Skoda 105 L rodziła się jako skromniejsza wersja modelu 120. Tylnosilnikowa, tylnonapędowa następczyni modelu 100/110 zaczęła zmieniać drogi Bloku Wschodniego od 1976 roku. W połowie 1981 roku otrzymała prostokątne światła, ale ten egzemplarz rodził się jeszcze przed tą zmianą. Na wiele lat trafił do jednego właściciela, który jeździł nią oszczędnie, by po 35 latach przekazać auto swojemu wnukowi. Tu rozpoczyna się nowy rozdział, bowiem auto otrzymało niemal wszystko, co mogło otrzymać, albo nawet więcej. Cały opis sprzedającego czyta się z wielką przyjemnością, bo widać w nim ogrom pracy i zapału, by zamontować w aucie wszystko, co najlepsze. Jednocześnie cały projekt jest doskonale osadzony w swojej epoce i wzbogacony według filozofii OEM+. Z całą pewnością można stwierdzić, że jak byś długo 105-tki nie szukał, to lepszego egzemplarza nie znajdziesz.
Skoda 105L
Rocznik: 1981
Przebieg: 80000 km
Pojemność: 1050 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 45 KM
Cena: 45000 PLN
Wyposażenie:
– 4 bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa,
– ogrzewana tylna szyba,
– reflektory przeciwmgielne,
– tylne światło przeciwmgielne,
– kierownica MOMO prototipo,
– felgi ze stopów lekkich ATS Classic 15”,
– komplet zegarów ze skody 120 GLS (obrotomierz i 10 kontrolek),
– siedzenia przednie z zagłówkami,
– kieszenie drzwiowe,
– radio Skoda Scala + komplet głośników,
– dodatkowe zegary (temperatura i ciśnienie oleju, woltomierz).
Sprzedam pomarańczową Skodę 105L z 1981 roku. Auto jest w mojej rodzinie od nowości. Samochód należał do mojego dziadka. Obecnie Skoda jest zarejestrowane na mnie. Auto 8 lat temu zostało rozebrane do ostatniej śrubki. Przeszło gruntowaną renowację, Samochód nigdy nie miał żadnego wypadku czy kolizji.
Nadwozie zostało wypiaskowane, pomalowane i bardzo dobrze zabezpieczone przed korozją. Wszystkie detale zostały wymienione na nowe albo starannie odrestaurowane.
Całe zawieszenie, układ hamulcowy, łożyska, półosie, przewody, linki, tuleje, zbiornik paliwa, dosłownie wszystko co znajduje się pod autem, jest nowe i zakupione w oryginale.
Zaciski hamulców, tłoczki, gumki, cylinderki, tarcze itp.
Zderzaki chromowane zostały odnowione (szkiełkowanie, miedziowanie i chromowanie) w profesjonalnej firmie.
Zewnętrzne lusterko zakupione nowe.
Nie brakuje żadnego, nawet najmniejszego detalu.
Jest każda spinka, śrubka itp.
Silniki pali idealnie, pracuje równo i cicho. Zalany olejem Motul 10w40 + Ceratec Liqui Moly. Nie przegrzewa się.
Ogrzewanie jest sprawne
Skrzynia biegów jest 4-biegowa, ale ostatnio zdobyłem skrzynie 5-biegową i dokładam ją do samochodu.
Wnętrze jest w stanie idealnym. Siedzenia są w oryginalnym materiale, bez dziur czy przetarć, z oryginalnymi zagłówkami, podobnie podsufitka, niczego nie brakuje.
Auto posiada wiele dodatków od Skody 125 GLS. Oryginalne zegary z obrotomierzem i 10 kontrolkami w chromowanych obwódkach wraz z licznikiem dziennych kilometrów, ogrzewaną tylna szybę, konsolę środkowa wykonana przez jakaś polską firmę rzemieślnicza w 1986 roku, deskę rozdzielczą z oryginalnymi włącznikami halogenów i światła przeciwmgielnego tylnego. Boczki drzwiowe z kieszeniami, chromowane klamki zewnętrzne, dodatkowe listwy chromowane na przedniej atrapie.
W Skodzie wykonałem całą nową instalację elektryczną, dodając przekaźniki przednich reflektorów, halogenów i ogrzewanej tylnej szyby. Kolory przewodów zachowane zgodnie ze schematem elektrycznym, przekaźniki oryginalne Skoda.
Instalacja wykonana na wzór modeli poliftowych.
Wszystkie lampy, kontrolki itp. pięknie świecą.
Nowy oryginalny przełącznik zespolony pod kierownicą.
Nowa oryginalna stacyjka, wszystkie zamki, klamki, podnośniki oczywiście sprawne.
Przednia szyba wymieniona na nową, fabryczna była bardzo porysowana.
