Volkswagen California T4 1993 – SPRZEDANY

Volkswagen California T4 to wersja stworzona przez legendarną firmę Westfalia, mającą kilkudziesięcioletnie doświadczenie w przerabianiu busów Volkswagena w przestrzeń przyjazną do życia na kempingu. Kompaktowe nadwozie Transportera bazą do takich przeróbek zawsze było wyśmienitą. Skromne wymiary zewnętrzne nie odbierają mu uniwersalności na drodze, a wyposażenie we wnętrzu może zaskoczyć swoją kompletnością, jak i przemyślanymi rozwiązaniami. Wersja T4, pierwsza z układem napędowym ulokowanym w przedniej części pojazdu, z pewnością była w 1990 roku ogromnym skokiem w nowoczesność. Generacja wielokrotnie udowodniła swoją jakość i ponadprzeciętną wytrzymałość, w końcu nie bez powodu ukuło się powiedzenie „nie ma kariery bez T4”. Zadbane egzemplarze przykuwają już uwagę na drodze, a jak wiedzą wszyscy miłośnicy busów VW – zawsze ich najbardziej szanowanymi odmianami były te od Westfalii. Dlatego warto dziś kupić takie auto, nie tylko z myślą o podróży, ale i jako o ciekawym, rosnącym na wartości z latami youngtimerze.

Volkswagen California T4
Rocznik: 1993
Przebieg: 316500 km
Pojemność: 1968 cm³
Rodzaj paliwa: LPG
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 84 KM

Volkswagen California
Rok produkcji 1993
VIN: WV2ZZZ70ZPH025293
Badanie techniczne do 10.03.2022
Ubezpieczenie do 23.03.2022
Benzyna 2.0 84 KM
LPG zbiornik 90 l (pod autem, w miejscu koła zapasowego), instalacja sekwencyjna KME po przeglądzie.
Sprowadzony z Niemiec w 2020 r.

Wyposażenie kamperowe – oryginalne Westfalia, bardzo dobrze utrzymane, bez przetarć, dziur, na swoim miejscu, usunięte luzy i przesmarowane mechanizmy aby zwiększyć komfort jazdy.

Wszystko po przeglądzie i sprawne, nowa przetwornica/ładowarka dedykowana fraron.de (zachowane funkcje na wyświetlaczu), dodatkowy żelowy akumulator ładnie trzyma; lodówka dobrze chłodzi, kuchenka z dużą butlą gazową, zlew z pompką wody, zbiornik na wodę czystą i brudną ze wskazaniem stanu na wyświetlaczu centralnym, rozkładany stolik, oświetlenie wnętrza, kpl zasłonek, dodatkowa kratka do wentylacji zakładana na szybę boczną przesuwaną, dach podnoszony sprawny materiał zaimpregnowany preparatem do dachów kabrio, nowa markiza Fiamma F45S i kliny do poziomowania, przewód do ładowania, obracane przednie fotele, rygiel tylnej klapy do wentylacji, bagażnik na rowery.
Pojazd dodatkowo wyciszyłem w tylnej części poprzez dołożenie mat wygłuszających na nadkolach.

Zalety Californii i jego funkcje użytkowe zna każdy zainteresowany, więc krótki opis techniczny poniżej:
Pojazd serwisowany w ASO VW Germany (książka serwisowa do 200 000 km), aktualnie po przeglądzie z wymianą oleju i filtrów (brak jakichkolwiek wycieków: silnik i skrzynia suche). Zawieszenie również ok.

Wymieniłem przed sezonem:
– chłodnica wody Mahle,
– płyn chłodzący G11,
– termostat org.,
– czujniki temperatury x 3 febi,
– paski zębate conti napędu pompy wody, wspomagania kierowniczego, wentylatorów chłodnicy,
– regeneracja alternatora,
– wymiana na nowy potencjometr przepustnicy Delphi,
– cewka zapłonowa org,
– aparat zapłonowy,
– czyszczenie silnika krokowego,
– przegląd przewodów podciśnienia (w/w czynności spowodowały że silnik pracuje równo i stabilnie),
– nowe opony przód (bardzo ciche),
– nowe wycieraczki na podłodze org. i szybie,
– przełącznik kierunkowskazów i kostka stacyjki.

Wcześniej wymienione przez poprzedniego właściciela tarcze i klocki przód, płyn hamulcowy, mechanizm – cięgna zmiany biegów, tłumik końcowy i środkowy, rozrząd przy przebiegu 280 000 km, zakonserwowany i ponownie polakierowany do linii szyby (lakier można było zrobić nieco lepiej).

Dołożyłem lampy przeciwmgielne i dodatkową półkę środkową na desce w oryginale, uzupełniłem oświetlenie wew./zew., uszczelki gumowe zakonserwowane silikonem, regulator napięcia w zegarach (problemy ze wskazaniem temperatury).
Kpl kluczyków.
Na w/w części posiadam FV.

California jest pojazdem bardzo wszechstronnym. Kupując go otrzymuje się trzy w jednym:
– auto do jazdy na co dzień,
– kampera przydatnego podczas urlopu,
-a do tego można cieszyć się z jazdy klasycznym modelem.

Pojazd zarejestrowany na 4 osoby, bardzo wygodny w trasie, ekonomiczny (był już z nami nad Bałtykiem i w Chorwacji w bieżącym roku), niezawodny. Obecnie użytkowany okazjonalnie, ale regularnie przepalany i zabierany na weekendowe przejażdżki.