Volkswagen Golf Cabriolet Mk1 1987 – 18700 PLN – Warszawa

Volkswagen Golf Cabriolet Mk1 powstał w około 389 tysiącach egzemplarzy, co sprawia, że na ulicy czy zlotach spotkać go dość łatwo. Ten jeden jednak, bardziej niż tysiące innych, wyróżnia się i szczególnie przykuwa uwagę. Zasługa to absolutnie niebanalnej kolorystyki, połączenia niebieskiego lakieru Inkablau LK5T z czerwonym wnętrzem ze sportowymi fotelami w drobną krateczkę. Egzemplarz pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej, wyróżniającej się wąskimi zderzakami i bardziej delikatną stylistyką. Pod maską ma najmocniejszy z dostępnych w tym nadwoziu silnik – 98 KM zapewni świetną zabawę. Z pewnością zachęca również niski przebieg i regularny serwis. Właściwie jedynie po drobnych, kosmetycznych poprawkach, mamy tu szansę uzyskać prawdziwą perełkę, w pełni zasługującą na zaszczyt noszenia żółtych blach samochodu zabytkowego.

Volkswagen Golf Cabriolet Mk1
Rocznik: 1987
Przebieg: 133000 km
Pojemność: 1781 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 98 KM

Cena: 18700 PLN

Do sprzedania mam VW Golfa Mk1 Cabrio Karmann rok 1987, w bardzo dobrym stanie, zarejestrowanego na zabytek.
Samochód jest w moich rękach od czterech lat i w ciągu tych czterech lat przejechałem nim zaledwie cztery tysiące kilometrów.
Użytkowany był tylko w letnie weekendy (obecnie również w trakcie eksploatacji).

Samochód mechanicznie jest w stanie idealnym dzięki niskiemu przebiegowi, regularnym serwisom w Niemczech (posiadam faktury od 2005 roku) oraz bieżącym naprawom.
Przez te lata wymieniłem mnóstwo części na nowe (w tym np. nowy rozrząd); praktycznie nowe są wszystkie elementy jezdne + amortyzatory, nowe zaciski, tarcze, klocki etc.
W tym roku usunąłem drobne elementy rdzy na podszybiu, wymieniłem czujniki temperatury silnika, wstawiłem nowy akumulator oraz wyregulowałem gaźnik.
Na chwilę obecną samochód jest w pełni sprawny i nie wymaga absolutnie żadnych napraw.

Wizualnie samochód również utrzymany jest w bardzo dobrym stanie jak na swoje 30 lat: tapicerka jest czysta i nie porwana, a oryginalny lakier poza kilkoma rysami i minimalną wgniotką na klapie bagażnika (widoczna na zdjęciu) prezentuje się bardzo dobrze.
Jedyne mankamenty to wypalony zegarek, do którego się przyzwyczaiłem (sprawne zegary do mk1 kosztują na Allegro 50 PLN) oraz zaklejony dach w jednym miejscu – obie wady również pokazuję na zdjęciach.
Blacharsko samochód jest w bardzo dobrym stanie.

Samochód zachowany jest w stanie oryginalnym, co potwierdza opinia rzeczoznawcy PZMOT (warunek uzyskania żółtych tablic) poza dwoma elementami: oryginalne felgi wymieniłem na nowe, które moim zdaniem nadają temu autku więcej lekkości oraz stare radio kasetowe wymieniłem na topowy model Pioneer + nowe głośniki bo po prostu uważam, że jakość muzyki w samochodzie jest ważniejsza niż oryginalność radia.

Krótkie podsumowanie tylko niektórych dodatków wliczonych w cenę:
– żółte tablice (pomijając mnóstwo zainwestowanego czasu…) około 1 500 PLN
– nowe felgi i opony (około 6,5 – 7 mm bieżnika) 1 300 PLN
– sprzęt grający: 850 PLN
– OC do kwietnia 2018 roku 400 PLN
– pokrowiec na złożony dach w kolorze wnętrza: 350 PLN
– pokrowiec na złożony dach w kolorze nadwozia: 350 PLN

Jazda tym autkiem daje mnóstwo frajdy, bo 98 KM przy wadze poniżej 1000 kg to jest coś co się czuje 😉
Do tego bardzo dobrze działające wspomaganie plus 5-biegowa skrzynia powodują, że jazda zarówno w trasie jak i na mieście to czysta przyjemność.
Jeśli ktoś obserwuje rynek tych samochodów to zapewne zauważył, że od kilku lat ich ceny bardzo szybko rosną więc poza tym, że jest to doskonały samochód do jazdy na co dzień, to stanowi również pewną lokatę kapitału – te modele tańsze już nie będą (wystarczy spojrzeć na aktualne oferty na Allegro i Otomoto, gdzie ceny egzemplarzy w podobnym stanie zaczynają się od 24k PLN nawet bez żółtych tablic).

Samochód nigdy nie był przygotowywany do sprzedaży i jak widać nie oszczędzałem na nim, a muszę się z nim rozstać ze względu na to, że nie jest to niestety idealny samochód rodzinny, a takiego obecnie potrzebuję.
Zainteresowanych zapraszam do kontaktu.

Telefon: +48 795 160 476
Miejscowość: Warszawa