Skoda Favorit 1991 – SPRZEDANA

Škoda Favorit to samochód osobowy niższej klasy średniej produkowany w latach 1987 – 1994 w Mladá Boleslav. Favoritka została po raz pierwszy zaprezentowany w 1987 roku na targach technicznych w Brnie. W krajach byłego Bloku Wschodniego stała się ona drugim kompaktem z koncepcją napędu na przednie koła niebędącą licencją zachodniego modelu. Model ten odnosił sukcesy w sportach motorowych, zwłaszcza w rajdach. Pierwsza modyfikacja wyglądu Favorita miała miejsce w 1991 roku, po przejęciu Škody przez koncern Volkswagen. To była kosmetyczna zmiana: asymetrycznie umieszczone logo na chłodnicy zostało przesunięte na środek i zniknął znajdujący się pod nim wlot powietrza. Ze względu na swoją popularność i typowo użytkowy charakter, trudno dziś o zadbany egzemplarz Favoritki. Cuda się jednak zdarzają i czasem ktoś odkopie egzemplarz taki jak ten z ogłoszenia: ze znikomym przebiegiem, garażowany, pedantycznie utrzymany.

Skoda Favorit
Rocznik: 1991
Przebieg: 36950 km
Pojemność: 1300 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna

Mam na sprzedaż wyjątkowy egzemplarz Skody Favorit. Można śmiało zaryzykować stwierdzenie „jak nowy” i nie będzie w tym grama przesady.
Proszę przeczytać, bo to się po prostu pięknie czyta! Piękne, stare pudło.

Od 1991 roku do 2014 Skoda miała jednego, troskliwego i uczciwego właściciela, absolutne zero jakichkolwiek oznak druciarstwa. Samochód był eksploatowany i serwisowany w zgodzie z wytycznymi producenta aż do dnia sprzedaży kolejnemu nabywcy, od którego odkupiłem Skodę prosto (z drugiego w jej życiu) prawdziwego, staromodnego garażu rodem z PRL.

Samochód jest w stanie bliskim fabrycznemu i posiada absolutnie pełną historię, wliczając książkę serwisową z wpisanym odbiorem auta w dniu 07 listopada 1991 roku w Sosnowcu (nawiasem mówiąc, klient był z Warszawy z Piaseczna i stamtąd są pierwsze, czarne tablice).

Została zarejestrowana dzień później w Piasecznie, a niecałe dwa tygodnie później przeszła zabezpieczenie antykorozyjne, dzięki któremu między innymi wygląda dzisiaj tak jak wygląda.

Skoda została wyprodukowana w Mlada Boleslav na rok przed rozpadem Czechosłowacji, więc jest jeszcze pełnoprawnym, komunistycznym produktem. Nie zmienia to faktu, że na przełomie lat 90. Skoda wniosła do motoryzacji nową jakość i lekkość myśli technicznej.

Samochód jest wciąż w swoim fabrycznym lakierze (beżowy kolor 02105) ze zgodnymi z kartą gwarancyjną numerami nadwozia i silnika (tak, silnik też jest wpisany w książkę).

Ma trzy minimalne mankamenty, ale warto o nich wspomnieć (są one widoczne na zdjęciach):
1. Ma małą zaprawkę na lewym przednim błotniku wykonaną około 1995 roku.
2. Ma małą wgniotę, trudną do sfotografowania, na drzwiach kierowcy, jestem pewien, że do wyciągnięcia bez lakierowania elementu.
3. Mała rysa na rancie przedniego błotnika + malutkie ubytki od kamyków, ale to naprawdę już dla bardzo uważnych.

Poza tym samochód jest utrzymany w stanie pedantycznym, wnętrze jest w zasadzie nowe.
Spód igła, widać że kiedyś mogli, umieli i chcieli zabezpieczać auta na lata i do tego z głową bez mazania całego podwozia byle czym.
Auto po pełnym serwisie olejowym – nie wymagało absolutnie niczego innego. Jak już wspomniałem, mam do niego pełną historię wraz z trzema kompletami kluczyków.
140 km/h nie jest żadnym problemem, jedzie jak nowa.

Samochód robi piorunujące wrażenie, pachnie nowością i tak samo wygląda.
Trzeba to zobaczyć, bo żadne zdjęcia tego nie oddadzą.

Jednym słowem – klasyk do kolekcji, dbania i szanowania. Jeśli chciałbyś go kupić, to poproszę o telefon, chętnie odpowiem na wszystkie pytania.
Po uprzednim umówieniu terminu samochód można zobaczyć w komfortowych warunkach pod dachem w zasadzie o każdej porze.

Takich samochodów już nie będzie, a te, które zdarzają się w Czechach trafiają się rzadko i są już drogie. I nie ma się czemu dziwić – samochód (zwłaszcza produkt komunistycznych zakładów) nowy był tylko raz, jest już rzadkością i wcale nie były tak źle zrobiony, jak wielu myśli.