Talbot Lago Sport 2500 (T14 LS) 1957 – SPRZEDANY

Marka Talbot Lago powstała w 1935 roku, kiedy inżynier Tony Lago, szef francuskiego Sunbeam-Talbot-Darracq, kupił francuską filię bankrutującego kombinatu STD. Luksusowa marka zdolna była się utrzymać na rynku przez nieco ponad dwie dekady. Ostatnim tchnieniem firmy było piękne coupé T14LS, znane również jako 2500 Sport, wprowadzone na rynek w 1954 roku. Nadwozie o pięknych proporcjach było dziełem stylisty Carlo Delaisse’a, budowniczego nadwozi Letourneura i głównego projektanta Marchanda. Talbot Lago wystawiony na aukcji powstał w zaledwie 45 egzemplarzach. Nadal posiada swój oryginalny silnik o numerze 16045 oraz czterobiegową skrzynię ZF. Kolor nadwozia w fabrycznym dokumencie opisany został jako metaliczny szary nr T890, z wnętrzem z winylu i tkaniny Mastil 250, a samochód wyposażony był w felgi emaliowane Robergel i ogrzewanie. Uważa się, że jest to jeden z dwóch ostatnich egzemplarzy, które opuściły fabrykę. Samochód po raz pierwszy został zarejestrowany w Paryżu w lipcu 1965 roku. Drugi właściciel przerejestrował samochód na nr 9615L 94, który Talbot posiada do dziś. Sprzedaż dokonana została w 1968 roku i od tego czasu Talbot Lago pozostaje w rękach rodziny, która go nabyła. 3 maja 1970 roku piękny Talbot Lago zgłoszony został z numerem 28 do Coupe de l’âge d’Or w Montlhéry, gdzie zajął 7 miejsce w klasie. Niedługo potem został odstawiony do magazynu. Stosunkowo kompletny i solidny samochód w ciekawym stanie zachowania posiada wiele oryginalnych elementów. Nadwozie tego wspaniałego coupé nosi ślady napraw, a wnętrze jest najprawdopoodbniej całkowicie oryginalne. Sprzedany za 135 tysięcy euro Talbot Lago, licytowany był 18 marca podczas targów Rétromobile w Paryżu.

Photos © Xavier de Nombel

Link: https://www.artcurial.com/en/lot-1957-talbot-lago-sport-2500-t14-ls-4134-109

Sale’s details

Sale: 4134
Location: Salon Rétromobile, Paris
Date: 18 mar. 2022 15:00

Sold 135,000 €

Lot 109
1957 Talbot Lago Sport 2500 (T14 LS)
Estimation 140,000 – 180,000 € [$]

French title
Chassis n° 140 053
Engine n° 16045

– Extremely rare model (45 examples)
– In the same family since 1969
– Superb and exciting restoration project
– Original engine and gearbox

According to documents in the file, notably the factory information sheet, the car on offer was delivered new, on 9 January 1957, to the company Damiron. This Talbot Lago still has its original engine numbered 16045 as well as its four-speed ZF gearbox. The coachwork is described on the factory sheet as metallic grey reference T890, with Mastil 250 vinyl and fabric interior, and the car was fitted with Robergel enamel wheels. Our elegant coupé also benefitted from heating, defrosting and sun visors, and this is thought to be one of the last two examples to leave the factory. The car was registered in Paris in July 1965 with the number 6656 RT 75. This changed later to 9615L 94, the number it still has, having been sold in 1968 by the garage Georges Ovalde in Rosny sous-Bois to the family who has owned the car ever since. On 3 May 1970, entered as number 28, the car took part in the Coupe de l’âge d’Or at Montlhéry finishing 7th in the competition class. Shortly after this, it was put into storage, where it has remained undriven since the start of the 1970s, apart from being started up a few times. This leads us to suppose that the mileage of 72 035 km on the odometer is original. Not started for over ten years and in particularly interesting conserved condition, being relatively complete and sound, our example is a witness to a different era. Now requiring restoration, it should be possible to conserve many of the original elements. The coachwork of this superb coupé bears some signs of being restored while the interior appears to be completely original. As well as being one of the last representatives of one of the most prestigious French marques of the interwar period, our Talbot Lago has the advantage of being one of the last remaining unrestored examples. It comes with transparent and interesting history that adds appeal to a model of which just 45 examples were produced.