Snow Trac ST-4 1972 – 125000 PLN – Lanckorona

Snow Trac ST4 to szwedzki, gąsienicowy pojazd śnieżny, używany między innymi przez brytyjskie Royal Marines w ramach NATO. Produkowany był w latach 1957-81, będąc wielkości zbliżonej do samochodu osobowego i zdecydowanie mniejszy, niż inne ratraki. Napędza go chłodzony powietrzem silnik typu bokser z Volkswagena Garbusa, połączony z jego oryginalną skrzynią biegów, a do sterowania używa się tradycyjnej kierownicy, co jeszcze bardziej upodobnia go do zwykłej osobówki. Co ciekawe, mimo, że wiele z tych pojazdów ma już 40 czy 50 lat, są one wciąż używane, i to nie tylko w Skandynawii, ale i na przykład na Alasce. Imponująca jest ilość pracy i serca, jaką właściciel włożył w ten egzemplarz. Pojazd prezentuje się jak nowy, albo jeszcze lepiej, a znalezienie drugiego takiego w analogicznym stanie jest wręcz niemożliwością.

Cena 125000 PLN

Do sprzedania oferuje jedyny egzemplarz w Polsce Snow Trac ST-4 o numerze seryjnym 1537 po kapitalnym remoncie w stanie lepszym niż nowy.
Historia tego Snowtraca zaczyna się w 1972 roku, kiedy został wyprodukowany. Kupiłem go w 2017 roku w Norwegii, po wielu latach poszukiwań egzemplarza, który byłby w 100% oryginalny, w dobrym stanie, z dużym przednim kołem – to najlepsza opcja, poprawiona w nowszych modelach. Pojazd był używany przez poprzedniego właściciela głównie do rodzinnych wyjazdów zimowych – nie pracował jako ratrak ani maszyna do ratrakowania śniegu.

Po zakupie zdecydowałem się na pełną renowację, aby wyglądał jak nowy lub jeszcze lepiej.
W moim warsztacie zdemontowaliśmy pojazd do zera.
Wszystkie części metalowe zostały wypiaskowane i ocynkowane i pomalowane.
Niewiele części metalowych jest tylko ocynkowanych (nie malowanych), jak połączenia pasów gumowych od gąsienic.
Kabina Snowtrac-a wykonana jest z aluminium, dlatego po demontażu oczyściliśmy ją sodem (piasek mógłby uszkodzić panele), a potem zacząłem naprawiać go nowymi panelami aluminiowymi. Dużo pracy, ponieważ wiele paneli jest zaokrąglonych i zakrzywionych.
Następnie złożyłem całe nadwozie razem na ramie z nową podłogą (sklejka wodoodporna).
Aby wszystko pasowało, zajęło to wiele godzin.

Po ukończeniu całego nadwozia został on wysłany do lakierni, gdzie został w pełni profesjonalnie pomalowany na oryginalny kolor, którym był lakierowany Snowtrac podczas budowy w 1972 roku (odcienie czerwieni zmieniały się przez lata podczas jego produkcji w latach 1957-1981).
Wszystkie szyby są oryginalne z numerami seryjnymi, zostały tylko przepolerowane.
Szyba szyberdachu jest nowa, wykonana z przyciemnianego poliwęglanu.

Wnętrze wykonane jest z nowych drewnianych paneli, a tapicerka z czarnego materiału z czerwonymi przeszyciami w kolorze nadwozia.
Silnik został przebudowany w najlepszej firmie w Polsce, która zajmuje się tylko VW Garbusami – Snowtrac był oryginalnie wyposażony w silnik VW Garbusa 1500 cm3.
Dodano elektroniczny zapłon dla lepszej wydajności.
Skrzynia biegów oraz układ kierowniczy zostały wyremontowane na nowych częściach.
Oczywiście wszystkie łożyska, uszczelki itd. są nowe w pojeździe.
Gąsienice są nowe i mają wzmocnione paski gumowe o dużej wytrzymałości, również wszystkie opony są nowe.

Prawdopodobnie jest to najbardziej wyjątkowy Snow Trac na sprzedaż w stanie lepszym niż opuszczał fabrykę.

Telefon: +48 608 381 366
Miejscowość: Lanckorona 34-143