Auto posiada instalację radiową (radio kasetowe Skoda Scala z zielonym podświetleniem z lat 90. + 4 nowe głośniki (z tyłu na półce są 2 kolumny zewnętrzne, a z przodu dwa głośnik ukryte w tunelu środkowym). Oryginalna antena na podszybiu. Możliwość podłączenia zmieniarki CD, zainstalowane dodatkowe (ukryte) podwójne gniazdko 12 V i ręczny włącznik wentylatora chłodnicy (w razie awarii fabrycznego włącznika).
Dużym rarytasem są zainstalowane 4 bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa (tył i przód), dostępne tylko dla wersji eksportowych.
Auto posiada dodatkowe światło przeciwmgielne tylne nad zderzakiem i dodatkowe światło stop na tylnej półce, oba elementy z epoki.
Całe oświetlenie, wszystkie lampy, kierunkowskazy, żarówki (Philips) są nowe.
Przednie halogeny również nowe (żółte szkła, chromowane obudowy) marki Zelmot, dodatkowo zainstalowane są w nich światła postojowe.
We wnętrzu dołożone są 3 dodatkowe zegary (ciśnienie oleju, temperatura oleju i woltomierz – oczywiście wszystko jest sprawne), podłączone wraz z czujnikami, a podświetlenie wykonane w odcieniu fabrycznych zegarów.
W maskownicy głośnika centralnego zamocowany jest zegarek analogowy z lat 70. w stylu pasującym do wnętrza auta – także podświetlany.
Dodatkowo nowe dywaniki uszyte na miarę do tego auta.
Nowe oryginalnie nakładki na pedały.
Nowe wszystkie naklejki, tabliczki, emblematy itp.
Nowa dmuchawa nagrzewnicy i nowa nagrzewnica wraz z zaworem i wszystkimi wężami.
Kierownica MOMO prototipo ze znaczkiem Skody w stanie perfekcyjnym, obszywana białą nicią, tak, aby pasowała do foteli.
Gałka zmiany biegów z różą.
W komorze silnika także wszystko zostało odnowione, nowe wszystkie węże gumowe, zbiorniczek wyrównawczy, izolacje termiczne itp.
Nowy akumulator, alternator i rozrusznik.
Samochód wyposażyłem dodatkowo w serwo hamulcowe pochodzące ze Skody 120 z 1986 roku, oczywiście jest nowe i oryginalne.
Nowa pompa hamulcowa i nowa pompa sprzęgła, nowe wszystkie przewody hydrauliczne, nowy oryginalny komplet sprzęgła i nowy wysprzęglik.
Przednie zawieszenie zostało obniżone o 25 mm, tak, aby Skoda stała w poziomie, dołożone są 4 dystanse kół przód 20 mm, tył 25 mm na stronę. Zdecydowanie pewniej się teraz prowadzi.
Felgi to model ATS Classic w rozmiarze 15×5,5 + opony Hankook 175/50 R15.
Dodatkowo komplet odnowionych oryginalnych kół stalowych wraz z nowymi oponami i kompletem dekielków oraz fabryczna kierownica.
Zamontowana aluminiowa, żebrowana miska oleju od Skody 125 GLS.
Wszystkie elementy metalowe, jakieś wsporniki, uchwyty, blachy, osłony, zamki zostały wypiaskowane, ocynkowane i odmalowane proszkowo.
Jest fabryczny zestaw narzędzi, lewarek i książka obsługi, które były dołączone do samochodu.
Cała renowacja zajęła mi około 7 lat, zdecydowaną większość prac robiłem samodzielnie, starannie i bez pospiechu. Posiadam wiele zdjęć z prac remontowych. Samochód ogólnie był w dobrym stanie. Jego prawdziwy przebieg to około 50 tys. km.
Auto ładnie się prowadzi, nie lata po drodze, hamuje równo i bardzo dobrze.
Zapraszam na oględziny i jazdę próbną.
Samochód zarejestrowany na mnie, ważny przegląd i OC.
Możliwość sprawdzenia samochodu na dowolnej stacji diagnostycznej, posiadam też kanał, można wejść pod auto i sobie wszystko obejrzeć.
Ogólnie w aucie zostało zrobione wszystko i wszystko działa, po remoncie przejechałem Skodą około 8 tys. km bez żadnych awarii.
Włożyłem w ten samochód bardzo dużo pracy i czasu.
Zależy mi, żeby trafił tylko w dobre ręce. Jedynym powodem sprzedaży jest planowana budowa domu.
Na dodatkowe pytania chętnie odpowiem telefonicznie.
Samochód jest tylko do sprzedania, nie interesuje mnie zamiana.
Posiadam bardzo dużą ilość zdjęć, także z remontu.
Zainteresowanym mogę podesłać na maila.
Dla zdecydowanego kupca dokładam skrzynię 5-biegową i silnik 1200, całość od Skody 125 GLS i jeszcze wiele inny części.
Dołączam jeszcze link do krótkiego filmu:
Telefon: +48 667 375 372
Miejscowość: Poddębice