven maybe 2-3 thousand kilometers, mainly participated in vintage car conventions and spots. Saab drives excellently, the car stores in a dry, warm garage all the time. Because there is really no one to drive it and when (my wife was supposed to drive it), I made the sad decision to sell it. Last year, the car drove less than 100 km.
Contact me via WhatsApp +48 501 422 262 please, I speak English, Russian, Polish. I’m not a trader but a collector of the brand, especially 2T models, please ask about everything, of course I can send all the necessary photos. The car is located in Poland, in Krakow.