Archiwum kategorii: Stacja Klasyki

W Stacji Klasyki pomagamy spełniać marzenia. Te o samochodach wyjątkowych, nietypowych, klasycznych sportowych. Marzenia o young, jak i oldtimerach, czy future classics – czyli o samochodach, które już za niedługo staną się klasyczne. Niezależnie czy samochód powstał w Zuffenhausen, Solishull, Crewe, Maranello czy Stuttgarcie, podchodzimy do naszej oferty tak samo starannie i wybieramy tylko najlepsze i najciekawsze egzemplarze do naszej Galerii Pojazdów Stacji Klasyki. Pomagamy znaleźć także wyjątkowe pojazdy na zamówienie, a każde sprowadzenie niebanalnego, rzadkiego i poszukiwanego klasyka jest dla nas wielkim zaszczytem. Zapraszamy do kontaktu, Tu żyje piękno motoryzacji.

Jaguar E-Type V12 S3 1973 – 590000 PLN – Warszawa

Jaguar E-type V12 serii trzeciej z 12-cylindrowym silnikiem jest uznawany za najbardziej dopracowaną generację kultowego modelu, zaprezentowanego w 1961 roku. W odróżnieniu od 6-cylindrowych poprzedników, jest to prawdziwe GT, a nie tylko samochód sportowy. Prezentowany egzemplarz ma chyba najpiękniejsze możliwe zestawienie kolorystyczne – lakier british racing green i biszkoptową tapicerkę. Sprowadzony został z USA do Polski i przeszedł renowację na najwyższym poziomie, z wykorzystaniem specjalistów z Niemiec i Wielkiej Brytanii. Wręcz można uznać, że ten E-Type jest samochodem nowym, odtworzonym według fabrycznej specyfikacji.
Czytaj dalej Jaguar E-Type V12 S3 1973 – 590000 PLN – Warszawa

Mercedes 560 SL R107 1986 – 99000 PLN – Warszawa

Mercedes SL typoszeregu R107 pojawił się na rynku w latach 70-tych. Jego celem było być o wiele lepszym od potencjalnej konkurencji. Następca Pagody miał lekki desgin, był optycznie od niej mniejszy i prezentował linię bliską temu, czym stał się design Mercedesa w latach 80-tych. Początkowo klienci mogli wybierać jedynie spośród widlastych ósemek. Słabszy motor miał 3,5 litra pojemności i rozwijał moc 200 koni mechanicznych. W roku 1973 dołączyła do niego jednostka o pojemności 4,5 litra, mocniejsza o 25 KM. W późniejszych latach montowano pod maską SL’a również silniki o pojemności 3,8 czy 4,2 litra oraz fantastyczne jednostki 5,0 i 5,6 – litrowe. Ta ostatnia pojawiła się na przełomie 1985 i 1986 roku i była zarezerwowana tylko dla Stanów Zjednoczonych oraz dla Japonii. Właśnie ten silnik znajduje się pod maską prezentowanego egzemplarza. Mercedes 560 SL R107 miał dotąd jedynie dwóch właścicieli i zachowany jest w oryginalnym stanie. Prócz kilku malutkich ubytków w oryginalnym, pierwszym lakierze, nie można temu Mercedesowi nic zarzucić.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1986 – 99000 PLN – Warszawa

Porsche 911 3.2 Carrera Cabriolet 1988 – 208000 PLN – Warszawa

Sylwetka: kultowa. Design: ponadczasowy. Brzmienie: niepowtarzalne. Chłodzone wiatrem Porsche 911 3.2 Carrera Cabriolet daje wszytko co trzeba, by poczuć wiatr we włosach i szczęście za kierownicą. Bokser o pojemności 3,2 litra to była ostatnia odmiana silnikowa dostępną przed debiutem następcy, modelu 964. Zmian w porównaniu do trzylitrowej „Super Carrery” było wiele – odświeżono stylistykę, wymyślono nowe zawieszenie i poprawiono hamulce. Na klapie pojawiła się nazwa Carrera zamiast liter SC. Największe zmiany były jednak mechaniczne. Dotychczasowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,0 został zastąpiony większą jednostką. 3,2-litrowy silnik otrzymał 80% nowych części. Zastosowano m.in. wał korbowy z wersji Turbo, wzrósł stopień sprężania i zamontowano nowy układ wydechowy – od 1987 roku wszystkie samochody zostały wyposażone we wspaniałą skrzynie G50. Ta wersja była dostępna w nadwoziu targa, coupe oraz kabriolet. Carrera 3.2 jest uznawana przez wielu za najlepsze klasyczne 911.
Czytaj dalej Porsche 911 3.2 Carrera Cabriolet 1988 – 208000 PLN – Warszawa

