Archiwum kategorii: TMT Moto Group

TMT Moto Group to wyjątkowy salon samochodowy, który poza sprzedażą ma na celu skupiać fanów i miłośników motoryzacji od motorsportu, poprzez samochody klasyczne, aż po rzadkie egzemplarze kolekcjonerskie. To autorski projekt i marka, która nie przez przypadek mieści się w świdnickiej lokalizacji, nazywanej zagłębiem rajdowym.

Ford Mustang GT 2+2 Fastback 1968 – 548000 PLN – Świdnica

Rocznik 1968 to bez wątpienia ten najbardziej dla Mustanga kultowy. Bez wątpienia to zasługa Steve’a McQueen’a i filmu Bullitt. Warto pamiętać, że filmowy Mustang nie był przeciętny. Miał nadwozie 2+2 Fastback, wyposażony był w pakiet GT i – last but not least – w silnik big block o pojemności 390 cali sześciennych, generujący ponad 320 koni mechanicznych. To właśnie taki serce odnajdziemy również w przepięknym egzemplarzu od TMT Moto Group. Choć kolor to nie Highland Green, a zamiast manualnej skrzyni mamy tu automat, odniesienie i tak pozostaje rzeczywiste. To ponadczasowy klasyk, który w tak pieczołowicie odrestaurowanym stanie przykuje uwagę każdego.
Czytaj dalej Ford Mustang GT 2+2 Fastback 1968 – 548000 PLN – Świdnica

Porsche 924 1984 – 48000 PLN – Świdnica

Stara motoryzacyjna prawda mówi, że nie moc jest najważniejsza, lecz jakość łącznika między kierownicą a pedałami. A szkolić najlepiej się w aucie, gdzie nadmiaru mocy nie ma, nie strach jest wcisnąć gaz do oporu i wykorzystać wszystko, co samochód ma do dyspozycji. Tak przygotowane Porsche 924 nadaje się do tego znakomicie. Dzięki układowi transaxle ze skrzynią biegów umieszczoną przy tylnej osi gwarantuje idealny rozkład mas i przewidywalne prowadzenie. Przygotowane do sportu zostało skrupulatnie, odnajdziemy w nim nie tylko profesjonalnie wyspawaną klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, szelkowe pasy, ale jest i hydrauliczny hamulec ręczny, pozwalający na wykonywanie sprawnych nawrotów. Wzór oklejenia tego egzemplarza nawiązuje do Porsche 924, którym załoga Jürgen Barth – Roland Kussmaul wystartowała w rajdzie Monte Carlo w 1979 roku. Warto wspomnieć, że w założeniu Niemcy planowali startować w 924 Turbo, ale nie spełnienie przez Porsche wymagań homologacyjnych (1000 wyprodukowanych sztuk samochodów drogowych) zmusił ich do zamontowania w samochodzie silnika wolnossącego. Deficyt około 50 KM okazał się nie być dużym problemem – auto spisało się znakomicie, pozwalając uzyskać na mecie 20 miejsce w klasyfikacji generalnej i 4 miejsce w klasie GT4.
Czytaj dalej Porsche 924 1984 – 48000 PLN – Świdnica

Honda Legend Coupe 1991 – 48900 PLN – Świdnica

Honda Legend Coupe została wprowadzona 6 lutego 1987 i na wiele sposobów była pierwszym takim samochodem marki. Z silnikiem V6 o powiększonej do 2,7 l pojemności i z kolektorem dolotowym o zmiennej długości (dla zwiększenia momentu obrotowego) oraz tylnym zawieszeniem z podwójnymi wahaczami, stała się ważnym graczem na rynku. Nawiasem mówiąc, coupe było dłuższe i szersze od sedana, co zwiększyło zobowiązanie podatkowe w Japonii, ale nie wpłynęło na zmniejszenie popularności. Legend Coupe była ekskluzywna i świetnie się sprzedawała. Ze względu na sukces rynkowy, model posłużył jako inspiracja dla wielu pojazdów różnych producentów, w tym Subaru Legacy, z którym ma wiele podobieństw wizualnych i wymiarów zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Czytaj dalej Honda Legend Coupe 1991 – 48900 PLN – Świdnica

