Krotoski Drivers Club

Volkswagen Garbus 1965 – 79900 PLN – Warszawa

Każdy z nas zna klasykę polskich komisów – z wierzchu “igła”, a pod spodem… rozczarowanie. Jednak Amerykanie już w latach 50. wywrócili ten koncept do góry nogami, tworząc ruch hot rodów – tam warstwa rdzy potrafi skrywać prawdziwe cacko. Dziś prezentujemy Wam europejskiego hot roda, który dumnie opowiada swoją historię – oto Volkswagen 1200 czyli Käfer, a u nas “Garbus”. Detale mogą wyglądać na zmęczone życiem, ale wprawne oko szybko dostrzeże, że to tylko pozory. Obniżone zawieszenie i zadziorne felgi zdradzają już z zewnątrz, że pod warstwą patyny kryje się tu coś więcej.

Volkswagen Garbus
Rocznik: 1965
Przebieg: 32643 km
Pojemność: 1192 cm3
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 34 KM

Cena: 79900 zł

Nasz charakterny VW pochodzi ze Szwecji, gdzie większość życia spędził w szopie – stąd doskonały stan nadwozia i znikomy przebieg 32633 km w aucie z 1965 roku. Wspomniana już patyna to tylko lekki nalot rdzy na chromach i wierzchnich warstwach lakieru (blacha wszędzie zdrowa). Samochód jest przygotowany dla kierowcy, który szuka czegoś wyjątkowego i autentycznego, jednak na życzenie klienta możemy przyszykować auto także “konkursowo”.

Jeśli wygląd zewnętrzny dawał wskazówki, to wnętrze nie pozostawia wątpliwości – ten egzemplarz przeszedł u nas kompleksową renowację. Wyposażenie jest w pełni kompletne (rzadkość w Garbusach) i działające (również rzadkość w Garbusach). Starannie obszyte pikowaną skórą elementy, perforowana podsufitka i świeżo położona wykładzina doskonale kontrastują tu z lekko nadgryzioną zębem czasu deską rozdzielczą w kolorze nadwozia. W tym wydaniu nasz Volkswagen jest bardziej luksusowy, niż był wyjeżdżając z salonu 😉

Często słabym punktem Garbusów z tamtych lat jest silnik. W przypadku naszego egzemplarza nie jest on problemem. Motor został rozebrany, odrestaurowany i złożony na nowo przez naszych specjalistów, a komora silnika została odświeżona. Możemy powiedzieć, że z użyciem nowoczesnego sprzętu zrobiliśmy to lepiej, niż fabryka w ‘65, dzięki czemu nowego właściciela czekają lata bezproblemowej eksploatacji.

Poza wyżej wymienionymi elementami kompleksową renowację przeszło podwozie (rozłożone, wypiaskowane, pomalowane proszkowo), a auto zyskało nowe układy zawieszenia, hamulcowy, paliwowy i elektryczny. Mechanicznie nie powstydziłby się go sam Ferdinand Porsche 😉

Wszystko, co najlepsze w tym Garbusie kryje się głębiej, niż sięga oko. Dlatego wraz z samochodem zapewniamy pełną dokumentację zdjęciową odbudowy i komplet oryginalnych papierów do auta.

Więcej szczegółowych informacji pod nr tel. +48 601 854 205
Lokalizacja: Warszawa – salon Audi, ul. Radzymińska 267

Kredyt na klasyka