Archiwum kategorii: Saab

Saab 900 Turbo 1986 – SPRZEDANY

Saab 900 Turbo to model wyjątkowy sam w sobie, lecz egzemplarz taki jak ten to prawdziwy ewenement. Niski, potwierdzony przebieg, przepięknie zachowane wnętrze i idealna karoseria, a to wszystko w nadwoziu przedliftowego, dwudrzwiowego sedana. 155 KM zestawione z jego chętnym do szybkiej jazdy zawieszeniem daje wyjątkową przyjemność jazdy, szczególnie gdy zasiądziemy na tak pięknie zachowanym welurze. Ktokolwiek zna te samochody bądź przeprowadzał renowację takiego samochodu wie, że cena wcale nie jest wygórowana. Decydując się na odbudowę słabszego egzemplarza wydatki poniesiemy większe, a efekt zazwyczaj nawet nie będzie zbliżony do pięknie zachowanego oryginału.
Czytaj dalej Saab 900 Turbo 1986 – SPRZEDANY

Saab 900S Convertible 1993 – SPRZEDANY

Saab 900S Convertible należy do kanonu motoryzacyjnych klasyków. Swoją niebanalną sylwetką i nieszablonowymi konstrukcyjnymi rozwiązaniami wyróżniał się z tłumu już gdy był nowy, i okazał się być sukcesem tak dużym, że zaskoczył ponoć nawet samego producenta. Zaprezentowany został w 1983 roku, lecz produkcja ruszyła 3 lata później, wiosną 1986 roku. Opracowano go w oparciu o dwudrzwiowego sedana, a za produkcję odpowiadała fińska firma Valmet Automotive. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego okresu produkcji, z 1993 roku. Wyposażony jest w pakiet Aero i 16-calowe felgi Super Aero – dwa dodatki, ktore sprawiają, że wygląda dokładnie tak, jak najlepiej wyposażony Saab wyglądać powinien. To wersja przygotowana na rynek niemiecki, wyposażona w turbosprężarkę. Dzięki niej to doskonały samochód do jazdy, z silnikiem, który pozwala jeździć dynamicznie, sprawiając ogromną radość z jazdy. Ma świetną kolorystykę, jest mocno doinwestowany mechanicznie i z pewnością zapewni pasażerom wiele niezapomnianych chwil.
Czytaj dalej Saab 900S Convertible 1993 – SPRZEDANY

Saab 93 Cabrio 1999 – SPRZEDANY

Saab 93 Cabrio powstał przy współpracy z General Motors, przy wykorzystaniu płyty podłogowej, na której bazowały Opel Vectra i Opel Calibra. Nie da się jednak powiedzieć, że są to podobne samochody. Charakterystyczna stylistyka oraz wiele elementów technicznych zostało dopracowanych bądź stworzonych od nowa, tak, aby zachować niezwykle wyśrubowane, szwedzkie standardy. Saab zachował swój indywidualny, inspirowany lotnictwem styl. To w tym modelu debiutował 'night panel”, pozwalający wygasić niepotrzebne wskaźniki na desce, aby nie męczyć wzroku kierowcy. Nawet w otwartej wersji jest tu miejsce dla czterech osób, a o wygodą pasażerów dba elektrycznie składany dach, klimatyzacje i podgrzewane fotele. To ciekawy samochód, który nawet w doskonałym stanie wciąż da się kupić w rozsądnym budżecie. Lato za sterami takiego Saaba z pewnością będzie niezapomniane.
Czytaj dalej Saab 93 Cabrio 1999 – SPRZEDANY

