Shelby GT500 restomod 1967 – 340000 PLN – Warszawa

Z dodatkowymi halogenami na atrapie, garbatą maską z dodatkowymi wlotami powietrza i zmienionymi tylnymi światłami Shelby GT500 wyglądał niezwykle, ale jego największe zalety skrywały się pod maską. Jego silnik – Ford 428 Interceptor – pochodził wprost z wozów policyjnych, a siedem litrów pojemności przekładało się na fabryczną moc 355 KM. Ten Ford Mustang Fastback nie narodził się jako oryginalny Shelby, ale jest świetnym restomodem, jeszcze szybszym od oryginału. Pod maską stroker o pojemności 464 cali sześciennych (czyli całe 7,6 l), ustawiony aktualnie na około 400 koni mechanicznych. Do tego pięciobiegowa skrzynia Tremec, zmodyfikowane i bardziej współczesne zawieszenie oraz układ hamulcowy Willwooda.

Ford Mustang Fastback GT500
Rocznik: 1967
Pojemność: 7600 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 400 KM

Cena: 340000 PLN

Na sprzedaż Mustang Fastback, który stylizowany jest na Shelby’ego GT500 z 1967 roku. Niektórzy powiedzą, że to tylko replika, ale moim zdaniem to replika, której nie powstydziłby się sam Carroll Shelby… Dlaczego tak uważam?

Dlatego, że pod maską ma Big Blocka 428 Cobra Jet, który dodatkowo dostał stroker SCAT 464 (7,6 l) dedykowany pod 550 KM, aluminowy dolot Edelbrocka, aluminiowe głowice Edelbrocka, dwa gaźniki Edelbrocka. Na hamowni ten zestaw wykręcił 398 KM i 622 Nm. Wystrojony jest do jazdy po ulicach – bez problemu odpala, nie zalewa go, trzyma temperaturę nawet w dużych korkach. Poza silnikiem dostał też pięciobiegową skrzynię Tremec, więc wyjazd w dalszą podróż go nie męczy. Ostatnio na trasie Warszawa – Lublin spalił 20 l / 100 km przy prędkości przelotowej 120 km/h.

Jednak sam napęd to nie wszystko. Ten Mustang dostał kompletne przednie zawieszenie od HEIDTSa, więc prowadzi się zdecydowanie lepiej. Dodatkowo ma kompletny układ od Willwooda – tarcze przód/tył.

To restomod zbudowany w klasycznym stylu.

Lakier nie jest idealny i jest kilka rzeczy wizualnych, które można dopieścić jeśli komuś na tym zależy. Jeśli więc szukasz oryginalnej perełki, która wisi na podnośniku to nie jest auto dla Ciebie. To auto, dla kogoś kto szuka show Cara, który jeździ jak bestia.

Przy obecnych cenach Fastbacków i części zbudowanie takiego auta kosztowałoby zdecydowanie więcej.

Telefon: +48 510 725 666
E-mail: kontakt@inwestujwklasyka.pl
Miejscowość: Warszawa

Kredyt na klasyka