Porsche 911 Carrera 4S 993 1996 – SPRZEDANE

Porsche 993 jest wewnętrznym oznaczeniem dla generacji Porsche 911 produkowanej i sprzedawanej w okresie od stycznia 1994 do 1998 jako zastępca modelu 964. Jego zaprzestanie oznaczało koniec modeli 911 chłodzonych powietrzem. 993 był znacznie ulepszony i zupełnie inny od swojego poprzednika. Według Porsche każda część samochodu została zaprojektowana od podstaw, łącznie z silnikiem i tylko 20% jego części zostało przeniesionych z poprzedniej generacji. Porsche określa 993 jako „znaczący postęp, nie tylko z technicznego, ale także wizualnego punktu widzenia”. Inżynierowie Porsche opracowali nową ramę pomocniczą ze stopu metali lekkich z zawieszeniem wielowahaczowym, eliminując zjawisko nadsterowności, tworząc bardziej cywilizowany samochód, zapewniający lepsze wrażenia z jazdy. 993 był także pierwszym 911, który otrzymał sześciostopniową skrzynię biegów. Debiutujące w 1996 roku Porsche 911 Carrera 4S i późniejsza Carrera S z napędem na tylne koła (1997) miały wspólną karoserię z modelem Turbo, czyli z szerszymi tylnymi nadkolami. Oba modele S miały nieco obniżone zawieszenie w porównaniu do standardowych modeli Carrera i uchodzą za najzgrabniejsze w serii.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4S 993 1996 – SPRZEDANE

Toyota Land Cruiser HZJ 78 2015 – SPRZEDANA

Toyota Land Cruiser już od ponad 60 lat tworzy legendę, będąc wzorem niezawodności i terenowej dzielności. Seria 70 to już klasyk, produkowany od 1984 roku… do dziś. Choć nowej nie kupimy w europejskich salonach, zawsze zamówienie można złożyć w Afryce, bądź na Bliskim Wschodzie. Wersja trzydrzwiowa z długim rozstawem osi i podniesionym dachem, czyli Land Cruiser HZJ 78, to model do którego przylgnęło określenie „bush taxi”. Wzięło się stąd, że w Afryce w wersji osobowej auta te przewozić mogły nawet 14 osób. Długa na 4,9 metra, wysoka na 2,3 metry i do tego wąska (tylko 1,7 m) jest idealną podstawą do zbudowania wyprawowego kampera. Takiego, którym można wybrać się w dowolny rejon świata i bezpiecznie nim powrócić do domu. W powszechnej opinii – nie ma mocniejszego mechanicznie auta na świecie, a dodatkową zaletą jest fakt, że ta konstrukcja znana jest praktycznie w każdym zakątku świata. Tu baza jest świeżutka, a na pokładzie zainstalowane zostało wszystko, co może być przydatne w podróży.
Czytaj dalej Toyota Land Cruiser HZJ 78 2015 – SPRZEDANA

Ferrari F430 F1 2006 – SPRZEDANE

Ferrari F430 debiutowało podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2004 roku. Za stylistykę odpowiadała Pininfarina we współpracy z szefem designu Ferrari, Frankiem Stephensonem. Przód F430, charakteryzujący się dwoma charakterystycznymi wlotami powietrza, to inspiracja z formuły Ferrari 156 F1, którym Phil Hill zdobywał mistrzostwo F1 w 1961 roku. Tył z kolei to nawiązanie do modelu Enzo, w podobny sposób ukształtowano tylny dyfuzor, zderzak, i pod podobną przezroczystą pokrywą umieszczono silnik. Jednostka ta to nowo opracowane V8 z tradycyjnym dla Ferrari układem wykorzystującym płaski wał korbowy. Mimo 20% wzrostu pojemności skokowej silnika względem poprzednika, modelu 360, masa jednostki wzrosła o zaledwie 4 kg, a osiągi znacznie się poprawiły. Ten egzemplarz wyposażony jest w skrzynię sekwencyjną, która wywodzi się wprost ze świata Formuły 1. Czas zmiany biegu to zaledwie 150 ms, pierwsza setka może pojawić się na liczniku już po 4 s, a prędkość maksymalna to 325 km/h. Ferrari F430 w kolorze Rosso Corsa to prawdziwa klasyka gatunku.
Czytaj dalej Ferrari F430 F1 2006 – SPRZEDANE