Saab 99 GL 1984 – SPRZEDANY

Saab 99 wyróżniał się nie tylko niebanalną, aerodynamiczną sylwetką, lecz także niezwykle sztywną i bezpieczną karoserią. „Born from jets” – „Zrodzony z odrzutowców” – głosił slogan reklamowy firmy Saab, znanej nie tylko z produkcji aut, ale i myśliwców Saab 35 Draken, będących pierwszymi europejskimi samolotami naddźwiękowymi. Saab na drodze największe emocje rozpalał w wersji 99 Turbo, będącej pierwszym popularnym samochodem osobowym na świecie wyposażonym w turbosprężarkę. Nie oznacza to, że tylko kolekcjonerskie już i drogie 99 Turbo warte jest uwagi. Również w wolnossącym wariancie Saab może oczarować. Wóz ma swój niepowtarzalny charakter i rozwiązania, jakie odnajdziemy tylko tu i w żadnych innych autach, jak na przykład kluczyk stacyjki zamontowany na środkowym tunelu – w miejscu, które nie wyrządzi krzywdy kolanu podczas wypadku. Ten egzemplarz posiada wciąż oryginalny lakier i oryginalne wnętrze, od 2011 roku przebywa w Polsce i był to czas spędzony w rękach pasjonatów, którzy wiedzieli jak o niego właściwie zadbać. Ciężko znaleźć w takim budżecie drugie równie ciekawe i oryginalne, a zarazem trwałe i bezpieczne auto.
Czytaj dalej Saab 99 GL 1984 – SPRZEDANY

Saab 900 GT Aero 1993 – SPRZEDANY

Saaby to zawsze były samochody dla ludzi z fantazją. Mają unikalny styl i charakter. Ten jednak nie jest przeciętnym reprezentantem szwedzkiej marki. Dla poszukiwaczy rzadkich, limitowanych serii, ten Saab 900 GT Aero to nie lada gratka. Powstał w zaledwie 70 sztukach, skierowanych na rynek francuski. Powstały one na sam koniec produkcji klasycznego „krokodyla”, są najmocniejszą seryjną specyfikacją. Zbudowane zostały na podstawie najbardziej poszukiwanej wersji B202 16S z wysokociśnieniowym turbo, w nomenklaturze saabiarzy określanych jako „red box”, osiągających moc 185 KM. Wyróżniają się kilkoma specjalnymi dodatkami, jak np. zewnętrzny pakiet Aero i tapicerskie wstawki z wełny Ermenegildo Zegna. Przedstawiany egzemplarz to numer 28 w serii, co potwierdza tabliczka na desce rozdzielczej. Ma częściowo oryginalny lakier i oryginalną tapicerkę, co zwiększa jego walory kolekcjonerskie. Zwraca uwagę doskonały stan wizualny i mechaniczny, potwierdzony dokumentacją serwisową na kwotę dorównującą aktualnej cenie sprzedaży. Warto uzupełnić kolekcję o taki kąsek.
Czytaj dalej Saab 900 GT Aero 1993 – SPRZEDANY

Saab 9000 CSE Anniversary 1997 – 19000 PLN – Warszawa

Saab 9000 to wspaniała limuzyna, która stanowi doskonałe połączenie nietuzinkowego samochodu, który przyciąga spojrzenia przechodniów, z walorami praktycznymi i dynamiką, które zachęcają do korzystania z niego na co dzień. W środku nadal można poczuć powiew luksusu. Dość powiedzieć, że tym modelem poruszał się Ferdynand Lipski w filmie „Kiler”, i dla wielu może to być wystarczająca rekomendacja. Saab 9000 CSE Anniversary to wersja rocznicowa, wydana dla uczczenia półwiecza marki. Wyróżniała się wyjątkowymi odcieniami lakieru, pakietem Aero, felgami Anniversary (są w prezentowanej ofercie, choć auto sfotografowane jest na innych kołach), specjalną tapicerką i wstawkami z drewna.
Czytaj dalej Saab 9000 CSE Anniversary 1997 – 19000 PLN – Warszawa