Jaguar E-Type S1.5 1968 – 385000 PLN – Warszawa

Dzięki trzykrotnej wygranej Jaguara w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, narodził się pomysł stworzenia modelu wzorowanego na wyścigowym D-Type. I tak oto w 1961 roku ukazał się Jaguar E-Type. Produkowany w trzech seriach, z trzema wersjami silnikowymi, był ucieleśnieniem klasy i drapieżności wywodzącej się z toru. Długa, masywna maska ​​i mały, owalny grill sprawiają, że samochód otrzymał jedną z najbardziej charakterystycznych sylwetek w świecie motoryzacji. Enzo Ferrari oświadczył, iż model E-Type „jest najpiękniejszym samochodem, który kiedykolwiek został wyprodukowany”. Jego ponadczasowa linia nadwozia jest doskonałym przykładem klasycznej motoryzacji, która z wiekiem staje się pożądana przez wielu kolekcjonerów. Prezentowany egzemplarz to pięknie odrestaurowana „półtorówka”, czyli seria łącząca cechy pierwszej i drugiej serii, stworzona dla rynku amerykańskiego.
Czytaj dalej Jaguar E-Type S1.5 1968 – 385000 PLN – Warszawa

Mercedes 300 SE Coupe W112 1964 – 260000 PLN – Warszawa

Mercedes 300 SE Coupe W112 był w latach 60-tych najbardziej luksusowym coupe w ofercie niemieckiej marki. Następca Adenauera otrzymał piękną karoserię zaprojektowaną przez Paula Bracq’a i dzieloną z dwukrotnie tańszym i produkowanym w pięciokrotnie większej ilości modelem W111 (220). To co wyróżniało najbardziej ekskluzywną wersję, to zasilany wtryskowo 3-litrowy silnik M189, uznawany za szczyt inżynierii lat 60-tych. Imponujące było również wyposażenie, obejmujące nie tylko skórzaną tapicerkę czy wspomaganie kierownicy, ale też pneumatyczne zawieszenie. W ogłoszeniu – pięknie odrestaurowany egzemplarz, oferowany przez Stację Klasyki.
Czytaj dalej Mercedes 300 SE Coupe W112 1964 – 260000 PLN – Warszawa

Mini Tec 1996 – 49000 PLN – Warszawa

W czasie kryzysu sueskiego, gdy ceny paliwa drastycznie wzrosły, nastała moda na auta o małej pojemności. Z tej konieczności narodziło się Mini, które jest prawdziwą legendą motoryzacji oraz znakiem rozpoznawczym brytyjskiej myśli konstrukcyjnej. Mini trafiło do produkcji w tempie ekspresowym, 2 lata po zaprezentowaniu prototypu o nazwie Orange Box w 1957 r. Dzięki zaangażowaniu brytyjskich artystów, jak The Beatles oraz Queen Mini stało się lifestyle’ową ikoną. Model podbijał również rajdowe i wyścigowe trasy, auto prowadziło się jak gokart, co doprowadziło do powstania hybryd takich jak ta. Z zewnątrz jest wspaniałym klasykiem pochodzącym z 1996 roku, jednakże pod maską drzemie jego wyjątkowość. Zamiast fabrycznej jednostki ujrzymy silnik Hondy o pojemności 1,6 l i mocy 125 KM. To potwór stworzony na bazie części do konwersji silnika dostarczanych przez amerykańską firmę Mini Tec. Oferuje dwukrotnie więcej mocy niż Mini w fabrycznej wersji Cooper, co przy masie ledwie przekraczającej 600 kilogramów gotowe jest zjeżyć włos na każdej głowie.
Czytaj dalej Mini Tec 1996 – 49000 PLN – Warszawa

Cadillac Coupe De Ville 1988 – 23900 PLN – Warszawa

Cadillac zasłynął jako marka proponująca komfort jazdy na najwyższym poziomie oraz luksus, którym ich samochody wyróżniały się na arenie nie tylko krajowej, ale i międzynarodowej. Mając za sobą wiele wspaniałych egzemplarzy cieszących się aprobatą klientów, Cadillac zaprezentował podczas Motoramy w 1949 roku prototyp nowego Coupe deVille. Był on tak odkrywczy i wyposażony we wszelkie udogodnienia, że sam prezydent General Motors posiadał go w swojej kolekcji i bardzo chętnie go użytkował. Produkcja Coupe deVille rozpoczęła się w 1959 roku, a zakończyła w 2005, mając na koncie aż osiem generacji tego modelu. Cadillac Coupe De Ville z oferty Stacji Klasyki jest egzemplarzem szóstej generacji, opuścił fabrykę jesienią 1988 roku, będąc modelem roku 1989. Stanowi przykład typowej koncepcji amerykańskich, luksusowych krążowników, które były przeznaczone do dalekiej turystyki. Przed sprowadzeniem zza Wielkiej Wody był okazjonalnie użytkowany przez pierwszych właścicieli. Luksusowe coupe zjechało z taśmy produkcyjnej z karoserią w wiśniowym kolorze, kontrastującym z jasnym, beżowym, skórzanym wnętrzem. Posiada widlasty, 8-cylindrowy silnik o pojemności 4,5 l i mocy 155 koni mechanicznych. Napęd na przednią oś pojazdu przenoszony jest przez automatyczną, 4-stopniową skrzynię biegów.
Czytaj dalej Cadillac Coupe De Ville 1988 – 23900 PLN – Warszawa

