Volkswagen Beetle RSI 2001 – UK

O ile w standardowej wersji ten samochód nie był wielkim przebojem, limitowana do 251 egzemplarzy edycja Volkswagen Bettle RSI rozeszła się na pniu. Co o tym zadecydowało? Z jednej strony agresywny pakiet stylistyczny z potężnym tylnym skrzydłem i 18-calowymi felgami OZ Superturismo, z drugiej wnętrze z fotelami Recaro i ogromną ilością włókna węglowego, z trzeciej jednostka VR6 o mocy 225 KM, zestawiona z 6-stopniową skrzynią manualną, napędem na 4 koła, hamulcami Brembo i sportowym zawieszeniem. Wyglądał jak wyścigówka wyjęta rodem z New Beetle Cup, lecz był przeznaczony na drogi. Jako nowy kosztował 70 tysięcy euro, a dziś ceny używanych samochodów… zbliżają się już do tego poziomu. Ten egzemplarz z nadchodzącej aukcji Bonhamsa wyceniony został na około 35 – 45 tysięcy funtów (ok. 170 – 220 tys. PLN).

Link: https://www.bonhams.com/auctions/26109/lot/83/

OT 83
2001 VOLKSWAGEN BEETLE RSI
Registration no. TBA Chassis no. TBA
£ 35,000 – 45,000
PLN 170,000 – 220,000

Bonhams MPH March Auction
21 Mar 2020, 13:30 GMT
Bicester, Bicester Heritage

2001 VOLKSWAGEN BEETLE RSI
REGISTRATION NO. TBA
CHASSIS NO. TBA
Mileage: 57,200
MoT: TBA

*1 of just 251 built
*One for the modern classic cognoscenti
*VR6 engine

Even the most hardened enthusiast could be forgiven for asking ‘what?’ when told about the Beetle RSi, and with good reason. Just 251 were built at Volkswagen’s Mexico plant and the car’s specification put it on a par with any junior supercar. Consider the specification: A Volkswagen VR6 engine OZ Superturismo alloy wheels stopped by Brembo brakes, while aerodynamics were boosted by an unmissably big rear spoiler and wider wings to accommodate the OZ rolling stock. The stylist’s touch was turned on the interior too, the result being orange leather seats (Recaros in the front) plus some liberal use of carbonfibre. Backing the looks was the power – a 225bhp Volkswagen 3.2-litre VR6 and six-speed manual gearbox. It is in very good order, with bodywork, paint and wheels in very good order. The interior is as good, seats showing little wear and the carbonfibre door panels and dashboard, along with the carpet, in very presentable guise.