Subaru Impreza WRX STI Prodrive Style to wersja specjalna przygotowana na europejskie rynki i bazująca na najmocniejszej cywilnej specyfikacji, czyli modelu WRX STI. Za wizualne wyróżniki tej serii odpowiedzialny był Peter Stevens z Prodrive, ten sam który odpowiadał za wygląd fabrycznego samochodu rajdowego WRC na sezon 2001. Dostępne było w kolorze WRC Blue Mica, srebrnym lub czarnym, napędzane 2-litrowym silnikiem DOHC typu bokser o mocy 265 KM, przenoszonym na drogę za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła z lepkościowym centralnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. STi Prodrive wyróżnia się masywnym, wysoko umieszczonym spojlerem bagażnika, nowo zaprojektowanymi spojlerami progowymi i głębszym, bardziej kwadratowym przednim zderzakiem. Wszystko zaprojektowane zostało tak, aby przypominało auta z tras rajdów mistrzostw świata. We wnętrzu wyróżniają je ciemnoniebieskie wskaźniki z czerwonymi wskazówkami. Prezentowany egzemplarz pochodzi z polskiego rynku, z rewizji B produkowanej między październikiem 2001 a lutym 2002. Jest to jedna z zaledwie 653 wyprodukowanych sztuk w tej opcji, a niewysoki przebieg i świetny stan czynią z niego auto o potencjale kolekcjonerskim.
Subaru Impreza WRX STI Prodrive Style
Rocznik: 2002
Przebieg: 83000 km
Pojemność: 1994 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 265 KM
Cena: 155555 PLN
Na sprzedaż limitowana wersja Subaru Impreza WRX STi Prodrive Style w przepięknym kolorze 02C (WRC Blue Mica) z 2002 roku. W tej specyfikacji powstało na Europę 495 sztuk.
Jestem posiadaczem tego samochodu od 2022 r. – wcześniej należał do prywatnej kolekcji i przez 20 lat był użytkowany w jednej rodzinie.
Samochód jest z polskiego salonu (posiadam oryginalną FV zakupu) – początkowo serwisowany w ASO, następnie w specjalistycznym serwisie 4Motors. Posiadam oryginalną książkę serwisową oraz FV poświadczające wszystkie serwisy i naprawy.
Subaru jest zachowane w stanie oryginalnym – jedyne zmiany to:
– układ wydechowy Blitz Nur Spec R kupiony nowy i zaimportowany z fabryki z Japonii (oryginalny układ wydechowy Prodrive dołączam dla nowego właściciela),
– zawór blow-off Forge,
– kolektor wydechowy oraz uppipe jest zabezpieczony osłoną termiczną z Inconelu,
– kompletne zawieszenie PEDDERS EZIFIT SPORTSRYDER Impreza STI,
– zegary Lamco (temp, oil press, turbo),
– TurboTimer HKS,
– stabilizatory Whiteline.
Samochód garażowany, użytkowany tylko i wyłącznie w suche dni, na jesień i zimę stoi pod dedykowanym pokrowcem.
Olej wymieniany co roku (pomimo niewielkich przebiegów).
W 2024 roku wykonany pełny detailing (zewnętrzny/wewnętrzny) i nałożona powłoka GTechniq Crystal Serum Light.
W 2025 roku spód auta oraz wszystkie profile zamknięte dodatkowo zabezpieczone antykorozyjnie kanadyjskimi preparatami Krown.
Auto posiada nowe opony letnie Michelin Pilot Sport 5.
Subaru od momentu kupna przeze mnie doprowadzone do stanu idealnego – wiele elementów wymienionych na nowe lub regeneracja oryginalnych – na wszystko stosowana dokumentacja.
Telefon: +48 693 390 333
Miejscowość: Warszawa