Saab 900 Turbo-16 S Aero 1985 – SPRZEDANY

Czy można zrobić coś kompletnie inaczej niż wszyscy, i do tego lepiej? Saab 900 Turbo-16 S Aero dowodzi, że w połowie lat 80-tych wciąż było to możliwe. To wóz który powstał z wielkiej inspiracji lotnictwem. Zaokrąglona wokół kabiny przednia szyba to nawiązanie to kabiny myśliwca. Umieszczona na środkowym tunelu stacyjka minimalizowała możliwość uszkodzenia kolana w czasie wypadku, a umieszczenie radia na samym szczycie kokpitu miało maksymalnie ułatwić dostęp do tych przełączników, których używamy najczęściej. Lista jego innowacji i niestandardowych rozwiązań technicznych jest o wiele dłuższa, a jednym z najważniejszych rozwiązań było z pewnością wprowadzenie turbosprężarki do samochodów, w których sportowy charakter nie był priorytetem. Dziś tak robią wszyscy, ale 3 dekady temu była to nowość, na którą patrzono dość podejrzliwie. Obawy okazały się bezpodstawne. Ci, którzy zdecydowali się zaufać szwedzkiej marce, pozostawali przy niej na wiele lat. Piękny Saab 900 Turbo-16 S Aero doskonale pozwala zrozumieć dlaczego. Nie sposób go pomylić z żadnym innym autem na drodze, a do tego jeździ fantastycznie. To topowa odmiana 175-konna, z klimatyzacją, skórzaną tapicerką, niewielkim przebiegiem i nową powłoką lakierniczą.
Czytaj dalej Saab 900 Turbo-16 S Aero 1985 – SPRZEDANY

Saab 900 Monte Carlo Convertible 1991 – SPRZEDANY

Saab 900 Monte Carlo Convertible to wersja specjalna, wyróżniająca się wśród 198 tysięcy zabudowanych w Finlandii kabrioletów Saaba zarówno stroną techniczną, jak i wizualną. Stworzona z okazji pięciolecia pierwszej, klasycznej wersji modelu, zbudowana została w zaledwie 300 egzemplarzach. Na pierwszy rzut oka z pewnością zwraca uwagę mocna żółć jego lakieru, Monte Carlo Yellow, pięknie kontrastująca z ciemnoszarym wnętrzem. Pod jego maską znajduje się, tradycyjnie dla Saabów, wzdłużnie umieszczona jednostka napędowa, tutaj występująca w najmocniejszej, oczywiście turbodoładowanej, 185-konnej wersji. Samochód przez 3 ostatnie lata, gdy znajdował się w rękach obecnego właściciela, przeszedł szereg prac renowacyjnych, dzięki którym prezentuje się fantastycznie.
Czytaj dalej Saab 900 Monte Carlo Convertible 1991 – SPRZEDANY

Saab 900 Turbo 1990 – SPRZEDANY

Tu nikt nie pozostanie obojętny. Kultowa sylwetka wzbogacona pakietem Aero, piękny lakier Ultramarine Blue oraz felgi Saab Super Aero robią razem fenomenalne wrażenie. Właściciel włożył tu mnóstwo pracy, rozbierając krokodyla na części pierwsze i poddając renowacji wszystkie jego newralgiczne elementy. Wygląda tak, że mógłby stanąć w salonie, albo w galerii jako dzieło sztuki, choć żywot wiedzie ciekawszy, służąc jako narzędzie weekendowych przejażdżek. Ten Saab 900 Turbo nie tylko zjawiskowo się prezentuje, ale i świetnie jeździ, co jest zasługą doładowanej, wyremontowanej jednostki i należytego dopracowania mechaniki. Ciekawostką jest oryginalne webasto – rzadkość w tym modelu. Nostalgia. Nie sposób je nie odczuć patrząc na tego Szweda. Może ma swoje lata, lecz jest zdecydowanie ciekawszy niż jakikolwiek współczesny samochód w swojej klasie.
Czytaj dalej Saab 900 Turbo 1990 – SPRZEDANY

Saab 96 Jubileum 1980 – SPRZEDANY

Saab zakończył produkcję modelu 96 serią limitowaną Jubileum. Wyprodukowano zaledwie 300 sztuk tej wersji. Wszystkie egzemplarze wykonano w metalizowanym błękitnym kolorze Aquamarine Blue (kod koloru 137 B), ze specjalną welurową tapicerką w kolorze niebieskim. Auta zostały wyposażone w aluminiowe felgi Ronal. Klapa bagażnika zyskała spojler, a pas pomiędzy tylnymi światłami samochodu występował tylko w kolorze czarnym. Pod maską charakterystyczna dla późnych modeli jednostka V4 o mocy 65 KM. Ten pięknym egzemplarz przeszedł profesjonalną renowację w specjalizującym się w Saabach renomowanym warsztacie w Kańczudze.
Czytaj dalej Saab 96 Jubileum 1980 – SPRZEDANY