TMT Moto Group

TMT Moto Group to wyjątkowy salon samochodowy, który poza sprzedażą ma na celu skupiać fanów i miłośników motoryzacji od motorsportu, poprzez samochody klasyczne, aż po rzadkie egzemplarze kolekcjonerskie. To autorski projekt i marka, która nie przez przypadek mieści się w świdnickiej lokalizacji, nazywanej zagłębiem rajdowym.

Audi Coupe Quattro 1985 – Świdnica

Audi Coupe Typ 85 debiutowało na salonie w Paryżu w 1980 roku. Było wręcz bliźniaczo podobne do święcącego triumfy na rajdowtch trasach Audi quattro, choć pozbawiono je poszerzeń błotników. Dostępne było w wersji Coupe, Coupe GT i Coupe Quattro, czyli takie jak to oferowane przez TMT Moto Group. Mamy tu na pokładzie to, co w Audi zawsze najważniejsze, czyli stały napęd na cztery koła, a także pięciocylindrową jednostkę 2,2 l o mocy 137 KM. To, co wyróżnia je wizualnie, to mały napis „quattro” na tylnych bocznych szybach, a także większy na tylnej szybie, ułożony z elementów grzejnych. To był bajer, który wybitnie wyróżniał je zimą, podczas rozmrażania szyb. Auto otrzymało również wysoki tylny spojler, analogiczny jak w Quattro. Ciekawostką jest, że model ten wyprodukowano w mniejszej serii niż oryginalne, turbodoładowane Audi Quattro. Od 1984 do 1988 roku stworzono 8000 egzemplarzy Audi Coupe Quattro, a oryginalnych Quattro powstało 11000.
Czytaj dalej Audi Coupe Quattro 1985 – Świdnica

Porsche 911 Carrera 3.2 Targa G50 1989 – 449500 PLN – Świdnica

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można je nazwać najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Rok 1989 to ostatni w klasycznym nadwoziu drugiej serii, w którym odnajdziemy wiele elementów świetnej i dopracowanej z latami układanki. Wersja 3.2 wprowadzona została w 1983 roku. Nowy silnik o pojemności 3164 cm³ otrzymał elektroniczny system zarządzania Motronic 2 (DME) i nowy wtrysk paliwa Bosch LE Jetronic, co pozwoliło zwiększyć moc z 204 KM do 231 KM. Kolejnej znaczącej zmiany dokonano w październiku 1986 , wprowadzając skrzynię biegów G50. To właśnie te modele są dziś bardziej pożądanymi 911 w klasycznym nadwoziu drugiej serii.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 3.2 Targa G50 1989 – 449500 PLN – Świdnica

Ferrari 328 GTB 1986 – 620900 PLN – Świdnica

Ferrari 328 GTB to wersja coupe („berlinetta”) następcy popularnego modelu 308. Jego centralnie umieszczony silnik V8 powiększono z 3.0 do 3.2 l, przy poprawieniu osiągów i subtelnym unowocześnieniu wyglądu samochodu. Zaprojektowana przez Leonardo Fioravanti’ego z Pininfariny sylwetka wciąż prezentowała się imponująco, co pozwoliło na sprzedaż 7400 sztuk modelu (łącznie wersji GTS i GTB) w latach 1985-89. Z tej pary GTB jest zdecydowanie bardziej rzadkie i bardziej poszukiwane, gdyż powstały dokładnie 1344 sztuki. Długo model traktowano jak najłatwiejszy i najtańszy w utrzymaniu samochód legendarnej włoskiej marki, choć systematyczny wzrost cen sprawił, że dziś idelne 328 GTB jest już zdecydowanie droższe niż o wiele bardziej skomplikowana i wymagająca droższego serwisu Testarossa. Ten przepiękny egzemplarz pochodzi z rynku szwajcarskiego, ma zaledwie 42 tysiące kilometrów przebiegu i obszernie udokumentowaną historię serwisową.
Czytaj dalej Ferrari 328 GTB 1986 – 620900 PLN – Świdnica

