Debiutował w 1988 roku, zastępując model Scirocco i będąc zupełnie nowym rozdziałem w historii samochodów sportowych marki Volkswagen. Nabywców urzekał bardziej agresywną stylistyką, a w topowej wersji ze sprężarką mechaniczną – również osiągami. Volkswagen Corrado G60 technicznie oparty był o modele popularne, jak Passat B3 czy Golf/Jetta, lecz jego wyjątkowość budowały takie rozwiązania, jak wymieniona wcześniej sprężarka czy spojler wysuwany automatycznie przy prędkości 120 km/h i chowany poniżej 20 km/h, pozwalający zwiększyć docisk tylnej osi. W swoim czasie model ten stanowił mocną konkurencję dla Porsche 944. Choć VW posiadał przedni napęd, możliwościami dynamicznymi konkurencji ze Stuttgartu nie ustępował. Ten egzemplarz absolutnie ujmuje zarówno konfiguracją, jak i stanem zachowania.
Volkswagen Corrado G60
Data produkcji: 1991
Pojemność: 1781 cm3
Moc: 160 KM
Skrzynia: manualna
Przedmiotem sprzedaży jest VW Corrado G60 sprowadzone z Niemiec, a dokładniej z Gelsenkirchen. Czarny kolor nadwozia i jasna skórzana tapicerka to od zawsze połączenie które doskonale do siebie pasuje. Jak dodamy do tego el. i podgrzewane fotele Recaro oraz gwintowane zawieszenie i oryginalne felgi 17′ BBS RX dostajemy pojazd, obok którego ciężko przejść nie odwracając głowy.
Nasz egzemplarz pomimo upływu lat posiada wciąż fabryczne wartości na niemal całym pojeździe.
Jedynie, jak wynika z pomiarów i z informacji poprzedniego właściciela, pokrywa silnika dostała drugi lakier ze względu na dużą ilość odprysków.
Wszystkie szyby oryginalne z rocznika, łącznie z czołową.
Wnętrze jest czyste i zadbane.
Wyposażenie sprawne łącznie z klimatyzacją, wysuwanym tylnym spojlerem oraz el. szyberdachem. Fabryczne radio VW Gamma.
Silnik z kompresorem został poddany delikatnej modyfikacji. Zmienione zostało kółko kompresora na mniejsze.
Nie posiadamy informacji jaką mocą obecnie dysponuje auto. Hamownia wszystko wyjaśni, ale tą miłą niespodziankę pozostawiamy już nowemu nabywcy.
Pojazd jest zachowany w oryginale poza wspomnianym gwintowanym zawieszeniem, felgami BBS oraz dokładką przedniego zderzaka.
Żeby zachować „komfort” podróżowania i nie trzeć po ziemi dedykowaną do G60 dokładką 90 mm została zamontowana nowa, nieco wyższa 50 mm. Oczywiście jest to również oryginał VW.