Ford Mustang GT 350 Shelby 2016 – SPRZEDANY

Nazwisko Shelby umieszczone na masce samochodu zawsze zobowiązywało. Ford Mustang GT 350 Shelby z 2016 roku nie tylko świetnie wyglądał, ale i otrzymał znakomitą jednostkę opracowaną przez Ford Performance. Była to wówczas najmocniejsza wolnossąca jednostka V8 na świecie, jaką oferowano w produkcyjnym samochodzie. Z pojemności 5,2 l jest zdolna wykrzesać 533 KM, czyli ponad 100 koni mechanicznych z jednego litra pojemności. Aby uzyskać takie parametry zdecydowano się na zastosowanie tzw. wału płaskiego, z układem wykorbień 0–180-180–0, czyli takim jak w silnikach Formuły 1 albo samochodów drogowych Ferrari. Rezultat? Nie odnajdziemy tu typowego dudnienia charakterystycznego dla amerykańskich V8, lecz zdecydowanie wyższy śpiew, jednoznacznie identyfikujący silniki wyścigowe. Lekki wał kręcić można aż powyżej 8 tys. obr./min, a biegi przerzucamy manualną skrzynią biegów, przekazując moc na zeszperowaną tylną oś. Dla testujących auto dziennikarzy był najbardziej ekscytujący Mustang w historii. Zaoferowano go wyłącznie w USA, skąd pochodzi prezentowany egzemplarz.
Czytaj dalej Ford Mustang GT 350 Shelby 2016 – SPRZEDANY

Mercedes 500 SEC AMG C126 1983 – SPRZEDANY

Ten samochód rodził się jako eleganckie coupe, lecz była jedna firma, która znakomicie potrafiła odmienić jego charakter. AMG. Teraz to jest kot. Magicy z Affalterbach zrezygnowali z chromu, dodali za to pakiet aerodynamiczny i odmienili wnętrze. Kierownica, boczki w drewnie i biała skóra to jedno, ale najbardziej rzuca się tu w oczy wyjątkowy kształt foteli Recaro Idealsitz C. Do tego felgi AMG Penta, zmieniony wydech i kilka pomniejszych modyfikacji. Zestaw absolutnie wystarczający, by nikt nie przeszedł obok niego obojętnie.
Czytaj dalej Mercedes 500 SEC AMG C126 1983 – SPRZEDANY

Ford Sierra RS Cosworth 1990 – SPRZEDANY

Sierra Cosworth skonstruowana została przez Ford Motorsport z myślą o dominacji rajdów Grupy A w Europie. Początkowo model dostępny był jako 3-drzwiowy liftback, od 1988 jako 4-drzwiowy sedan. Do napędu użyto turbodoładowanego silnika R4 DOHC 2.0 zaprojektowanego przez Coswortha. Napęd przenoszony był początkowo na oś tylną (lata 1986–1989), a następnie na obie osie (lata 1990–1992) poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Sierra RS Cosworth zadebiutowała podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 1985 roku. Wprowadzenie modelu na rynek planowano na wrzesień tego samego roku, wyprodukowanie 5000 egzemplarzy miało nastąpić przed latem 1986 roku. Produkcja ruszyła jednak dopiero w lipcu 1986. Po tym, jak w 1988 roku podstawowy Ford Sierra przeszedł gruntowną modernizację, objęła ona także sportowy wariant RS Cosworth. Dotychczasową odmianę liftback zdecydowano się zastąpić 4-drzwiowym sedanem. Zmiany wizualne były obszerne – zmienił się wygląd pasa przedniego, a także tylnego. Reflektory stały się większe, a tylne lampy zyskały bardziej kanciasty kształt. Dziś najbardziej pożądane są egzemplarze czteronapędowe, a to jest jeden z nich.
Czytaj dalej Ford Sierra RS Cosworth 1990 – SPRZEDANY

Volkswagen Golf GTI 16V Edition One Mk2 1991 – SPRZEDANY

Słynny Volkswagen Golf GTI wyznaczał trendy i standardy w segmencie hot hatchy – małych, zwinnych samochodów, które pozwalały zarówno wzburzyć krew na wąskiej, krętej drodze, jak i sprawnie i bez przeszkód pojechać na zakupy, albo nawet na wakacje. Pierwsza generacja jest już kultowa, i tak samo druga, debiutująca we wrześniu 1983 roku. Mk2 urosło pod względem wymiarów zewnętrznych i wewnętrznych, zachowując jednocześnie ogólny wygląd Mk1. Mk2 GTI początkowo był wyposażony w 8-zaworowy silnik o pojemności 1,8 litra z wtryskiem paliwa, a 16-zaworowa wersja o prędkości maksymalnej przekraczającej 220 km/h została wprowadzona w 1985 roku. Volkswagen Golf GTI 16V Edition One jest jedną z najciekawszych odmian Golfa GTI w historii. W latach 1989–1992 powstało ponad 10 tysięcy takich samochodów. Edition One było dostępna w 3- i 5-drzwiowej wersji. Wyróżnia się unikatowymi elementami wyposażenia. Są to felgi BBS RM, kubełkowe fotele pokryte charakterystyczną niebiesko-granatową tapicerką, skórzana kierownica oraz mieszek.
Czytaj dalej Volkswagen Golf GTI 16V Edition One Mk2 1991 – SPRZEDANY