BMW M3 E30 1988 – 648000 PLN – Świdnica

BMW M3 E30 to prawdziwa legenda motorsportu. Projektowane specjalnie z myślą o wymogach homologacji FIA i startach w wyścigach samochodów turystycznych, wizualnie wyróżnia się charakterystycznymi poszerzeniami błotników i tylnym spojlerem, ale to oczywiście dopiero początek modyfikacji. Zmieniona jest geometria zawieszenia, ale najważniejsze jest tu serce, czterocylindrowa, 16-zaworowa jednostka S14 o wyjściowej mocy 195 KM. Na silniku tego egzemplarza odnaleźć możemy etykietę firmy Linder Motorsport – warsztatu wyspecjalizowanego w mechanicznych modyfikacjach BMW, wystawiającej na przełomie lat 80-tych i 90-tych własny team w wyścigach DTM i w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych, gdzie startując w BMW M3 zespół zdobył nawet tytuł mistrzowski w 1987 roku. Trzeba pamiętać, że silnik S14 z zastosowanymi seryjnie indywidualnymi przepustnicami jest świetnym wyjściem do dalszego strojenia i uzyskania wyższej mocy. Jakie dokładnie modyfikacje poczynił Linder niestety nie wiemy.
Czytaj dalej BMW M3 E30 1988 – 648000 PLN – Świdnica

Aston Martin DB9 2009 – 378000 PLN – Świdnica

Aston Martin DB9 zastępował model DB7 i jeżeli ktokolwiek zastanawia się, dlaczego nie użyto nazwy DB8, odpowiedzią jest chęć podkreślenia rodzaju zastosowanego silnika, a dokładniej uniknięcia posądzenia o użycie plebejskiego V8. Tu orkiestrę gra królewskie, 6-litrowe V12, a nadwozie wykonane zostało z połączenia kompozytów i aluminium. W efekcie uzyskano konstrukcję o masie o 25% niższej niż u poprzednika i zarazem o dwukrotnie wyższej sztywności. Auto znajdowało się na rynku w latach 2005-2016, przechodząc tylko minimalne zmiany modernizacyjne. Faktem jest, że Brytyjczycy przy niemieckim wsparciu odrobili tę pracę domową wybitnie skutecznie. Auto jest piękne i zawsze było wzorem luksusowego gran tourera, zdolnego pokonywać duże dystanse w iście ekspresowym tempie. Po dotarciu do celu gwarantuje pełen relaks przy spokojnej przejażdżce.
Czytaj dalej Aston Martin DB9 2009 – 378000 PLN – Świdnica

Opel Manta A 1975 – SPRZEDANY

Opel Manta A to sportowy styl pierwszej połowy lat 70-tych. Wzorowany na amerykańskich liniach, był propozycją nieszablonowego wozu dla Europejczyków. Podobnie jak Ford Capri, czyli europejski Mustang, tu również zdecydowano się na karoserię w nieco mniejszym rozmiarze i skromniejsze jednostki napędowe. Styliści jednak zrobili co należy, wóz wyglądał rasowo i świetnie przyjął się na rynku. Jego produkcja zamykała się w zaledwie 5-letnim okresie (1970-75), lecz pomimo to zbudowano ich wówczas niemal pół miliona. Mimo tak ogromnego nakładu, po 50 latach jest to model na ulicach kompletnie niespotykany. Ogromna większość została zniszczona tuningiem, resztę zjadła korozja. Tymczasem, jeżeli tylko uda odszukać się odpowiedni egzemplarz, okazuje się, że to nieco zapomniany, lecz niezwykle przyjemny w użytku model. Ma tylny napęd, z silnikiem 1,9 jeździ bardzo dynamicznie, mechanicznie jest prosty, a części są łatwo dostępne. W mieście poręczny, jako klasyk na co dzień – idealny… a wygląda przy tym tak, że odwróci każdą głowę na ulicy, szczególnie w tym kolorze.
Czytaj dalej Opel Manta A 1975 – SPRZEDANY

