Archiwum kategorii: Stacja Klasyki

W Stacji Klasyki pomagamy spełniać marzenia. Te o samochodach wyjątkowych, nietypowych, klasycznych sportowych. Marzenia o young, jak i oldtimerach, czy future classics – czyli o samochodach, które już za niedługo staną się klasyczne. Niezależnie czy samochód powstał w Zuffenhausen, Solishull, Crewe, Maranello czy Stuttgarcie, podchodzimy do naszej oferty tak samo starannie i wybieramy tylko najlepsze i najciekawsze egzemplarze do naszej Galerii Pojazdów Stacji Klasyki. Pomagamy znaleźć także wyjątkowe pojazdy na zamówienie, a każde sprowadzenie niebanalnego, rzadkiego i poszukiwanego klasyka jest dla nas wielkim zaszczytem. Zapraszamy do kontaktu, Tu żyje piękno motoryzacji.

Porsche 912 1966 – 235000 PLN – Warszawa

W 1965 roku, po zakończeniu produkcji Porsche 356, niemiecki producent wprowadził na rynek tańszą alternatywę samochodu sportowego niż flagowe, sześciocylindrowe Porsche 911, o cenie zbliżonej do opuszczającego rynek poprzednika. Było to Porsche 912. Wyposażony w silnik zbliżony do tego używanego w 356SC i dysponujący mocą 90 koni mechanicznych, ten model zyskał bardzo szybko sukces, sprzedając się lepiej niż jego większy brat 911. Całościowa produkcja Porsche 912 do jej zakończenia w 1969 roku reprezentowała ponad 32000 sztuk. Najbardziej dziś cenione egzemplarze Porsche 912 to te z dwóch pierwszych lat produkcji, wyróżniające się krótszym rozstawem osi. Właśnie taki, pięknie odrestaurowany egzemplarz oferuje Stacja Klasyki.
Czytaj dalej Porsche 912 1966 – 235000 PLN – Warszawa

BMW M6 E24 1988 – 160000 PLN – Warszawa

BMW E24 to prawdziwa legenda marki ze śmigłem. Coupe narysowane przez Paula Bracqa uznawane jest za jedną z najlżejszych form lat 70-tych i 80-tych jeżeli chodzi o design dwudrzwiowego i czteromiejscowego formatu. Wersja M6 z kolei należy do najbardziej poszukiwanych. W odróżnieniu od europejskiej M635 CSi z silnikiem o kodzie M88/3, M6 przygotowywane na rynek amerykański zostały wyposażone w silnik typu S38 o mocy 256 koni mechanicznych. Wersja zza Wielkiej Wody pozostają bardzo poszukiwanymi autami biorąc pod uwagę ich niską produkcję – tylko 1767 samochodów, przy czym prezentowany egzemplarz jest jedną z zaledwie 319 sztuk z ostatniego roku produkcji. Ma piękny, czarny i wciąż fabryczny akrylowy lakier oraz piękne, jasne wnętrze. Jego sinik wzmocnił kultowy amerykański tuner samochodów BMW, firma Dinan.
Czytaj dalej BMW M6 E24 1988 – 160000 PLN – Warszawa

Peugeot 205 GTI 1991 – 48000 PLN – Warszawa

35 lat mija od rozpoczęcia sprzedaży Peugeota 205 w odmianie GTI. Początkowo produkowany był z silnikiem 1.6 l osiągającym 105 KM, z tym motorem auto osiągało pierwszą setkę w okolicach 9 sekund. W momencie debiutu na każdym ten wynik robił wrażenie, lecz niedługo po tym, jak w 1985 zadebiutowało Renault Super 5 GT Turbo, okazało się, że 205-tka nie jest już wystarczająco szybka i rozpoczęto prace nad poprawieniem osiągów. Zaczęto od modyfikacji silnika 1.6, który po wprowadzonych poprawkach osiągał do 125 KM, lecz to dalej było za mało, by nadążyć za Renault. Stąd w 1986 zapadła decyzja o wykorzystaniu silnika z modelu 305 GTX o pojemności 1,9 l. Zabieg ten sprawił, że oprócz dodatkowych 5 KM, do dyspozycji kierowcy było 20% więcej momentu obrotowego. Rezultat? Pierwsze 100 km/h pojawiające się na liczniku po 7,8 s. Wynik nie byłby tak rewelacyjny, gdyby nie niska masa wynosząca jedynie 875 kg. W rezultacie powstał najbardziej kultowy hot hatch, samochód, który stał się prawdziwym królem w swojej klasie, spychając w cień nawet prekursora tego segmentu, czyli Golfa GTI.
Czytaj dalej Peugeot 205 GTI 1991 – 48000 PLN – Warszawa