Mini Classic Cooper Sport 1998 – 47000 PLN – Warszawa

Mini to prawdziwa legenda motoryzacji. W dobie wysokiej ceny paliw spowodowanej kryzysem sueskim, który miał miejsce w 1956 roku, zapanowała moda na małe i oszczędne samochody. Mini trafiło do seryjnej produkcji w ekspresowym tempie – od prototypu o roboczej nazwie Orange Box stworzonego przez Alec’a Issigonis’a w 1957 roku do wprowadzenia auta do sprzedaży minęły zaledwie dwa lata. Zgodnie z założeniami na przestrzeń pasażerską dla 4 osób przewidziano aż 80% powierzchni auta. Dzięki zaangażowaniu The Beatles oraz Queen w promocję auta, Mini stało się lifestyle’ową ikoną. Marka w 1994 roku trafiła pod skrzydła koncernu BMW, który do dziś rozwija Mini, mocno nawiązując do stylu pierwowzoru. Pod względem designu przemysłowego, Mini jest uznawane za pierwszy nowoczesny samochód miejski. Klasyczne mini było produkowane od 1959 do 2000 roku, ostatnia generacja Mk VII dostępna była w latach 1996-2000. Wyróżniał ją silnik z dwupunktowym wtryskiem paliwa, zamontowana z przodu chłodnica, lepsze wyciszenie, a także znacznie ulepszone fotele i poduszka powietrzna kierowcy. Mini Classic Cooper Sport to jeden z modeli dostępnych w ostatnim okresie produkcji, wystylizowany tak, jakby był gotowy stanąć na starcie odcinka specjalnego. Tytułowy „Sport” objawiał się tutaj czterema dodatkowymi lampami na grillu, zmienionym układem wydechowym, o cal większymi felgami (13 zamiast 12 cali), amortyzatorami Koni, dodatkowymi wskaźnikami na desce oraz polakierowanymi w kolor karoserii poszerzeniami nadkoli.
Czytaj dalej Mini Classic Cooper Sport 1998 – 47000 PLN – Warszawa

Porsche 911 3.2 Carrera Targa 1987 – 185000 PLN – Warszawa

Niesamowity sukces rynkowy trzylitrowej jednostki produkowanej od 1978 roku skłonił Porsche do wprowadzenia sześć lat później wersji o pojemności 3,2 litra – była to ostatnia odmiana silnikowa dostępną przed debiutem następcy, modelu 964. Zmian w porównaniu do trzylitrowej „Super Carrery” było wiele – odświeżono stylistykę, zmodyfikowano zawieszenie i poprawiono hamulce. Na klapie pojawiła się nazwa Carrera zamiast liter SC. Największe zmiany były jednak mechaniczne. Dotychczasowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 l został zastąpiony większą jednostką. 3,2-litrowy silnik otrzymał 80% nowych części. Zastosowano m.in. wał korbowy z wersji Turbo, wzrósł stopień sprężania i zamontowano nowy układ wydechowy – od 1987 roku wszystkie samochody zostały wyposażone we wspaniałą skrzynie G50. 911 było dostępna w nadwoziu coupe, kabriolet oraz targa – łączącej zalety obu wersji. Porsche 911 3.2 Carrera Targa to dla wielu najlepsze klasyczne 911. Z jednej strony dopracowane mechanicznie, a z drugiej pozwalające złapać wiele powietrza do kabiny.
Czytaj dalej Porsche 911 3.2 Carrera Targa 1987 – 185000 PLN – Warszawa

Volkswagen T1 Westfalia 1966 – 215000 PLN – Warszawa

Volkswagen Transporter, inaczej nazywany platformą typu T, to prawdziwa legenda, nie tylko motoryzacji, ale i popkultury. Nazwany fabrycznie Type 2, aby odróżnić go od Type 1, czyli Garbusa, dopiero z wejściem do produkcji trzeciej generacji, zaczął nosić nazwę T1, T2, T3. Pierwsza generacja, w całości oparta na VW Garbusie, jest najbardziej rozpoznawalnym samochodem dostawczym lat 60. i 70. na całym świecie. Symbol rewolucji liberalnej, hipisów, dzieci-kwiatów, był produkowany do 1967 roku w Niemczech oraz do 1975 roku w Brazylii. Obecnie VW T1 są bardzo pożądanymi i poszukiwanymi pojazdami klasycznymi, zwłaszcza w wersjach typu Samba wyposażonych w 21 lub 23 okna, lub w wersjach kampingowych, takich jak prezentowany Volkswagen T1 Westfalia. Z pełnym wyposażeniem wnętrza, z podnoszonym dachem, gotowy jest ruszyć na kolorowe wakacje. Wyposażony jest w silnik Super Beetle, który zapewnia mu dwukrotnie wyższą od oryginału moc i z pewnością przyda się na każdym wzniesieniu. Urocza jest patyna tego egzemplarza, dzięki niej samochód wydaje się być niezwykle autentyczny.
Czytaj dalej Volkswagen T1 Westfalia 1966 – 215000 PLN – Warszawa