Honda Legend Coupe 1991 – SPRZEDANA

Honda Legend Coupe została wprowadzona 6 lutego 1987 i na wiele sposobów była pierwszym takim samochodem marki. Z silnikiem V6 o powiększonej do 2,7 l pojemności i z kolektorem dolotowym o zmiennej długości (dla zwiększenia momentu obrotowego) oraz tylnym zawieszeniem z podwójnymi wahaczami, stała się ważnym graczem na rynku. Nawiasem mówiąc, coupe było dłuższe i szersze od sedana, co zwiększyło zobowiązanie podatkowe w Japonii, ale nie wpłynęło na zmniejszenie popularności. Legend Coupe była ekskluzywna i świetnie się sprzedawała. Ze względu na sukces rynkowy, model posłużył jako inspiracja dla wielu pojazdów różnych producentów, w tym Subaru Legacy, z którym ma wiele podobieństw wizualnych i wymiarów zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Czytaj dalej Honda Legend Coupe 1991 – SPRZEDANA

Porsche 924 1984 – SPRZEDANE

Stara motoryzacyjna prawda mówi, że nie moc jest najważniejsza, lecz jakość łącznika między kierownicą a pedałami. A szkolić najlepiej się w aucie, gdzie nadmiaru mocy nie ma, nie strach jest wcisnąć gaz do oporu i wykorzystać wszystko, co samochód ma do dyspozycji. Tak przygotowane Porsche 924 nadaje się do tego znakomicie. Dzięki układowi transaxle ze skrzynią biegów umieszczoną przy tylnej osi gwarantuje idealny rozkład mas i przewidywalne prowadzenie. Przygotowane do sportu zostało skrupulatnie, odnajdziemy w nim nie tylko profesjonalnie wyspawaną klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, szelkowe pasy, ale jest i hydrauliczny hamulec ręczny, pozwalający na wykonywanie sprawnych nawrotów. Wzór oklejenia tego egzemplarza nawiązuje do Porsche 924, którym załoga Jürgen Barth – Roland Kussmaul wystartowała w rajdzie Monte Carlo w 1979 roku. Warto wspomnieć, że w założeniu Niemcy planowali startować w 924 Turbo, ale nie spełnienie przez Porsche wymagań homologacyjnych (1000 wyprodukowanych sztuk samochodów drogowych) zmusił ich do zamontowania w samochodzie silnika wolnossącego. Deficyt około 50 KM okazał się nie być dużym problemem – auto spisało się znakomicie, pozwalając uzyskać na mecie 20 miejsce w klasyfikacji generalnej i 4 miejsce w klasie GT4.
Czytaj dalej Porsche 924 1984 – SPRZEDANE

Ford Mustang GT 2+2 Fastback 1968 – SPRZEDANY

Rocznik 1968 to bez wątpienia ten najbardziej dla Mustanga kultowy. Bez wątpienia to zasługa Steve’a McQueen’a i filmu Bullitt. Warto pamiętać, że filmowy Mustang nie był przeciętny. Miał nadwozie 2+2 Fastback, wyposażony był w pakiet GT i – last but not least – w silnik big block o pojemności 390 cali sześciennych, generujący ponad 320 koni mechanicznych. To właśnie taki serce odnajdziemy również w przepięknym egzemplarzu od TMT Moto Group. Choć kolor to nie Highland Green, a zamiast manualnej skrzyni mamy tu automat, odniesienie i tak pozostaje rzeczywiste. To ponadczasowy klasyk, który w tak pieczołowicie odrestaurowanym stanie przykuje uwagę każdego.
Czytaj dalej Ford Mustang GT 2+2 Fastback 1968 – SPRZEDANY

Mercedes 500 SEC AMG C126 1983 – SPRZEDANY

Ten samochód rodził się jako eleganckie coupe, lecz była jedna firma, która znakomicie potrafiła odmienić jego charakter. AMG. Teraz to jest kot. Magicy z Affalterbach zrezygnowali z chromu, dodali za to pakiet aerodynamiczny i odmienili wnętrze. Kierownica, boczki w drewnie i biała skóra to jedno, ale najbardziej rzuca się tu w oczy wyjątkowy kształt foteli Recaro Idealsitz C. Do tego felgi AMG Penta, zmieniony wydech i kilka pomniejszych modyfikacji. Zestaw absolutnie wystarczający, by nikt nie przeszedł obok niego obojętnie.
Czytaj dalej Mercedes 500 SEC AMG C126 1983 – SPRZEDANY