Mercedes 400E W124 1991 – 65000 PLN – Warszawa

Mercedes typoszeregu W124 jest obecnie jednym z najbardziej rozpoznawalnych youngtimerów na europejskim rynku. Produkowany przez ponad 10 lat, był ogromnym sukcesem sprzedażowym marki ze Stuttgartu, samochodem, który pozytywnie wpłynął na opinię niezawodności Mercedesów, prawdziwą legendą współczesnej motoryzacji. Sprzedawany w karoseriach sedan, kombi, coupe oraz kabrio, W124 może być, z jednej strony – bardzo tanim sposobem aby posmakować klasycznej motoryzacji, a z drugiej – bardzo poszukiwanym autem kolekcjonerskim. Wersje nadwoziowe kabriolet, oraz te wyposażone w silniki V8, czyli 500E/E 500 oraz 400E/E 420 na pewno do nich należą. Z zewnątrz Mercedes 400E W124 jest o tyle interesujący, że prócz emblematu jest nie do odróżnienia od zwykłego W124 sedan, inaczej niż w przypadku poszerzanej wersji 500E. Sleeper jak się patrzy.
Czytaj dalej Mercedes 400E W124 1991 – 65000 PLN – Warszawa

Jaguar E-Type V12 S3 1973 – 590000 PLN – Warszawa

Jaguar E-type V12 serii trzeciej z 12-cylindrowym silnikiem jest uznawany za najbardziej dopracowaną generację kultowego modelu, zaprezentowanego w 1961 roku. W odróżnieniu od 6-cylindrowych poprzedników, jest to prawdziwe GT, a nie tylko samochód sportowy. Prezentowany egzemplarz ma chyba najpiękniejsze możliwe zestawienie kolorystyczne – lakier british racing green i biszkoptową tapicerkę. Sprowadzony został z USA do Polski i przeszedł renowację na najwyższym poziomie, z wykorzystaniem specjalistów z Niemiec i Wielkiej Brytanii. Wręcz można uznać, że ten E-Type jest samochodem nowym, odtworzonym według fabrycznej specyfikacji.
Czytaj dalej Jaguar E-Type V12 S3 1973 – 590000 PLN – Warszawa

Mercedes 560 SL R107 1986 – 99000 PLN – Warszawa

Mercedes SL typoszeregu R107 pojawił się na rynku w latach 70-tych. Jego celem było być o wiele lepszym od potencjalnej konkurencji. Następca Pagody miał lekki desgin, był optycznie od niej mniejszy i prezentował linię bliską temu, czym stał się design Mercedesa w latach 80-tych. Początkowo klienci mogli wybierać jedynie spośród widlastych ósemek. Słabszy motor miał 3,5 litra pojemności i rozwijał moc 200 koni mechanicznych. W roku 1973 dołączyła do niego jednostka o pojemności 4,5 litra, mocniejsza o 25 KM. W późniejszych latach montowano pod maską SL’a również silniki o pojemności 3,8 czy 4,2 litra oraz fantastyczne jednostki 5,0 i 5,6 – litrowe. Ta ostatnia pojawiła się na przełomie 1985 i 1986 roku i była zarezerwowana tylko dla Stanów Zjednoczonych oraz dla Japonii. Właśnie ten silnik znajduje się pod maską prezentowanego egzemplarza. Mercedes 560 SL R107 miał dotąd jedynie dwóch właścicieli i zachowany jest w oryginalnym stanie. Prócz kilku malutkich ubytków w oryginalnym, pierwszym lakierze, nie można temu Mercedesowi nic zarzucić.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1986 – 99000 PLN – Warszawa

Porsche 911 3.2 Carrera Cabriolet 1988 – 208000 PLN – Warszawa

Sylwetka: kultowa. Design: ponadczasowy. Brzmienie: niepowtarzalne. Chłodzone wiatrem Porsche 911 3.2 Carrera Cabriolet daje wszytko co trzeba, by poczuć wiatr we włosach i szczęście za kierownicą. Bokser o pojemności 3,2 litra to była ostatnia odmiana silnikowa dostępną przed debiutem następcy, modelu 964. Zmian w porównaniu do trzylitrowej “Super Carrery” było wiele – odświeżono stylistykę, wymyślono nowe zawieszenie i poprawiono hamulce. Na klapie pojawiła się nazwa Carrera zamiast liter SC. Największe zmiany były jednak mechaniczne. Dotychczasowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,0 został zastąpiony większą jednostką. 3,2-litrowy silnik otrzymał 80% nowych części. Zastosowano m.in. wał korbowy z wersji Turbo, wzrósł stopień sprężania i zamontowano nowy układ wydechowy – od 1987 roku wszystkie samochody zostały wyposażone we wspaniałą skrzynie G50. Ta wersja była dostępna w nadwoziu targa, coupe oraz kabriolet. Carrera 3.2 jest uznawana przez wielu za najlepsze klasyczne 911.
Czytaj dalej Porsche 911 3.2 Carrera Cabriolet 1988 – 208000 PLN – Warszawa

