Toyota FJ Cruiser 2007 – 135000 PLN – Olesno

Toyota FJ Cruiser debiutowała jako concept car w 2003 roku w USA i została na tyle ciepło przyjęta, że zdecydowano się na seryjną produkcję. Ta trwała od 2007 roku i właśnie się kończy, zapowiedzianą na grudzień 2022 edycją specjalną wydawaną na rynki Bliskiego Wschodu. FJ Cruiser oparta była na dużym Land Cruiserze, choć w założeniu miała być bardziej dzielna terenowo, nawiązując do legendarnej FJ40. Stylistyka jest świeża i świetna, w stylu retro – nie jest łatwo zrobić coś odkrywczego w tej klasie, patrząc na konkurencję modelu w pokroju samochodów typu Cadillac Sixteen. Tu projekt oddano w ręce wówczas 24-letniego projektanta Jin Won Kim i był to strzał w dziesiątkę. Takie elementy jak kształt grilla, trzy wycieraczki, nazwa Toyota pisana czcionką – to wszystko są nawiązania do historycznego FJ. Kolor tego egzemplarza to Voodoo Blue, czyli dokładnie taki, jak podczs targowej premiery modelu. Pod maską 4-litrowe, benzynowe V6, czyli przyjemność na szosie. Ten FJ Cruiser wciąż jest w rękach pierwszego właściciela, co czyni z niej rzadką na rynku propozycję.

Toyota FJ Cruiser 4.0 250 KM
Rocznik: 2007
Przebieg: 59000 km
Pojemność: 4200 cm3
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 239 KM

Cena: 135000 PLN

VIN: JTEBU11F570078379
Pierwsza rej. 17.04.2007, w kraju 26.11.2007.
Pierwszy właściciel od nowości – sam go kupiłem jako nowy z salonu i sprowadziłem do Polski.
Nr rej. OOL 10WW

Pierwszy i jedyny właściciel. Kupiłem samochód jako nowy w salonie, zarejestrowałem, władowałem na statek i przewiozłem do Polski (mienie przesiedleńcze). Przedmiotowa Toyota FJ Cruiser to w żadnym wypadku nie jest klasyczna bohaterka serialu pt. „Import z USA” gdzie na 95% auto jest powypadkowe lub popowodziowe. Ta gwiazda nie ma skazy.

No z wyjątkiem takich, że dwa błotniki były malowane. Jeden z przodu, a drugi z tyłu – ale zaręczam, że były to drobne parkingowe wgniecenia, które nie mają wpływu na dalsze użytkowanie pojazdu. Na osłodę podaję przebieg – 59.000 km. Kilometrów, nie mil.

Kto nie miał przyjemności prowadzić FJ Cruiser/a temu zdradzę, że jest to (w mojej nieskromnej opinii) samochód, który najlepiej łączy jazdę Off Road z szosową. Jest bardzo szybki, zamyka licznik śpiewająco, wyprzedza lepiej niż niemieckie SUVy z silnikami 3.0 diesel. Hamulce brzytwa. Najsłodsze kąski od Toyoty są zawarte w tej karoserii. No i tu najlepsze – FJ Cruiser – w jeździe terenowej jest mocniejszy od Toyoty Land Cruiser (zarówno długiej wersji 90, jak i 100), Mitsubishi Pajero i Nissana Patrola. Przynajmniej w wersjach długich – bo takie miałem okazje porównywać. Jest to więc prawdziwy terenowy samochód stworzony według zasad starej szkoły z napędem dołączanym ręcznie, który jedzie w trasie jak SUV z najwyższej półki. I nie ma w tym ani krzty przesady.

Stan samochodu – IGŁA – nie jeżdżony w terenie, w większości użytkowany przez kobietę, skrzynia, silnik, elektryka – wszystko działa i pracuje jak w nowym samochodzie. Wnętrze nówka.

Toyota FJ Cruiser z takim przebiegiem i od pierwsze właściciela to niezwykła gratka!

Telefon: +48 602 445 566
Miejscowość: Olesno