Oto doskonały dowód, w jak nieszablonowy sposób potrafili skonstruować limuzynę nasi południowi sąsiedzi. Tatra 603 to niesamowity wóz. Jej karoseria to aerodynamiczne dzieło sztuki, a wnętrze to mały salon. Małe V8 o pojemności 2,5 litra, chłodzone powietrzem, umieszczono w tylnej części nadwozia. Katalogowa moc wynosiła 105 KM, ale ponoć była to wartość zaniżona, gdyż na hamowni wóz osiągał ponad 120 KM. Wrażenia z jazdy są nieprawdopodobne! Dźwięk silnika, przyspieszenie, walory trakcyjne (!) i prędkość maksymalna stawiały ten wóz na podium najciekawszych i najszybszych aut zza żelaznej kurtyny. Prezentowany wóz pochodzi z trzeciej serii produkcyjnej (zwanej 2-603 II albo 3-603) i jest w bardzo dobrym stanie. Cena odzwierciedla rynkowe trendy – wzrost wartości tego modelu w ciągu trzech ostatnich lat to 48% i nic nie wskazuje na to, aby rynek się od tak unikalnej konstrukcji odwrócił.
Tatra 603 1969 rok
Prezentowany egzemplarz pochodzi z 1969 roku. Jest w naprawdę bardzo dobrym stanie, w pełni sprawny i normalnie jeżdżący. 5000 km temu przeszedł renowację zawieszenia, podwozia, silnika, skrzyni biegów, hamulców i wnętrza przy użyciu nowych, fabrycznych części. Nadwozie jest po starszej renowacji, sprzed 15 lat.
Co ważne, w odróżnieniu od wielu innych egzemplarzy, Tatra wystawiona na sprzedaż posiada właściwą kompletację kolorów i materiałów (we wnętrzu) użytych do renowacji.