Jaguar E-Type S1.5 1968 – 385000 PLN – Warszawa

Dzięki trzykrotnej wygranej Jaguara w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, narodził się pomysł stworzenia modelu wzorowanego na wyścigowym D-Type. I tak oto w 1961 roku ukazał się Jaguar E-Type. Produkowany w trzech seriach, z trzema wersjami silnikowymi, był ucieleśnieniem klasy i drapieżności wywodzącej się z toru. Długa, masywna maska ​​i mały, owalny grill sprawiają, że samochód otrzymał jedną z najbardziej charakterystycznych sylwetek w świecie motoryzacji. Enzo Ferrari oświadczył, iż model E-Type “jest najpiękniejszym samochodem, który kiedykolwiek został wyprodukowany”. Jego ponadczasowa linia nadwozia jest doskonałym przykładem klasycznej motoryzacji, która z wiekiem staje się pożądana przez wielu kolekcjonerów. Prezentowany egzemplarz to pięknie odrestaurowana “półtorówka”, czyli seria łącząca cechy pierwszej i drugiej serii, stworzona dla rynku amerykańskiego.
Czytaj dalej Jaguar E-Type S1.5 1968 – 385000 PLN – Warszawa

Mini Tec 1996 – 49000 PLN – Warszawa

W czasie kryzysu sueskiego, gdy ceny paliwa drastycznie wzrosły, nastała moda na auta o małej pojemności. Z tej konieczności narodziło się Mini, które jest prawdziwą legendą motoryzacji oraz znakiem rozpoznawczym brytyjskiej myśli konstrukcyjnej. Mini trafiło do produkcji w tempie ekspresowym, 2 lata po zaprezentowaniu prototypu o nazwie Orange Box w 1957 r. Dzięki zaangażowaniu brytyjskich artystów, jak The Beatles oraz Queen Mini stało się lifestyle’ową ikoną. Model podbijał również rajdowe i wyścigowe trasy, auto prowadziło się jak gokart, co doprowadziło do powstania hybryd takich jak ta. Z zewnątrz jest wspaniałym klasykiem pochodzącym z 1996 roku, jednakże pod maską drzemie jego wyjątkowość. Zamiast fabrycznej jednostki ujrzymy silnik Hondy o pojemności 1,6 l i mocy 125 KM. To potwór stworzony na bazie części do konwersji silnika dostarczanych przez amerykańską firmę Mini Tec. Oferuje dwukrotnie więcej mocy niż Mini w fabrycznej wersji Cooper, co przy masie ledwie przekraczającej 600 kilogramów gotowe jest zjeżyć włos na każdej głowie.
Czytaj dalej Mini Tec 1996 – 49000 PLN – Warszawa

Cadillac Coupe De Ville 1988 – SPRZEDANY

Cadillac zasłynął jako marka proponująca komfort jazdy na najwyższym poziomie oraz luksus, którym ich samochody wyróżniały się na arenie nie tylko krajowej, ale i międzynarodowej. Mając za sobą wiele wspaniałych egzemplarzy cieszących się aprobatą klientów, Cadillac zaprezentował podczas Motoramy w 1949 roku prototyp nowego Coupe deVille. Był on tak odkrywczy i wyposażony we wszelkie udogodnienia, że sam prezydent General Motors posiadał go w swojej kolekcji i bardzo chętnie go użytkował. Produkcja Coupe deVille rozpoczęła się w 1959 roku, a zakończyła w 2005, mając na koncie aż osiem generacji tego modelu. Cadillac Coupe De Ville z oferty Stacji Klasyki jest egzemplarzem szóstej generacji, opuścił fabrykę jesienią 1988 roku, będąc modelem roku 1989. Stanowi przykład typowej koncepcji amerykańskich, luksusowych krążowników, które były przeznaczone do dalekiej turystyki. Przed sprowadzeniem zza Wielkiej Wody był okazjonalnie użytkowany przez pierwszych właścicieli. Luksusowe coupe zjechało z taśmy produkcyjnej z karoserią w wiśniowym kolorze, kontrastującym z jasnym, beżowym, skórzanym wnętrzem. Posiada widlasty, 8-cylindrowy silnik o pojemności 4,5 l i mocy 155 koni mechanicznych. Napęd na przednią oś pojazdu przenoszony jest przez automatyczną, 4-stopniową skrzynię biegów.
Czytaj dalej Cadillac Coupe De Ville 1988 – SPRZEDANY