Mercedes 280 SL R107 debiutował w 1974 roku, uzupełniając ofertę modelu o silnik zdecydowanie bardziej ekonomiczny, niż stosowane od początku produkcji V8. Rzędowy sześciocylindrowiec poza tym, że był bardziej ekonomiczny, uwodził gładkim brzmieniem, ale także sportową charakterystyką. Na obroty wkręcał się zdecydowanie chętniej, niż ciężsi bracia, co zawdzięcza swojej dwuwałkowej konstrukcji. Generowana przez niego moc jest wyższa, niż przykładowo oferowanego równolegle za Oceanem modelu 380 SL. To co ważne, to masa, i ta jest tu dokładnie o 100 kg mniejsza. Dziś 280 SL i jego następca – 300 SL – są niezwykle pożądanymi wersjami.
Czytaj dalej Mercedes 280 SL R107 1981 – 160000 PLN – Warszawa
Smell of Classics
Ferrari 360 Modena 2000 – 124500 CHF – Warszawa
Ferrari 360 Modena to projekt stworzony od czystej kartki papieru, który łącząc niską masę i wysoką sztywność nadwozia wytyczył kierunek rozwoju samochodów legendarnej włoskiej marki w nowym Millenium. Zaprezentowany w 1999 roku następca modelu 355 otrzymał umieszczony centralnie 3,6-litrowy silnik V8 z czterema górnymi wałkami rozrządu, 40 zaworami i mocą 400 KM. Wspaniały jest jego charakter, brzmienie, wygląd i fakt, że obejrzeć go można pod szklaną osłoną z tyłu samochodu. Ferrari przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy i przestaje się rozpędzać dopiero przy niemal 300 km/h. Gdy samochód był nowy, dziennikarze szybko ochrzcili je „najepszym Ferrari wszech czasów”, a na czym polega jego magia, możecie przekonać się kupując ten piękny egzemplarz.
Czytaj dalej Ferrari 360 Modena 2000 – 124500 CHF – Warszawa
Mercedes SL 600 R129 1993 – 180000 PLN – Warszawa
Dziś topowe wersje Mercedesów powstają by szokować i przykuwać uwagę, w pierwszej połowie lat 90. miały być eleganckie i co najwyżej łechtać delikatnie ego właściciela. Dokładnie taki był Mercedes SL 600 R129. Lifting w 1993 roku skupił nie głównie na zmianie nazwy z 600 SL na SL 600. Reszta była na tyle doskonała, że producent nie chciał jej zmieniać. Dwutonowa charakterystyka lakieru i bocznych listew została znakiem rozpoznawczym modelu, podobnie jak pomarańczowe kierunkowskazy, które charakteryzowały pierwotny projekt zaprezentowany po raz pierwszy na salonie w Genewie w 1989 roku. Choć topową wersję SL 600 wyróżniały jedynie dyskretne oznaczenia V12 na przednich błotnikach, to był prawdziwy król szosy. Silnik typ M120, widlasty 12-cylindrowy, generował w 1993 roku 394 KM, i było to więcej niż proponowała ówczesna wersja SL 60 AMG.
Czytaj dalej Mercedes SL 600 R129 1993 – 180000 PLN – Warszawa