Saab 96 V4 Rally 1967 – 100000 PLN – Poznań

Saab 96 narodził się w roku 1960, jako rozwinięcie konstrukcji modelu 93. Początkowo, podobnie jak poprzednik, otrzymał silnik dwusuwowy, a także wąską atrapę chłodnicy, co sprawiło, że nie każdy potrafił go odróżnić od poprzednika. Poważniejsze zmiany przyszły w 1964 roku, gdy wykorzystano szeroką atrapę chłodnicy, lecz prawdziwa rewolucja przyszła na rok modelowy 1967, gdy zdecydowano się na nowy silnik. Saab 96 V4 napędzany był przez widlasty, czterosuwowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1498 cm³ i mocy 65 KM, znany m.in. z modelu Ford Taunus 15M. Wcześniej taką moc osiągały odmiany rajdowe, teraz był to dopiero punkt wyjścia. O ile w latach 60-tych szereg rajdowych tytułów zdobył za kierownicą dwusuwowych Saabów Erik Carlsson, kolejna dekada należała do Stiga Blomqvist’a. Zwycięstwa w Rajdzie Szwecji w latach 1971, 1972, 1973 czy Rajdzie RAC w 1971 roku to właśnie triumfy fabrycznego kierowcy Saaba odniesione na modelu 96 V4. Bez wątpienia tymi właśnie sukcesami zainspirowany został właściciel sprzedawanego egzemplarza. Saab 96 V4 zbudowany został z myślą o historykach, ma na pokładzie pełne wyposażenie rajdowe, łącznie z klatką bezpieczeństwa, układem gaśniczym czy odcięciem zapłonu. Jego silnik generuje zdecydowanie więcej mocy, niż seryjna jednostka. Takie osiągi pozwoliły wygenerować tradycyjne metody tuningowe, ze zwiększeniem pojemności silnika, zastosowaniem ostrego wałka, kutych tłoków, większych gaźników czy udoskonaleniu układu dolotowego i wydechowego. Efekt to diametralna różnica w osiągach, aczkolwiek strona wizualna również nie została odpuszczona. Nowy lakier, halogeny, rajdowe felgi – wszystko tu prezentuje się doskonale i zrobione jest zgodnie ze specyfikacją z epoki.

Saab 96 V4 Rally
Rocznik: 1967
Przebieg: 84000 km
Pojemność: 1850 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 100 KM+

Cena: 100000 PLN

Samochód, jak większość Saabów 96 w Polsce, pochodzi z Kańczugi. Jego przebudowy na samochód rajdowy podjął się poprzedni właściciel ponad 5 lat temu. Samochód budowany był według wzorów i z wykorzystaniem części z epoki. Silnik o pojemności 1850 cm³, kute tłoki, unikatowy sportowy dolot (cross flow), gaźniki Weber 45, zrobiony porting głowicy, duże zawory, ostry wałek, lekkie koło zamachowe, cały układ wydechowy. Modyfikacja chłodzenia oraz układu olejowego. Nowa instalacja elektryczna, akumulator przeniesiony do bagażnika. Unikatowe felgi RAC, które były robione tylko przez dwa lata do rajdowych Saabów na specjalne zamówienie. Klatka bezpieczeństwa, fotele Sparco, 4 punktowe pasy Sparco, interkom. Układ gaśniczy oraz centralny wyłącznik prądowy. Dołożone wskaźniki ciśnienia oleju, temperatury oleju i płynu oraz wskaźnik napięcia ładowania.

Moje prace przeprowadzone w ciągu ostatniego roku objęły:
– synchronizacja pracy gaźników,
– nowy aparat zapłonowy 123ignition,
– twardsze sprężynki zaworowe,

Samochód jest własnością prowadzącego stronę gieldaklasykow.pl.
Sprzedaż na podstawie faktury VAT marża, brak obowiązku opłaty podatku PCC po zakupie.

Telefon: +48 607 273 512
E-mail: info@gieldaklasykow.pl
Miejscowość: Poznań